С цремонията по награждаването на Световния шампионат по издръжливост на FIA (WEC) беше закрит сезон 2023 в Бахрейн. Team Peugeot TotalEnergies спечели наградата “FIA WEC DHL Sustainability Endurance Award”, възнаграждавайки екипа за усилията му да декарбонизира своите дейности. Преди това, в последното състезание – 8-те часа на Бахрейн, което се състоя на пистата в Бахрейн, отборът Peugeot TotalEnergies демонстрира последователно състезание през целия ден и през нощта без големи проблеми.
Жан-Ерик Верн, зад волана на #93 и Люк Дювал в #94 започнаха добре, като избегнаха инцидентите отпред и се изкачиха с няколко позиции. След първия завой Верн беше на пета позиция, а Дювал – 8-и. Микел Йенсен, а след това Пол Ди Реста поеха #93, а Густаво Менезес и Нико Мюлер #94. Всички пилоти на Peugeot Sport проведоха състезание без никакви грешки.
Изборът на гумите беше едно от най-трудните предизвикателства в това състезание, заради температурите на пистата, които постоянно се променяха през деня и нощта. Въпреки липсата на потенциал на тази писта, която е с много тесни завои, и двете PEUGEOT 9X8 затвърдиха своята надеждност. Екипът показа още веднъж своята ефективност. В края на 8-часовото състезание и Йенсен, зад волана на #93 PEUGEOT 9X8 финишира на 9-та позиция. Густаво Менезес , за когото това бепоследното състезание с Team Peugeot TotalEnergies, завърши 8-ми. След предизвикателен сезон, целият екип вече е фокусиран върху сезон 2024. Ще има много работа, за да може екипът да се върне по-силен през следващия сезон в Hypercar клас, който обещава да бъде още по-конкурентен.
В рамките на плана „Dare Forward“ Stellantis Group определи стратегия за намаляване на своите емисии на парникови газове с въглеродно неутрална цел до 2038 г., а технологичната лаборатория на Stellantis Motorsport създаде програма за декарбонизация. Ръководителят на този проект, Team Peugeot TotalEnergies, идентифицира няколко стълба на действие в четири основни области за намаляване на емисиите на парникови газове и подобряване на отпечатъка върху околната среда. Тези четири области са: производство на автомобили и части, логистика, пилоти, екип и ангажираност на служителите.
Като част от наградата „Low-Impact Carbon Award“, Team Peugeot TotalEnergies се фокусира върху три от четирите предизвикателства, предложени от ACO: измерване на въглеродния отпечатък, по-ниско и по-екологично потребление и накрая си постави за цел да се ангажира значително с намаляване на емисиите до 2030 г.
Stellantis Motorsport работи в тясно сътрудничество със своите партньори TotalEnergies и Capgemini, експерти в своята област. Например, използването на възобновяемо гориво TotalEnergies позволи да се спестят повече от 66% от емисиите. Нещо повече, инженерите вече са обучени да интегрират принципите на екодизайна в своята работа и оптимизират използването на екологично чисти материали. По отношение на логистиката екипът работи в партньорство с организаторите на шампионата, за да има по-екологичен подход. Част от действията, изпълнявани от 2022 г. насам, са: насърчаване на използването на морски транспорт, намаляване на теглото на превозваните части и автомобили и оптимизиране и намаляване на пътуванията на отбора за тестови и състезателни уикенди. За да могат всички служители да работят за постигането на тази цел, във фабриката са организирани семинари, за да се обсъдят причините и последствията от изменението на климата. Всички човешки действия и събития водят до емисии на парникови газове, Автомобилният спорт в сравнение с други спортове, е пред всички останали. Той разработва нови технологии за по-свободна и екологична мобилност.
Stellantis Motorsport е с глобална политика за по-устойчив спорт и прави дори повече, от изискванията на регламентите. Това е голямо предизвикателство за нашето общество и първата стъпка ще бъде получаването на три звезди по програмата за екологична акредитация на FIA до края на 2023 г.