Pan America – новият адвенчър на Harley-Davidson дойде у нас

В края на февруари Harley-Davidson представи новия модел и първи по рода си в гамата на марката адвенчър Pan America. Няколко месеца по-късно мотоциклетът вече е у нас, в шоурума на дилъра. На фона на ковид пандемията, това си е сериозно постижение. Не ще и дума, че всички харлеисти чакаха тази машина. Тя дойде в България и в двете си версии – Pan America и Pan America Special. Още след премиерата, нашите два сайта представиха машината. Сега разказваме за нея отново, след като вече Pan America е на българска територия.

Вносителите на Harley-Davidson бяха добре го измислили. Представянето на машината в шоурума да съвпадне със закриването на сезона от H.O.G. в клубната къща на бул. Ботевградско шосе 348, като купона да се съчетае с премиерата и тестове на мотора. Уви, времето не позволи. Студ, а пък на всичко отгоре и дъжд. Но който иска да зърне мотора, има тази възможност.

Първият и дългоочакван адвенчър на Harley-Davidson – Pan America, както се досещате е многофункционален, високотехнологичен и готов за приключения. Моторът е проектиран в Милуоки от нулата. И обявява война на GS-а на BMW. Pan America е  един от най-модерните мотори на марката и един от най-модерните адвенчър мотоциклети създавани някога. Самият факт, че за тази машина има изцяло нов двигател, с нова архитектура, е достатъчно предизвикателство. Иде реч за 1252-кубиковият двигател Revolution Max, който произвежда 150 к.с. при 9000 об/мин и има въртящ момент от 127,4 Нм при 6750 об/мин. Диаметърът и ходът на буталото са 105х72 мм. Степента на сгъстяване е 13:1. Границата на оборотите на Revolution Max е два пъти по-голяма от тази на Milwaukee-Eight.

Двигателят има също елегантна система с променливи клапани, която помага да се повишат както мощността, така и въртящият момент. Като елемент за намаляването на теглото, моторът е от съществено значение. Така общото тегло на стандартния модел е намалено до 245 кг, а на Special до 258 кг. Рамката е стандартна стоманена тръба, като предната, средната рамка и подрамката се закрепват директно към двигателя.

Новият фар тип „пощенска кутия“ е проектиран да е здрав и да хвърля широк лъч напред. Спирачният педал може да се регулира без инструменти за превключване между седнала и изправена позиции за каране. Капачката на резервоара с обем 21 л е поставена точно отпред, така че не е нужно да се сваля чантата от него, за да се зареди гориво. Размерите на мотора са: дължина – 2265 мм, широчина 965 мм, височина 1510 мм. Междуосието е 1580 мм. Клиренсът е 210 мм

Pan America изобилства от различни електронни системи за безопасност в завой, повишават сцеплението с пътното покритие, спирането. Спирачната система е с електронна връзка на механизмите и подобрява поведението на мотоциклета в завоите (Cornering Enhanced Electronic Linked Braking). Антиблокирашата система къщо подобрява поведението на  мотора в завой (Cornering Enhanced Antilock Braking System).  Естествено има и тракшън контрол (Cornering Enhanced Traction Control System), а също и контрол на приплъзването на колелата при повишаване на оборотите (Drag-Torque Slip Control System). След като е офроудър, задължително има и система за потегляне на наклон (Hill Hold Control).

Pan America 1250 Special има полуактивно предно и задно окачване с електронно управление. Има и нова система, само за Pan America – адаптивно регулиране на височината. За първи път Harley-Davidson са монтирали тази система, с която окачването автоматично спуска мотоциклета при спиране и го повдига на оптимална височина, когато е в движение. Базово новият Pan America 1250 е с напълно регулируемо окачване SHOWA. Ходът отпред и отзад е 190 мм. Отпред е 47 мм обърната вилка SHOWA 1 by 1. Отзад е амортисьор SHOWA с хидравличен регулатор.

Спирачките за мотора са специално разработени между Harley-Davidson и Brembo. Те са с нови радиални моноблокови апарати 30 мм с четири бутала. Отпред са два спирачни диска с диаметър 320 мм, а отзад е един 280 мм.

Мотоциклетът има 6,8-инчов сензорен TFT-дисплей с матов екран. Така информацията се вижда лесно в различни условия. Дисплеят поддържа инфо-развлекателната система, функционираща от мобилното устройство на ездача, поддържа телефонни разговори с Bluetooth. Навигацията е със специалното приложение Harley-Davidson App за iOS или Android.

Pan America 1250 има пет режима на каране – Road, Sport, Rain, Off-Road и Off-Road Plus. Четири от тях са програмирани, а един може да се настройва от ездача. В допълнение Pan America 1250 Special има още два настройващи се режима от моториста. Режимите могат да се превключват в движение. Седалката на мотоциклета може да се регулира в две положения. В ниско тя е 789 мм, а в най-високото 850 мм. Ветровото стъкло е с 4 позиции и може да се регулира с една ръка в диапазон от 45 мм. Версията Special има система за контрол на налягането в гумите (TPMS), централна стойка, двупозицианен педал на задната спирачка, ролбар за защита на радиатора от повреди, алуминиева предпазна плоча за картера, подгряващи се ръкохватки и други екстри.