От 504 до новия 208 – шест модела Peugeot са „Автомобил на годината“

Peugeot  208 бе избран за „Автомобил на годината 2020“ на 2 март в Женева, Така марката  за шести път е отличена с най-желаната автомобилна награда в Европа. Престижният трофей се връчва всяка година от независимо жури, съставено от шестдесет европейски автомобилни експерта.
208 е първият компактен градски автомобил, носител на отличието. Пет други  модела Peugeot от различни сегменти също са печелили престижната награда.  Седанът Peugeot  504 печели през 1969 г. Универсалният седан от висок клас Peugeot  405 през 1988 г.  Компактните семейни автомобили  307 и 308, печелят „Автомобил на годината“ съответно през 2002 и 2014 г. SUV-ът Peugeot 3008 печели отличието през 2017 г. и е първият Sport Utility Vehicle, който печели наградата от създаването й през 1964 г.

Новият 208, другото „свещено число“.

Новият 208 е шестият модел на Peugeot, който печели най-престижната награда в Европа.  Дизайнът му е отличителен, дързък и изкусителен. Той поставя новият PEUGEOT 208 в сърцето на  препозиционирането на Peugeot към луксозния клас. Технологичността му проправя пътя към полуавтономно шофиране.

С най-новото и най-доброто в сегмента поколение от системи в помощ на водача. Неговото електрическо или конвенционално задвижване предлага свободата на избора на бъдещите му водачи.
Новият e-208 представя нова ера в света на електрическата мобилност. С автономен пробег от 340 км, 100 kW (136 к.с.) и 260 Нм въртящ момент наличен от 0 км/ч, 208 ускорява от 0 до 100 км само за 8 секунди. Peugeot e-208 предлага стимулиращо усещане от шофирането, допълнено от три режима на шофиране Sport, Normal и Eco.

Peugeot 504, първа титла за красивите „очи на София Лорен“.


Преди повече от половин век, през 1969 г., 504 е първият автомобил на Peugeot, който печели тази награда. Големият седан илюстрира възхода на моделите от средния клас. Той следва технологичните стъпки на 404, с изключение на неговото независимо окачване на четирите колела.
Уникалният му дизайн е резултат на близкото сътрудничество между стила на Peugeot и Пинифарина. За предницата италианският дизайнер казва, че има „очите София Лорен“! 504 печели няколко издания на големите африкански ралита Сафари, Мароко и Бандама.

Peugeot 405, почти единодушен вот


Почти две десетилетия по-късно, друг седан – Peugeot 405, печели категорично наградата „Автомобил на годината“ за 1988 г. 54 от 57 членове на журито му дават най-високата си оценка! С изящния си дизайн, подобно на  205,  405 предлага удоволствие от шофирането и комфорт.
Той включва нови технологии, като ABS спирачки и дизеловия двигател с мощност 1.9 к.с. с 90 к.с. Версията Mi16, е със 160 к.с. и използва най-ефикасната технология за своето време: система с 4 клапана на цилиндър.  
Зад волана на рали-райд купе версията, произлязла от седана, Ари Ватанен печели през 1989 г. и 1990 г. изданията на рали Париж – Дакар. Механиката му се базира на тази на 205 Turbo 16.  Пак Ватанен, с версия произлизаща от  405 T16, печели планинското състезание Пайкс Пийк през  1988 г. и  1989 г.  405 е с над 5 милиона продадени бройки в световен мащаб.

Peugeot 307, седанът, който води до нови висоти


През 2002,  Peugeot 307 представлява перфектният баланс в поколението на компактните, високи и просторни семейни автомобили излизащи на пазара. Функционалост, която му печели, 14 години след 405, титлата „Автомобил на годината“ в Европа.
307 се отличава с голямата си височина, улесняваща качването на борда на неговите пътници. Неговият атрактивен и динамичен дизайн е вдъхновен в голяма степен от 206. Има по-добра предна видимост, благодарение на голямото си предно стъкло. 307 е оборудван с най-чистия дизелов двигател на своето време – 2.0 HDi 110 к.с. с филтър за твърди частици.
307 също лансира политиката на „маргаритка“ с широк спектър от силуети – хечбек и седан, съответно с 3, 4 или 5 врати, комби, SW или CC (купе – кабриолет). 307 WRC наследява 206 WRC в световния рали шампионат през 2004 г. и 2005 г.

Peugeot 308 – елегантността и динамичните качества са възнаградени


През 2014 г. Peugeot влизат в нова ера. С 308, дизайнери и инженери създават модерен хечбек със спортен дизайн. Благодарение на новата модулна платформа EMP2, 308 има компактни размери и по-ниско тегло.
Кокпитът на новия 308 включва нов технологичен арсенал за ново интуитивно усещане от шофирането. Това са  компактен волан, екран на нивото на очите, високо позиционирана централна конзола и  9.7″ инчов сензорен екран. PEUGEOT i-Cockpit, вдъхновен от концептуалния автомобил SR1, налага нови стандарти в автомобилния свят.

Peugeot 3008, първият SUV, избран за “Автомобил на годината”


Първият SUV,  носител на наградата от създаването и през 1964 г. и Peugeot 3008. Той  въплъщава препозиционирането на марката към луксозния клас автомобили. Резултатът е иновативна комбинация от дизайн, комфорт и пътно поведение.
3008 представлява визията на Peugeot за SUV сегмента, в пазари, на които търсенето на този силует е  ненаситно. Тези елементи са решаващи при избора на 3008 за „Автомобил на годината“ през 2017 г. Автомобилът е и основоположникът на нова генерация на PEUGEOT i-Cockpit, позната като  „Amplify“.
Утвърден в SUV света, 3008 се откроява със своите „офроуд“ качества, благодарение на Advanced Grip Control и неговите 5 режима на движение. Те го адаптират към всички видове терени. През 2016 г., PEUGEOT Sport представя 3008 DKR. Колата постига легендарна тройна победа през 2017 г. в рали  Дакар.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.