NASCAR: Уилям Байрон печели Дейтона 500 след див финал

Уилям Байрон с Chevrolet спечели първото състезание за сезона от сериите NASCAR Cup – класиката Дейтона 500. 40 години след деня, когато Hendrick Motorsports се състезава в първото си състезание за NASCAR, Уилям Байрон даде на собственика на отбора Рик Хендрик първата му победа в Daytona 500 от 2014 г.

Байрон, който никога не беше завършвал по-добре от 21-ви в откриването на сезона, грабна лидерството от Рос Частейн при рестартиране четири обиколки преди края от общо 200. Байрон тъкмо беше минал през белия флаг, сигнализиращ за началото на последната обиколка, когато зад него стана катастрофа с няколко коли.

Това принуди стюардите за NASCAR да спрат надпреварата с жълт флаг. Това донесе на 26-годишния Байрон победата в състезанието. То беше отложеното заради дъжда в неделя за понеделник.

Така Байрон триумфира в  „Голямото американско състезание“ – 302-рата победа за Купата за HMS. Победата е 11-та в кариерата на пилота и идва след първото му появяване миналия сезон в Чемпиъншип 4, състезавайки се за титла от серия.

Байрон каза:  „Звучи наистина дяволски добре, да бъдеш шампион на Дейтона 500. Имам толкова много емоции. Мразя това, което се случи при това изтегляне назад. Бутнаха ме и се преместих настрани. Но съм толкова горд, че спечелих в деня от 40-ата годишнина на този отбор. Просто съм изключително благословен и благодарен за всички възможности и просто искаме да продължим Има много да доказваме тази година и това очевидно е добро начало.

Байрон посвети победата на баща си, който е болен и не присъства на състезанието. Той похвали стратегията на своя отбор по време на състезанието, за да го накара да спечели позиция. „Очевидно се отпуснахме и се опитахме да пестим гориво през по-голямата част от състезанието. Щяхме да стигнем до края и да направим някои ходове. Просто благодарим за страхотната сила под капака, всички наши партньори, Chevrolet, всеки, който ни позволи да направим това.“

Частейн беше зад Байрон от външната страна, слизайки по горната част. Той се опита да се вмъкне отвътре за лидерство, но вместо това влезе в контакт с Остин Синдрик, което предизвика последното предупреждение.

Съотборникът на Байрон в Hendrick Motorsports – Алекс Боуман завърши втори, само на 0,008 сек. Кристофър Бел беше трети на 1,390 сек. и само на 6 хилядни от Боуман. Кори ЛаДжой стана четвърти. Бъба Уолъс се излезе след късно спиране в бокса за гориво, завърши пети. Топ 10 допълват Ай.Джей. Алмендингър, Джон Хънтър Немечек, Ерик Джоунс, Ноа Грагсън и Чейс Бриско.

В началото, след няколко късни спирания със зелен флаг за гориво, Чейс Елиът изпревари Кайл Буш в последната от 65 обиколки и спечели Етап 1. Кайл Ларсън беше втори, Частейн трети, Боуман четвърти и Байрон пети. Chevrolet зае първите шест места. Катастрофа в 5-та обиколка събра седем коли и изхвърли трима пилоти – Харисън Бъртън, Карсън Хосвар и Каз Грала от състезанието рано.

В Етап 2 Райън Блейни избута Синдрик начело, след което го изпревари в последната обиколка и успя да вземе победата с 0,117 секунди. Даниел Суарес беше трети, Буш – който водеше в последната обиколка – беше четвърти, а Редик завърши топ 5.

При Етап 3, след паузата между етапи 2 и 3, всички коли във водещата обиколка избраха да влязат в бокса. Синдрик беше първи. Суарес беше наказан за превишена скорост в питлейна и трябваше да рестартира от задната част на терена. По време на пита Chevrolet №8 на Буш падна на трасето и се повлече, като иизпускаше дим. Разбра се, че му липсва гайката на предното ляво колело.

Последният етап стана зелен в обиколка 137, а лидер бе Синдрик. При оставащите 50 обиколки ЛаДжой и Буш се бориха рамо до рамо за водачеството и две обиколки по-късно Хамлин излезе напред за първи път в състезанието.

Група коли Ford, водени от Джоуи Логано, използваха вътрешната линия, за да задвижат напред с 36 обиколки до края. Хемрик поведе група от пет автомобила от задната част на терена, за да започне последния кръг със спирания със зелен флаг в бокса с оставащи 22 обиколки.

Повечето от пилотите на Toyota последваха обиколка по-късно. След като цикълът от спирания беше завършен, Суарес стигна до лидерство в оставащите 14 обиколки. Той беше последван от Байрон и Елиът.

В обиколка 192 Байрън закачи Брад Кеселовски навлизайки в завой 3, което изпрати Кеселовски нагоре по пистата и той се удари в Логано. Предизвика огромна катастрофа, която събра 23 коли. NASCAR маркира състезанието с червен флаг за почти 16 минути, за да се почисти пистата от отломки.

Няколко коли избраха да влязат в бокса, но Частейн остана на пистата и бе начело. При рестартирането с четири оставащи обиколки Частейн поведе, следван от Байрон, Боуман и Синдрик. После Байрон бързо поведе след рестарта. Така успя да спечели.