Новият Honda Jazz на разходка в Стария град на Пловдив

Вече писахме, че напълно новият Honda Jazz вече пристигна в в България. Вчера моделът бе представен пред софийски и пловдивски медии. Журналисти от столицата се разходиха до Пловдив. Те имаха възможност да тестват новия Honda Jazz. Пловдивските медии пък се запознаха с колата на място.

Най-интересна бе обиколката на новия Honda Jazz в Стария град на Пловдив. Автомобилът, който има хибридно задвижване по технологията e:HEV, се разходи из калдаръмените стръмни и екзотични улички. Известно е, че Пловдив е един от най-старите градове в Европа, по-стар от Атина и Рим, съвременник на Троя и Микена. Но този фон, на създаденото от траките селище от преди 6 хилядолетия, Jazz разкри своите технологични новости.

Автомобилът изкушава с най-богатия пакет в сегмента си. Комбинира подобрения комфорт за пътниците, интуитивната технология с безпрецедентна свързаност и дистанционни услуги.

Освен това, Jazz e:HEV играе ключова роля в плановете на Honda за 100% електрическа гама на европейския пазар от 2022 г.
За първи път Jazz ще се предлага изключително в Европа само с хибридно задвижване. Новата система e:HEV прави своя пазарен дебют именно с този модел. Тя включва два компактни мощни електродвигателя, свързани с 1,5-литров атмосферен DOHC i-VTEC, литиевойонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирани предавки. Системата е вдъхновена от състезателните писти и за разработването ѝ Honda прилага инженерното ноухау на своя екип от спортния отдел – програмата Formula 1 Hybrid Power Unit (PU).

Мощността на задвижващия електромотор от 109 к.с. ускорява  автомобила от 0 до 100 км/ч за 9,4 сек.


Максималната скорост на хибридния Jazz e 175 км/ч. Стандартният модел отделя вредни емисии от CO2 от 102 г/км (WLTP) и изразходва едва 4,5 л/100 км (WLTP) в комбиниран режим, докато за версията с увеличен клиренс Crosstar съответно данните са 110 г/км (WLTP) СО2 и 4,8 л/100 (WLTP).
Хибридната технология e:HEV осигурява три режима на управление. Електрически: задвижващият електромотор черпи енергия директно от литиево-йонната батерия. Хибриден: двигателят подава мощност към функциониращия като генератор електромотор. На свой ред я предава към задвижващия електрически силов агрегат. Режим двигател с вътрешно горене: бензиновият двигател е свързан директно с колелата през заключващ съединител.
Именно при разходката из Стария град се редуваха електрически и хибриден режим. В хибриден режим излишната енергия се складира директно в батериите. Eлектрическият режим се включва и при намаляване на скоростта, като в този случай се използва регенерираната при спиране енергия. Тя също дозарежда батерията. При шофирането на магистрала естествено работеше двигателят с вътрешно горене, но подпомаган от задвижващия електродвигател.

Превключването между трите режима на шофиране се случва плавно и неусетно за пътниците.

Високооборотните електромотори са разработени от Honda и са максимално олекотени и компактни. Задвижващият се „развърта“ до 13 300 об/мин и осигурява максимален въртящ момент до 253 Нм.
Вместо конвенционалната трансмисия е монтирана предавателна кутия с фиксирана предавка, създаваща директна връзка между задвижващите агрегати. Резултатът е плавно предаване на въртящ момент и усещане за линейно управление при ускоряване.

Още подробности за теста на напълно новия Jazz, ще разкажем по-късно. Само ще споменем, че новият Honda Jazz запазва водещото си място в класа по отношение на вътрешното пространство. Запазва неповторимите си задни „магически“ седалки, патентована технология на Honda, която позволява различни техни позиции според желаното пространство за багаж.
Снимки Добрин Кашавелов
 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.