До 2025 г. PEUGEOT ще предлага най-широката гама електрически автомобили в Европа, а от днес заменя своя най-продаван модел с напълно нов електрически SUV с фастбек силует от следващо ниво: E-3008.
PEUGEOT трансформира E-3008, постигайки съвсем ново ниво на креативност в дизайна, удоволствие от шофирането и електрическа производителност за своите клиенти:
- ПРИВЛЕКАТЕЛНОСТ на SUV с фастбек силует с преосмислен и ефективен дизайн.
- ЕМОЦИЯ, предизвиквана от следващото поколение PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®, който постига ново ниво на удоволствие от шофирането.
- СЪВЪРШЕНСТВО, 100% електрически пробег (до 700 км) и производителност, благодарение на новата платформа STLA Medium на Stellantis.
Настоящият PEUGEOT 3008 е най-продаваният модел на марката, очаровал над 1 320 000 клиенти в 130 държави през последните 7 години. PEUGEOT се стреми да предложи пълна електрическа гама още през 2025 г. и 100% от продажбите на марката в Европа ще бъдат на електрически автомобили до 2030 г. PEUGEOT навлиза в нова ера с представянето на своя нов E-3008.
PEUGEOT E-3008 е първият модел, разработен върху новата платформа STLA Medium на Stellantis, с която марката постига нови висоти. Тази иновативна платформа е проектирана да предлага най-добрите в класа показатели спрямо най-важните критерии на клиентите: пробег (до 700 км), време за зареждане (30 минути), удоволствие от шофирането, производителност, ефективност и свързани услуги и функции (планиране на пътуване, интелигентно зареждане, захранване на електрически устройства и актуализации по въздуха).
Следващото ниво PEUGEOT E-3008 ще се произвежда ексклузивно в завода в Сошо във Франция и ще се продава от февруари 2024 г.
Гамата ще бъде базирана на две нива на оборудване, Allure и GT, с 3 опционални пакета с цел опростен избор и три изцяло електрически силови агрегата (210 к.с., 230 к.с. Long Range и 320 к.с. Dual Motor (4-колесно задвижване). Хибридни силови агрегати също ще бъдат налични в зависимост от пазара.
ПРИВЛЕКАТЕЛНОСТ: НОВИЯТ E-3008 ИЗДИГА КРЕАТИВНИЯ ДИЗАЙН НА СЛЕДВАЩО НИВО
С новия E-3008 дизайнът на PEUGEOT навлиза в нова електрическа ера, в която привлекателността е в полза на ефективността.
- SUV с (аеродинамичен) фастбек силует и стойка на хищник
Новият E-3008 е моментално разпознаваем по своя фастбек SUV дизайн. С динамична и обтекаема форма (Cx 0,28) той съчетава елегантност, ефективност и простор.
Жизненото излъчване на „котешките“ линии на E-3008 се корени и в добре балансираните размери на автомобила (дължина: 4,54 м, широчина: 1,89 м, височина: 1,64 м). Той остава един от най-компактните в категорията на 100% електрическите SUV модели в C-сегмента, а същевременно предлага изобилие от пространство за пътниците и багажа.
- Високотехнологична предна част
С новия E-3008, PEUGEOT въвежда нов подход към предната част. Докато емблематичният светлинен подпис под формата на 3-те нокти остава неизменен, обработката на предните фарове и решетката е радикално нова. Решетката на новия E-3008 илюстрира електрическите гени на модела.
Предната част е проектирана около новото лого на PEUGEOT, интегрирайки новия светлинен подпис и решетката без разделение, благодарение на преливане в цвета на каросерията.
Свръхкомпактните предни фарове са поместени в тънка, елегантна лента, която е разположена над радиаторната решетка и обгръща цялата предна част. Това е отличителен дизайн, който придава на новия E-3008 особено проникновен поглед, утвърждаващ неговия характер и модерно излъчване.
Предните фарове са с LED технология при всички версии. E-3008 GT е стандартно оборудван с новата Pixel LED технология на PEUGEOT, която автоматично адаптира лъча на фаровете към пътните условия, като поддържа оптимално осветление, без да пречи на другите участници в движението.
- Концепция, която преоткрива фастбек силуета
PEUGEOT модернизира традиционното скосяване на фастбек линията в задната част на автомобила с „плаващ“ спойлер. Тази иновативна характеристика подобрява извивката в каросерията, като същевременно оптимизира аеродинамиката.
Щедрата задна част на новия E-3008 предлага динамичен стайлинг, подчертан от емблематичния светлинен подпис под формата на 3-те нокти – в 3D формат при версиите GT – и поддържа добро пространство на втория ред и в багажника (520 литра, независимо от двигателя), идентично с това на предходния 3008.
- Обтекаем силует
При новия E-3008 всеки стилизиращ детайл е обмислен и проектиран да предлага повече иновативност и ефективност. Скриването на уплътненията на страничните стъкла във вратите допринася за гладкия дизайн на профилите на автомобила. Броят декоративни елементи по каросерията е намален и всички хромирани части са премахнати.
- Иновативни, аеродинамични джанти
Продължавайки иновативната работа, започнала с 408, PEUGEOT оборудва новия E-3008 с джанти, които допринасят както за модерния стайлинг, така и за аеродинамичната ефективност.
19- или 20-инчовите джанти с технологичен и геометричен дизайн съдържат новото лого на PEUGEOT в центъра си.
- Изтънчено и издръжливо екстериорно покритие
По отношение на екстериорното покритие E-3008 олицетворява нов, по-модерен и по-издръжлив подход. Хромираните части са отстранени в полза на лакираните: цвят Meteor Grey на предната престилка и задната броня, Orbital Black на капаците на огледалата и долната средна линия.
Новият E-3008 се предлага с гама от шест цвята. Благодарение на иновативни двуцветни пигменти цветът Obsession Blue се променя от синьо към зелено в зависимост от светлината и формата на каросерията, елегантно изразявайки навлизането на E-3008 в нова ера. Съвсем новият цвят Ingaro Blue със своите фини отблясъци идеално подчертава модерните линии на новия E-3008.
Другите налични цветове са Okenite White, Pearl Black, Artense Grey и Titanium Grey.
Новият E-3008 GT е двуцветен по стандарт с покрив в черен гланц. При електрическите GT версии долните части на предната и задната броня, арките на колелата и протекторите на праговете също са с покритие в черен гланц.
- Висококачествен, високотехнологичен пътнически салон
В допълнение към впечатляващия 21-инчов „плаващ“ панорамен екран на новия PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® (вж. по-долу), силното привличане и технологичният характер на мястото на водача са подчертани от амбиентно LED осветление, което може да бъде персонализирано в 8 различни цвята.
Това осветление се отразява в елегантната облицовка от истински алуминий, която преминава през бордното табло и щедро се простира над вратите. Комбинацията от алуминий, светлина и пъстра тъкан създава уникална, висококачествена хармония от първокласни материали.
ЕМОЦИЯ: НОВ PEUGEOT PANORAMIC I-COCKPIT® ЗА ВПЕЧАТЛЯВАЩО УДОВОЛСТВИЕ ОТ ШОФИРАНЕТО
Обещанието за иновация и елегантност отвън продължава и вътре. Новият PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® постига удоволствие от шофирането на ново ниво.
- Плаващ, извит 21-инчов HD панорамен екран, който комбинира head-up дисплея с централния сензорен екран.
Екипите на PEUGEOT решиха да комбинират два от трите основни елемента на i-Cockpit® – head-up дисплея и големия централен сензорен екран. Сега те са интегрирани в извит панорамен екран, състоящ се от единичен 21-инчов HD панел, който се простира от левия край на бордното табло до централната конзола.
Този панорамен екран се рее над таблото. „Плаващият“ ефект е подчертан от амбиентното LED осветление, чийто източник се намира под екрана.
Разположен с цел оптимална ергономичност, 21-инчовият панорамен екран е леко извит към водача, като същевременно остава напълно достъпен за пасажера. Така големият и висококачествен дигитален екран комбинира две от ключовите функции на PEUGEOT i-Cockpit®:
– От лявата страна, над компактния волан, инструменталният клъстер извежда цялата информация, свързана с шофирането (скорост, мощност, системи в помощ на водача, енергиен поток).
– От дясната страна, в центъра на бордното табло, секцията със сензорния екран е достъпна както за водача, така и за пасажера. Тя може да се използва за управление на отоплението/климатизацията, навигацията, системите за медии/свързаност и др.
