Нашето ателие Bull Moto Custom изгради атрактивен каферейсър Honda Cb750 NightHawk

Както се оказва, българските къстъм майстори на мотоциклети са едни от най-добрите. Поне според призванията тук и там. Сред тях е и ателието Bull Moto Custom. Обикновено нашите къстъмари не се знаят много в Родината. Но ги признават в чужбина. И как не, след като творенията им влизат в различни класации.
Такива са и творенията на Bull Moto Custom.  Най-новият им реализиран проект е мотоциклетът Honda Cb750 NightHawk. Фирмата е нова и първият им проект е през 2019 г. Това е Honda Hornet от 2004 г. – Sekekama. Но още от старта, моторът влезе в топ 10 за най-добър Cafe Racer за 2019 г., като зае 4-о място. Анкетата за класацията е на RaceTV.

Екипът на Bull Moto Custom е от трима човека – Иван Мушев, Светослав Костадинов и Васил Пинев. Има обаче и четвърти човек – Веселин Захариев, който също е в отбора на къстъм майсторите.

Но да се върнем  към Honda CB750 NightHawk. Както може да се досетят познавачите на Honda, моделът е от 1981 г.

Изработката на мотора е отнела на екипа около 5 месеца. Но си струва, защото резултатът е впечатляващ. Пък е и избран в BikeShed за най-добрите 160 мотоциклета в света.

Екипът присажда нова предница от Yamaha FZ1 и моно шарнир от Honda VFR750. Амортисьорът е от Honda Hornet. Интересно е решен резервоарът. Той е от Honda СВ 750F с двойно дъно за да скрие големия акумулатор. Задната му част е изрязана и вдлъбната за по-удобно прибиране на колената.

Таблото, рамката и седалката също са проектирани от екипа на Bull Moto Custom.. Цялата генерация е преправена от 4 в 2 на 4 в 1 с двоен завършек на две гърнета. Дизайнът е изцяло на къстамарите.

Може да се избира между две кожени седла изработени от две различни български ателиета. Едната е спортна версия с червен кант по средата и черна алкантара. Изработена е от MG Design 2012. Другата е за по-удобно пътуване със скрит джоб в задната част. Изработена е от CrazyCust.
Огромна и подкрепата от страна на българските колеги на къстъмарите. Боята е импровизация на Борислав Ангелов с подкрепата на Mobicolor Ltd. Гумите отговарят изцяло на дизайна и на името GTII с подкрепата на MARGEL.

Идеята е за класически мотоциклет със спортни гени и модерно окачване като да отговаря донякъде на модните тенденции на 80-те.

Шрифта номер 2 на резервоара е оригинален шрифт на Ford GTII Mk2 series от 80-те години.
Има и допълните екстри. Това са спортните стъпенки Satoracing rearset. Спортно е и кормилото на Vortex Clip ons. Оборотомерът и километражът са от Daytona и Rizoma, а има вълнообразни дискове, спортни филтри и спортни ръкохватки.

Инак двигателят е  познат – 4-цилиндров редови с обем 748 куб. см. DOHC, с по 4 клапана на цилиндър.

Диаметъра и ходът на буталото е 62,0 Х 62,0 мм. Мощността му е 77 к.с. при 9000 об/мин, а степента на сгъстяване – 9,0:1. Охлаждането е въздушно. Предавателната кутия е 5-степенна, а задвижването е с верига.

Като всеки топ модел, на Honda CB750 NightHawk е направена и фотосесия. Специално за това е предоставена ретро каската на Biltwell Gringo с подкрепата на MyMoto.bg.
Тава е втори проект за къстъмарите и втори мотор за поръчителя Петър Дончев. Той отново гласува на Bull Moto доверие за дизайна като цяло. Не е знаел нищо през цялото време на работата, но е приятно изненадан с крайният резултат.
Машината трябваше да бъде показана и на Bike Shed London 2020 на от 22 до 24 май. Заради пандемията с коронавируса, представянето ще бъде отложено.
 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.