Нашето ателие Bull Moto Custom изгради атрактивен каферейсър Honda Cb750 NightHawk Нашето ателие Bull Moto Custom изгради атрактивен каферейсър Honda Cb750 NightHawk

Както се оказва, българските къстъм майстори на мотоциклети са едни от най-добрите. Поне според призванията тук и там. Сред тях е и ателието Bull Moto Custom. Обикновено нашите къстъмари не се знаят много в Родината. Но ги признават в чужбина. И как не, след като творенията им влизат в различни класации.

Такива са и творенията на Bull Moto Custom.  Най-новият им реализиран проект е мотоциклетът Honda Cb750 NightHawk. Фирмата е нова и първият им проект е през 2019 г. Това е Honda Hornet от 2004 г. – Sekekama. Но още от старта, моторът влезе в топ 10 за най-добър Cafe Racer за 2019 г., като зае 4-о място. Анкетата за класацията е на RaceTV.

Екипът на Bull Moto Custom е от трима човека – Иван Мушев, Светослав Костадинов и Васил Пинев. Има обаче и четвърти човек – Веселин Захариев, който също е в отбора на къстъм майсторите.

Но да се върнем  към Honda CB750 NightHawk. Както може да се досетят познавачите на Honda, моделът е от 1981 г.

Изработката на мотора е отнела на екипа около 5 месеца. Но си струва, защото резултатът е впечатляващ. Пък е и избран в BikeShed за най-добрите 160 мотоциклета в света.

Екипът присажда нова предница от Yamaha FZ1 и моно шарнир от Honda VFR750. Амортисьорът е от Honda Hornet. Интересно е решен резервоарът. Той е от Honda СВ 750F с двойно дъно за да скрие големия акумулатор. Задната му част е изрязана и вдлъбната за по-удобно прибиране на колената.

Таблото, рамката и седалката също са проектирани от екипа на Bull Moto Custom.. Цялата генерация е преправена от 4 в 2 на 4 в 1 с двоен завършек на две гърнета. Дизайнът е изцяло на къстамарите.

Може да се избира между две кожени седла изработени от две различни български ателиета. Едната е спортна версия с червен кант по средата и черна алкантара. Изработена е от MG Design 2012. Другата е за по-удобно пътуване със скрит джоб в задната част. Изработена е от CrazyCust.

Огромна и подкрепата от страна на българските колеги на къстъмарите. Боята е импровизация на Борислав Ангелов с подкрепата на Mobicolor Ltd. Гумите отговарят изцяло на дизайна и на името GTII с подкрепата на MARGEL.

Идеята е за класически мотоциклет със спортни гени и модерно окачване като да отговаря донякъде на модните тенденции на 80-те.

Шрифта номер 2 на резервоара е оригинален шрифт на Ford GTII Mk2 series от 80-те години.

Има и допълните екстри. Това са спортните стъпенки Satoracing rearset. Спортно е и кормилото на Vortex Clip ons. Оборотомерът и километражът са от Daytona и Rizoma, а има вълнообразни дискове, спортни филтри и спортни ръкохватки.

Инак двигателят е  познат – 4-цилиндров редови с обем 748 куб. см. DOHC, с по 4 клапана на цилиндър.

Диаметъра и ходът на буталото е 62,0 Х 62,0 мм. Мощността му е 77 к.с. при 9000 об/мин, а степента на сгъстяване – 9,0:1. Охлаждането е въздушно. Предавателната кутия е 5-степенна, а задвижването е с верига.

Като всеки топ модел, на Honda CB750 NightHawk е направена и фотосесия. Специално за това е предоставена ретро каската на Biltwell Gringo с подкрепата на MyMoto.bg.

Тава е втори проект за къстъмарите и втори мотор за поръчителя Петър Дончев. Той отново гласува на Bull Moto доверие за дизайна като цяло. Не е знаел нищо през цялото време на работата, но е приятно изненадан с крайният резултат.

Машината трябваше да бъде показана и на Bike Shed London 2020 на от 22 до 24 май. Заради пандемията с коронавируса, представянето ще бъде отложено.

 

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *