На старт в Плевен застават пистарите и асовете на супермото

Кросарите откриха сезона. Иде ред на пилотите в асфалтовите дисциплини – писта и супермото. Първият им старт ще бъде тази седмица в летищен комплекс „Долна Митрополия“, край Плевен. Състезанието по традиция се провежда в памет на големия приятел на мотоциклетен спорт – Димитър Калчев. Освен като голям български политик, той вложи много от своята енергия за развитието на мотоциклетния спорт. Самият той бе страстен мотоциклетист.

Сезонът бе забавен заради пандемията на Covid-19. Макар че той сега започва, не трябва да забравяме, че се намираме в разгара на световната пандемия.

Тя блокира мотоциклетния спорт и това неминуемо рефлектира и върху състезанията в България. Първоначално, състезанието тази седмица бе планирано като пети кръг от BMU европейския шампионат по мотоциклетизъм на писта. Шампионатът трябваше да започне в края на март, малко след като бе обявено извънредното положение.

Сега пилотите застават на старт. Първата им среща за годината ще бъде тази седмица на трасето в Долна Митрополия. В дисциплината писта, не се очаква голямо международно участие поради наложените ограничения за придвижване. Подобно на мотокроса, за румънските пилоти това ще бъде първо официално състезание за сезона. Очаква се масирано участие от тяхна страна. Заявките от български състезатели и клубове в момента са 81, което е добро число на фона на ситуацията в момента.

Писта

В сборната група SP125/SSP300 ще видим отново през сезона някой от фаворитите от миналата година. Това са съотборниците Жулиета Апостолова и Пламен Христов (МСК Плевен). Също и някой нови пилоти в най-малката кубатура на шампионата. В новата група SSP300 на пистата се завръща Геновева Кънева (МСК БГ Пауър). За първо участие изобщо в официално състезание се готви пилотът на СБ Мото Рейсинг Тийм – Мартин Найденов.

SuperSport 600 и SuperBike в началото на сезона винаги са слабо населени.

В по-малката кубатура ни очаква традиционната битка между Милен Георгиев (СБ Мото Рейсинг), Пламен Петров (ПСК Хела Мото Спорт), Пламен Дамянов (МСК БГ Пауър) и Йонел Паскота от Румъния. В началото на сезона е рано да се правsт някакви предположения освен, че ще бъде интересно, както винаги е било при участието на тези състезатели.

Шампионът в SS600 Милен Георгиев каза на пресконференцията днес: „Много ми се кара. за първи път от 13 насам ми се случва повече от половин година да не се кача на състезателен мотор. Това бе твърде дълга пауза. По-време на пандемията се поддържав във физическа форма с тренировки. Но се налагаше и да работя, за да се издържам, защото съм студент. Направих два теста като паднаха забраните. Единият бе на Серес, другият на пистата „Дракон“ в Каолояново. Не можах да направя най-добрите настройки на мотора. не все пак се надявам на успех.“

В клас Супербайк, положението е малко по-затегнато. Мартин Чой (ЕКО БМВ Моторад МС77) засега няма да срещне своя основен опонент – Ангел Караньотов.

Но ни очакват интересни 12 обиколки в неделния ден. Не са малко претендентите за подиума. Някой от тях многократно са доказвали своите отлични качества. Това са  Димитър Митов и Атанас Нейчев от МК Боляри, Петър Въжаров (СК Кранк Пауър), Иван Грозев (ПСК Хела Мотор Спорт). Също и новото попълнение в Супербайк редиците – Християн Христов (МСК БГ пауър).

