Нико Терол – последният световен шампион в клас 125 куб. см

Терол направи своя дебют в Гран При през 2004 г., като замени Майк ди Мелио в малкия клас за последния кръг от шампионата във Валенсия. Същата година Нико завърши 4-и в испанския национален шампионат. Сезон 2005 е първият му пълен шампионат с машина на Derbi. През 2006 г. Терол има много силна втора половина на сезона и редовни финишира в топ 10, но през следващия шампионат не му върви особено и той не го завършва.
Преминаването към Aprilia през 2008 г. разкрива таланта на Терол и го изстрелва към върха. Първият му подиум е на Херес, а след това печели страхотна победа на Индианаполис. Испанецът завършва сезона 5-и. Още по-успешна е 2009 г. за Терол, който става трети в шампионата и това му осигурява място в един от най-престижните тимове – този на Хорхе Мартинес-Аспар. Като пилот на Aspar през 2010 г. той е един от претендентите за титлата, като с три победи и 14 подиума е най-сериозният конкурент на шампиона Марк Маркес. Терол завършва втори, въпреки сериозната контузия при тежко падане в Каталуня. Тогава получава травма в гърба и не може за стартира на следващото състезание в Германия.
Затова пък този сезон Нико е в още по-страхотна форма. Печели пет победи в първите седем кръга и още далеч преди края на сезона става фаворит за титлата. Получава обаче нова контузия в Ассен и повреда на пистата в Бърно. След разочарованието в Чехия обаче Терол постига три поредни победи. Основен конкурент за титлата му е Йохан Зарко, но Нико успява да се пребори с него  то в последния кръг от шампионата пред собствена публика, като става втори, което му бе достатъчно, за да триумфира с титлата – последна в клас 125 куб. см, преди да бъде въведена новата категория Moto3 от 2012 г.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.