При версия Allure на E-3008 новият PEUGEOT i-Cockpit® се състои стандартно от два 10-инчови дигитални екрана, интегрирани в един панел на панорамния дисплей, осигуряващи същия „плаващ“ ефект като 21-инчовия панел. Версията GT е с 21-инчов екран като стандартно оборудване.
- Преосмислена архитектура и ергономичност
Новият PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® съдържа напълно нова архитектура. Иновацията се състои в инсталирането на панорамния екран на бордното табло чрез система за закрепване, която е невидима от пътническия салон. Това оформление подобрява достъпността и видимостта на информацията, извеждана на 21-инчовия панорамен сензорен екран.
Централната част на бордното табло помества i-Toggles, сензорни бутони с пълни възможности за персонализация, които могат да бъдат програмирани за бърз достъп до 10 от предпочитаните от потребителя функции: обаждане на предпочитан контакт, стартиране на навигация до често използвана дестинация, приемане на любима радиостанция, задаване на идеалната температура на климатика и др.
Централната конзола е просторна и изчистена, за да увеличи пространството, налично за съхранение на вещи и за пасажера, който се радва на особено приятно, широко отворено място.
Тази просторна архитектура е станала възможна чрез преместване на управлението на автоматичната скоростна кутия на бордното табло. Управлението е разположено вече отдясно на волана до бутона стоп/старт. Този подход е ергономичен и позволява лесен достъп до управлението на предавките, както и спиране или стартиране на двигателя с един интуитивен жест.
- Нов компактен волан със сензорни бутони
Компактният волан е основен елемент на PEUGEOT i-Cockpit® от самото начало и е задълбочено преработен, за да предлага още повече комфорт и приятни усещания при шофиране. Той, разбира се, запазва своята компактност с модернизиран дизайн: обновената централна част е по-малка и „изолирана“ от спиците на волана, за да създаде левитиращ ефект подобно на панорамния екран на таблото.
Бутоните на компактния волан са нови с цел оптимална ергономичност. Те отчитат автоматично пръстите на водача, но се активират само ако той ги натисне, за да се избегнат неправилни маневри.
При E-3008 GT новият компактен волан е с подгряване като стандартно оборудване.
Новият PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® въвежда два нови, тънки и елегантни лоста за управление и две пера за регенеративно спиране зад компактния волан.
- Изключителен комфорт
Купето на новия E-3008 предлага на пътниците отпускащо изживяване сред широко и светло пространство. Новите предни седалки – комбинация от текстил и ефект на кожа при Allure и Alcantara и ефект на кожа при GT – осигуряват изключителен комфорт. Седалките се отличават с дизайн с ергономични контури и пяна с висока плътност.
Предните седалки на новия E-3008 са носители на престижното отличие AGR (Aktion für Gesunder Rücken), връчвано от Германската асоциация на лекарите и терапевтите, която насърчава проучванията за превенция на болките в гърба. При версия GT те са също с вентилация и масаж, а задните седалки са с подгряване.
За първи път в гамата PEUGEOT предните седалки могат да бъдат оборудвани с адаптивни странични опори, които се надуват и спадат по електрически път, за да се адаптират идеално към тялото на пътника.
За да се осигури здравословна среда в автомобила, новият PEUGEOT E-3008 е оборудван със система AQS (Air Quality System), която постоянно следи качеството на въздуха, навлизащ в купето, и активира неговата рециркулация, ако е необходимо. При ниво на оборудване GT тя е допълнена от система за третиране на въздуха Clean Cabin, която филтрира замърсяващите газове и частици. Качеството на въздуха се извежда в дясната страна на панорамния екран.
Особено щателната звукоизолация може да бъде допълнително подобрена чрез опционални ламинирани предни стъкла, съчетани с висококачествена аудиосистема Focal® Premium Hi-Fi, която е плод на няколко години съвместна работа на PEUGEOT и екипите на Focal®, френската марка, специализирана в аудиотехнологии от най-висок клас.
Аудиосистемата Focal® Premium Hi-Fi включва 10 високоговорителя с ексклузивни патентовани технологии:
– 4 TNF алуминиеви туитъра с обърнат купол,
– 4 уфера/високоговорителя за средни честоти с конус Polyglass и 165 мм инерционен демфер,
– 1 централен високоговорител с конус Polyglass за подобрени характеристики,
– 1 оптимизиран субуфер Power Flower™.
Те са комбинирани с 12-канален 690-ватов усилвател (подсилена технология клас D). Музикалното изживяване е обогатено с въвеждането на иновативния режим на слушане „Front-Optimised“ (оптимизация напред), който превръща ред 1 на Е-3008 в истинска сцена на живо.
- Изобилие от пространство за съхранение и щедър обем на багажника
Купето на новия E-3008 предлага 17 различни места за съхранение на вещи с общ обем около 34 литра: леснодостъпно безжично зареждане на телефон на централната конзола, охладена ниша под централния подлакътник, стойка за очила на покривната конзола, държачи за чаши и жабка.
С използваем обем от 520 литра под кората багажникът на новия E-3008 е също толкова просторен, както този на своя предшественик. Новата платформа STLA Medium сега предлага едно и също багажно пространство, независимо от двигателя.
- Динамично шаси за ефективност и удоволствие от шофирането
E-3008 отговаря на репутацията на PEUGEOT за пътно поведение и удоволствие зад волана.
Новата платформа STLA Medium интегрира нови предна и задна ос, проектирани да предоставят динамично поведение на пътя. Самата архитектура на платформата допринася за тази динамика чрез максимално използване на леки и твърди материали и чрез снижаване на центъра на тежестта на автомобила, благодарение на това, че еднослойната батерия е идеално разположена възможно най-ниско между колелата.
- Четири режима на шофиране за оптимална производителност
Водачът може да избира между четири режима на шофиране чрез управление, разположено на централната конзола, за да може производителността на E-3008 да бъде идеално адаптирана към желанията и/или условията на движение:
– Нормален режим. Това е режимът по подразбиране. Мощността и въртящият момент са леко занижени, когато педалът на газта е натиснат между 0 и 70%. Над 70% пълните мощност и въртящ момент са на разположение.
– Еко режим. Осигурява по-плавно шофиране и намалена консумация на енергия чрез използване на специфична настройка на педала на газта, ограничаване на мощността и въртящия момент и оптимизиране на ефективността на отоплението и климатизацията.
– Спортен режим. Предлага по-динамично шофиране чрез използване на специфични конфигурации за сервоусилването на волана, педала на газта и скоростната кутия.
– Режим 4WD. Наличен при скорости до 135 км/ч, този режим разпределя мощността към всичките 4 колела, когато пътната настилка стане хлъзгава (сняг, кал и др.).
- Пъргав SUV в градски условия
Компактен и с най-добрия диаметър на завой (10,6 м) спрямо всеки 100% електрически SUV в своята категория, новият E-3008 се чувства особено добре в градския трафик. За да се улесни маневрирането, той е стандартно оборудван със задна камера, която предлага на водача два ракурса: изглед отзад или от птичи поглед. Камерата е снабдена с почистваща дюза за поддържане на перфектно изображение при всякакви условия.
Като опция новият E-3008 може да бъде оборудван със системата PEUGEOT VisioPark 360°, която благодарение на 4 камери, разположени възможно най-близо до предните и задните колела, и 12 сензора на различни места по автомобила, предлага 360° изглед на заобикалящата среда. Това прави възможно избягването на всякакви препятствия в близост.
- Разширени възможности за полуавтономно шофиране
PEUGEOT прави още една стъпка към полуавтономното шофиране със системата Drive Assist Plus, налична в новия E-3008. Тази система подпомага водача, като използва всички сензори на автомобила (камери, радар и др.) и информация от свързаната навигационна система.
Тези системи за подпомагане са предназначени да облекчат натоварването на водача по магистрали или двулентови пътища:
– Адаптивен автопилот с функция Stop & Go и асистент за придържане в лентата. Контролира кормилното управление и скоростта на новия E-3008, за да го придържа в лентата със скорост, предварително зададена от водача.
– Полуавтоматична смяна на лентата. Сменя лентата вместо водача, когато е необходимо. Просто активирайте мигача и натиснете бутона „ok“ на волана, и системата ще насочи кормилното управление към новата лента.
– Препоръка за очаквана скорост. Отчита всяка промяна в ограничението на скоростта, като чете пътните знаци и събира информация от свързаната навигационна система; предлага на водача да коригира настройката на адаптивния автопилот. Ако засече дъжд, системата незабавно предлага намаляване на скоростта в съответствие с ограничението, например от 130 на 110 км/ч по магистралата.
Тази способност за полуавтономно шофиране изисква потвърждение от водача. Сензорите гарантират, че водачът държи ръцете си на волана през цялото време.
- Пълна гама от системи за активна безопасност
E-3008 съдържа най-новите технологии на PEUGEOT за активна безопасност, включително:
– Автоматична система за аварийно спиране с предупреждение за сблъсък: отчита превозни средства, пешеходци и колоездачи денем и нощем от 7 км/ч до 140 км/ч.
– Активно предупреждение при неволно пресичане на маркировката с корекция на траекторията.
– Предупреждение за бдителността на водача, което отчита загуба на бдителност чрез анализиране на движенията на волана.
– Разширено разпознаване на пътните знаци и извеждането им на цифровия екран: знак „Стоп“, еднопосочна улица, забранено изпреварването, край на забраната за изпреварване, в допълнение към обичайните знаци, свързани с ограниченията на скоростта.
– Следене на мъртвата зона с широк обсег (до 75 метра).
– Контрол при спускане по наклон: намалява риска от поднасяне или загуба на контрол над автомобила при спускане със скорост под 30 км/ч, независимо дали на предна или задна предавка, чрез автоматично регулиране на скоростта.
– Усъвършенстван контрол на сцеплението: оптимизира сцеплението върху хлъзгави повърхности. Може да бъде активиран в 3 позиции: сняг, кал и пясък.
СЪВЪРШЕНСТВО: ЕЛЕКТРИЧЕСКА ПРОИЗВОДИТЕЛНОСТ И СВЪРЗАНОСТ НА СЛЕДВАЩО НИВО
Новата електрическа платформа STLA Medium на Stellantis, въведена за пръв път при E-3008, позволява на PEUGEOT да отговори на очакванията на клиентите от 100% електрическите автомобили по отношение на производителност, ефективност, пробег и капацитет за зареждане.
- Електрическа платформа, която задава нови стандарти
PEUGEOT E-3008 е първият модел, който ще се възползва от новата платформа STLA Medium с марката на Stellantis. Проектирана за бъдещите електрически автомобили на Групата, тя задава нов еталон на пазара.
Платформата STLA Medium с дизайн за превозни средства с батерия разполага с рекордна енергия на борда – до 98 кВтч, и междуосие, което е запазено късо (2,73 м за E-3008). Този високоефективен дизайн позволява на E-3008 да предложи най-добрия пробег в своята категория (до 700 км), като същевременно остава компактен (4,54 м дължина).
- Широка гама от високопроизводителни електрически силови агрегати
Проектиран от самото начало като електрически автомобил, новият E-3008 разполага с гама от 3 изцяло електрически силови агрегата с нулеви емисии (предстои одобрение по WLTP), за да отговори на всички нужди на клиентите.
– Пробег от 525 км, 2-колесно задвижване, 210 к.с./157 кВт
– Dual Motor с пробег от 525 км, 4-колесно задвижване, 320 к.с./240 кВт
– Long Range с пробег от 700 км, 2-колесно задвижване, 230 к.с./170 кВт
- Електрическият мотор и скоростната кутия
Синхронен, с постоянни магнити мотор от ново поколение осигурява повече мощност и по-добра ефективност. Версиите с 2-колесно задвижване предоставят 157 кВт (343 Нм) или 170 кВт (343 Нм). Версията Dual Motor с 4-колесно задвижване предоставя общо 240 кВт (157 кВт-343 Нм отпред и 83 кВт-166 Нм отзад).
Електрическият мотор се произвежда от съвместното предприятие STELLANTIS-NIDEC в Тремери (Франция).
Скоростната кутия се произвежда от Stellantis във Валансиен (Франция). Предавателното отношение за версията с 2-колесно задвижване (530 км) е 9.77.
- Батерията
Високоволтовата литиево-йонна батерия 400V с химически състав NMC (никел, магнезий и кобалт) е разположена под пода и захранва електрическия мотор на автомобила.