Многократният шампион Мартин Чой каза: „Щастлив съм, че най-накрая може да се състезаваме. Всички чакахме с нетърпение този момент. Щастлив съм, че сезона най-накрая ще започне и то на една от най-любимите ми писти – Долна Митрополия. Успяхме да тестваме мотоциклета, но нямахме много време за това. През цялото време поддържах много добра физическа форма. Чувствам се добре. Направихме  тестовете  в Гърция.
Чакам с нетърпение първият старт. Ще карам във всички кръгове от националния и източно-европейския шампионат по мотоциклетизъм на писта. Естествено ще стартирам и в състезанията за издръжливост – 24 часа на Льо Ман, 24-часовото Bol d’Or на пистата Льо Кастеле във Франция и може би в Малайзия.
Благодаря на Еко България, че за 10-та година ме подкрепиха, като мой генерален спонсор. Благодарности на BMW Motorrad , с който също от 10 години сме партньори.  Искам да благодаря и на Megatron, Biomet, Tiger energy drink, Allexpress, Impas 56, Аgvhelmets, Unibat, Auto battery trade, Dsk tours, Crank power, Ministry of sports, Adesign, Psihubik. След една година с мен отново са Bulins. Отново сме партньори с един от най-големите доставчици на гуми Dunlop. С тях преди години спечели титлата в надпреварата Алпе Адрия.“

В най-масовите класове Ф600 и Ф1000, положението е 15 плюс участника в група.

За Ф600 към момента, заявка са подали 19 състезатели, между които има много сериозни състезатели които със сигурност биха се представили добре и в СуперСпорт 600. Това са Васил Кичуков (АИТ Рейсинг Тийм), Павел Драганов (МСК Екстра Форс Рейсинг), Марио Ашминов (СБ Мото Рейсинг Тийм), Асен Лилов (МСК Плевен), Митко Митков (ПСК Хела Мотор Спорт), Пламен Маринчев (СК Зедмото), Михаил Иванов (ЕКО Рейсинг Тийм).
Само 17 са пилотите до момента във Формула 1000. Пилотите представляват качествена извадка на най-бързите не-професионалисти в шампионата. Там, подобно на Ф600, предварителните сметки са излишни. Михаил Атанасов (МК Дъ Девилс), Ненко Стаменов и Валентин Георгиев от МСК Камикадзе Рейсинг Тийм, Петър Бакалов (СБ Мото Рейсинг Тийм), Велислав Марков и Аксел Смаил от СК Кранк Пауър винаги са показвали отлични качества и спортен хъс.

Супермото

И тук ситуацията с пандемията малко или много предопредели разнообразието във флаговете на участващите страни. Тази седмица в Плевен ще видим представители на Румъния, Чехия и България. Предварително заявени и добре познати участници от Русия, Естония и Литва няма да могат дойдат. Причината са различните карантинни изисквания, които съществуват в момента. Ще ги видим, надяваме се в някой от следващите кръгове на шампионата.

В клас SM Junior на Европейския шампионат ни очаква интересна борба. Нашите състезатели ще се опитат да се преборят с миналогодишния шампион Ян Улман от Чехия.

В състезанието ще вземе участие и един от новите любимци на публиката – Никола Николаев (ЕКО БМВ Моторрад МС77). Той миналата седмица стартира своите участия в регионалния шампионат на Испания с победа. Сериозни надежди за добро каране се възлагат на Живко Иванов (Елхово Рейсинг Клуб), Християн Гешев (МСК Плевен). Първо официално участие ще отбележи и Алекс Николов (МСК БГ Пауър).

За кубатурата 250 куб. см на клас S3, Виктор Нейчев (МСК БГ Пауър) ще атакува титлата тази година.

През изминалия сезон не успя и остана вицешампион. Хакан Халми (МСК Севлиево 2004), Денис Флигр (шампионът за 2019 от Чехия) и Радостин Михайлов (Киппен МХ Рейсинг Тийм) са някой от имената , които ще бъдат и основни конкуренти на Нейчев.

В клас OPEN айкъл Иванов (Пловдив Мотор Спорт) вдигна летвата   доста високо, въпреки отсъствието някой от фаворитите.

Янко Ташев се жени и е зает с отдавна планираната сватба. Александър Георгиев е контузен. Очаква се Майкъл Иванов да покаже отново своите отлични състезателни качества, този път и на асфалт. Основни негови конкуренти този уикенд ще бъдат Красен Кънчев и съотборника му Янко Николов (МСК БГ Пауър). Също двамата великотърновци Драгомир Добрев и Мирослав Кючуков (МК Боляри) и др.
Съботния ден е 100% тренировки и квалификации, а в неделя след официалното откриване (11:00) са и всички стартове в отделните категории и класове.


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.