Другите електрически консуматори (светлини, информационно-развлекателна система и др.) продължават да се захранват от батерия 12V, самата тя захранвана от високоволтовата батерия посредством преобразувател.
Три са вариантите на пробег (предстои одобрение по WLTP) на високоволтовата батерия:
- Пробег от 525 км със 73 кВтч,
- Dual Motor с пробег от 525 км със 73 кВтч,
- Long Range с пробег от 700 км с 98 кВтч,
Термичното управление на батерията използва циркулираща охлаждаща течност, за да осигури ултрабързо зареждане, оптимизиран пробег и по-дълъг живот.
Термопомпата допринася и за топлинния комфорт на пътниците, като същевременно пести енергия на батерията.
Батерията е с гаранция 8 години (или 160 000 км) при 70% от своя капацитет на зареждане.
- Бързо зареждане
Куплунгът за зареждане на левия заден калник предлага конектори Mode 2/3 (променлив ток) и Mode 4 (постоянен ток).
За зареждане с променлив ток са налични два вида бордово зарядно устройство, за да отговарят на всички нужди на клиентите и решения за зареждане – трифазно зарядно устройство 11 кВт като стандартно оборудване и 22 кВт като опция.
За зареждане с постоянен ток на супербързи зарядни станции, конекторът Mode 4 на новия E-3008 приема мощност до 160 кВт, което позволява стандартната батерия на E-3008 да се зарежда от 20% до 80% за 30 минути при версията със стандартен пробег и за по-малко от 30 минути при версията с дълъг пробег Long-Range.
- Разширени електрически функции
V1G или функция за интелигентно зареждане Smart Charging
Тази функция е съвместима с услугите на доставчиците на енергия и регулира времето и мощността, с които се зарежда батерията на новия PEUGEOT E-3008, за да се оптимизират разходите за зареждане.
- Функция V2L (Vehicle to Load)
Тази много практична функция дава възможност на клиентите да захранват електрическо устройство чрез високоволтовата батерия на новия PEUGEOT E-3008. Например да зареждат електрически велосипед или да работят с електрически уред. Системата може да доставя до 3 кВт и 16 A.
- 3-степенно регенеративно спиране
Тази функция прави инстинктивно и лесно регулирането на нивото на възстановяване на енергията, както и степента на забавяне на автомобила.
С помощта на перата зад компактния волан можете да активирате регенеративното спиране на 1 от 3 степени, като лявото перо увеличава регенерацията и дясното перо я намалява:
- Low (ниска степен) (-0,6 м/сек²), за усещания, сходни с тези при превозно средство с двигател с вътрешно горене,
- Medium (средна степен) (-1,2 м/сек²), за повишено отрицателно ускорение при отпускане на педала на газта,
- High (висока степен) (-1,8 м/сек²) за максимално отрицателно ускорение при отпускане на педала на газта и следователно максимална регенерация.
Последните 2 степени автоматично включват задните стоп светлини.
- Хибридни и зареждаеми хибридни силови агрегати
За да допълни гамата, новият 3008 ще се предлага и с електрифицирани (хибридни и Plug-In хибридни) силови агрегати, според нуждите на пазара, както и с един двигател за международните пазари. Повече подробности за тях ще бъдат публикувани по-късно.
- Най-новото поколение свързани информационни системи PEUGEOT
Версията Allure е стандартно оборудвана със системата PEUGEOT i-Connect®, която предлага пълна свързаност благодарение на функцията за безжично репликиране на екрана на смартфон (Apple CarPlay/Android Auto).
Технологичното изживяване е пълноценно с PEUGEOT i-Connect® Advanced, стандартно оборудване за E-3008 GT. Тя е оборудвана с високоефективна свързана навигационна система TomTom, включваща функция „trip planner“, която планира пътуванията оптимално, за да увеличи максимално пробега и да улесни зареждането. За да изчисли идеалния маршрут, системата взема предвид широк набор от информация, включително разстоянието, което трябва да се измине, нивото на зареждане на батерията в началото, желаното ниво на зареждане на батерията при пристигане, скорост, консумация на енергия, трафик, тип път, наклон и разбира се, точките за зареждане, налични в местоназначението.
Командата за разпознаване на естествен език „OK PEUGEOT“ осигурява достъп до информационно-развлекателни, отоплителни и климатични функции, както и до телефона. Това гласово разпознаване вече може да прави разлика между команди, зададени от водача или от пасажера.
За да се подкрепят потребителите и да се отговори на всички въпроси, които могат да имат, системата включва бордова документация и видеоуроци (достъпни чрез QR код). Актуализациите на системата се извършват „по въздуха“.
- Пълна свързаност
Всеки E-3008 има два USB-C порта, разположени в предната част на централната конзола, единият за зареждане и пренос на данни, а другият само за зареждане.
E-3008, оборудван с PEUGEOT i-Connect® Advanced, разполага с два допълнителни USB-C порта (за зареждане), разположени в задната част на централната конзола за пътниците на ред 2.
Всеки E-3008 е оборудван с три 12-волтови контакта, разположени отпред и отзад на централната конзола, както и в багажника.
Безжично зарядно устройство за телефон (15 Вт) се намира на централната конзола под i-Toggles.
- Нови свързани услуги*
Приложението за смартфон My PEUGEOT позволява на потребителите на E-3008 да останат постоянно свързани с автомобила си и да имат дистанционен достъп до редица функции:
– Напомняния за сервизни интервали на автомобила –получаване на предупреждения, които напомнят за всички изисквания за поддръжка.
– Дистанционно управление на заключването на вратите и активиране на светлините или клаксона – локализиране на автомобила
– Стартиране или програмиране на предварителна климатизация. Освен че осигурява по-голям комфорт, тази функция помага за оптимизиране на пробега чрез повишаване на температурата на батерията, когато автомобилът е включен в електрическата мрежа.
– Проверка, програмиране, стартиране или отлагане на зареждането на батерията. Освен че спестява значително време, това е и начин да се избегнат разходи, по-високи от необходимото.
– Приложението E-Routes на Free2Move Charge е за планиране на пътувания, достъпно на смартфон.
– App Store е стена от приложения с различни категории (музика, пътуване, новини, развлечения, прогноза за времето…), която се предлага директно в информационно-развлекателната система на новия E-3008.
- Екологичен подход
- Устойчиви материали
За новия PEUGEOT 3008 са използвани над 500 кг екологично чисти материали в целия автомобил (метали + полимери):
– Екологично чистите стомана и алуминий представляват 60% от общата маса на екологично чистите материали,
– Над 30 полимерни части се произвеждат с екологично чисти материали,
– Рециклирана пластмаса се използва в брони, спойлери, контейнери за съхранение и мокети.
Подходът на устойчив дизайн е видим в намаления брой декоративни елементи по каросерията и премахването на всички хромирани части от екстериора на новия 3008.
- Интегрирана индустриална екосистема
Като част от своя устойчив подход, PEUGEOT проектира и произвежда новия E-3008 във Франция. Батериите се проектират в завода на Stellantis в Мюлуз, след което се сглобяват в завода в Сошо, където се произвежда E-3008.
- Проста, лесна за разбиране гама
E-3008 се предлага с две нива на оборудване – Allure и GT.
Моделите E-3008 Allure са с едноцветно покритие на боята и тапицерия наполовина с ефект на кожа и наполовина текстилна с релефни мотиви. Основното стандартно оборудване включва безключова система за достъп и запалване, задна HD камера, задни паркинг сензори, LED фарове и светлини, 19-инчови алуминиеви джанти, PEUGEOT i-Cockpit® с два 10-инчови цифрови панела, свързана информационна система PEUGEOT i-Connect®.
E-3008 GT се предлага двуцветен, с черен покрив и тапицерия Alcantara. Основното стандартно оборудване в допълнение към това на версията Allure включва: 20-инчови алуминиеви джанти, предни фарове Pixel LED, предни паркинг сензори, моторизирана задна врата, предни седалки и волан с подгряване, индукционно зарядно устройство за смартфон, амбиентно осветление с възможност за персонализация, PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® с извит 21-инчов екран, програмируеми i-Toggles, свързана информационна система PEUGEOT i-Connect® Advanced.
- НОВ PEUGEOT E-5008
Като част от стратегията за пълна електрическа гама на PEUGEOT предстои лансирането на голям електрически SUV от по-висок клас. Той ще бъде насочен към по-широка аудитория от клиенти на големи SUV модели. Повече подробности ще бъдат разкрити в началото на 2024 г.