MotpGP: Пеко Баная най-бърз на тестовете в Мизано, Honda дебютира с нов мотор

Вчера в Мизано започна официалния двудневен тест на MotoGP. Пистата бе мокра сутринта, но после  условията се подобриха и започна натоварен и интригуващ екшън. Победителят в Гран при на Сан Марино Франческо Баная (Ducati Lenovo) беше най-бърз с време 1:31,524, следван от Пол Еспаргаро (Repsol Honda) на 0,107 и Алеиш Еспаргаро (Aprilia Racing Team Gresini) на 0,319 сек.

В Ducati и Баная и съотборникът му Джак Милър тестваха нов аеро пакет на предницата на своите машини. Пеко катастрофира на завой 10, докато пробваше новото аеро. Италианецът беше напълно невредим и се върна на трасето, като даде ной-доброто време за деня. Милър беше осми, с половин секунда назад.

Хорхе Мартин (Pramac Racing) също направи няколко обиколки с новия аеропакет. Всъщност Ducati имаше два нови аеро дизайна. Вторият от тях разделя една част на два елемента. Съотборникът на Мартин от Pramac Йохан Зарко трябваше да тества ново шаси. След това французинът замина от пистата, а днес му бе направена успешна операция на дясната ръка (arm pump). Той бе заменен днес от тестовия пилот Микеле Пиро.

След катастрофа  в завой 6 в следобедната сесия, завършилият на подиума на Сан Марино Енеа Бастианини (Avintia Esponsorama) завърши деня само с 11 обиколки. Съотборникът му Лука Марини (Sky VR46 Avintia) успя да постигна 1:31.998, за да заеме 7-о място. Времето му е с няколко десети по-добро от това, което направи на квалификацията през уикенда.

Марк Маркес (Repsol Honda) каза, че теста в Мизано е „много важен“ за Honda. Тестовият пилот Щефан Брадл излезе на пистата с нов RC213V. Осемкратният световен шампион Маркес, подобно на много други пилоти, изчака следобеда, за да направи няколко обиколки на борда на новия мотор. Видимите разлики, които могат ясно да се видят в новата Honda са новите аеро и въздухозаборник отпред, а също седалката, опашката и изпускателната тръба.

Марк Маркес направи 46 обиколки следобед и завърши 15-и. Пол Еспаргаро беше втори, а Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) бе малко след него – 4-и. Те определят най -бързите си обиколки за деня съответно на своите 63 -та и 57 -та обиколка. Алекс Маркес (LCR Honda Castrol) направи 55 обиколки, като стана 17-и и пробва шасито, с което наскоро се състезаваше Пол Еспаргаро.

В екипа на Suzuki Ecstar, Жоан Мир и Алекс Ринс трябваше отново да тестват двигателя със  спецификацията за 2022 г., който пробваха и на тестовете в Катар преди сезона. Освен това испанците тестваха някои настройки и електронни подобрения, които вървят с новия двигател. Мир и Ринс също свършиха добра работа, за да се подготвят за второто състезание на пистата Мизано – Марко Симончели през този сезон.

Мир стана 5-и, като направи най-добрата си обиколка в 59 -тия тур, с 0,4 сек.  от тази на Баная. Ринс пък направи най-много обиклки от всички – 71, но бе 14-и.

Голямата новина в бокса на Aprilia беше аеропакета за 2022 г., който тестовият пилот Лоренцо Савадори изпробваше. Това е по-малък и по-тънък аеро пакет от този, който се използва тази година. Междувременно Маверик Винялес (Aprilia Racing Team Gresini) продължаваше адаптацията си към RS-GP, но катастрофира на 15-ия завой. Алеиш Еспаргаро завърши 3-и, след като направи 51 обиколки в сухата следобедна сесия.

Лидерът на Световното първенство Фабио Куатараро (Monster Energy Yamaha MotoGP) излезе с прототип за 2022 г. Виждаше се новото шаси, а французинът също имаше нова опашка. Той я пробва, докато съотборникът му му Франко Морбидели се фокусира основно върху това как да се върне към пълна кондиция и да се справи с машината през 2021 г., когато се връща след операция на коляното.

Валентино Роси (Petronas Yamaha SRT) беше другият пилот, който успя да бъде по-бърз на теста, отколкото в квалификациите на GP GP в Сан Марино. Доктора завърши 11-и с 1:32.170. Новият му съотборник Андреа Довициозо продължи да се справя с YZR-M1 след дебютния си уикенд в Мисано, опитният италианец завърши деня 19-и, с 1.1 сек. от Баная. Денят бе важен и успешен за Довициозо, който се нуждае от възможно най-много време за да свикне с различната машина.

Тестовият пилот Дани Педроса работеше за KTM, като мениджърът на екипа на Red Bull KTM Factory Racing Майк Лейтнер обясни, че легендата на MotoGP пробва „някои бъдещи идеи“. Брад Биндер, съотборникът му от Red Bull KTM Factory Racing Мигел Оливейра, Данило Петручи и Икер Лекуона от Tech3 KTM Factory Racing работеха върху настоящите мотори.

Междувременно днес е голям ден за австрийците и новите им пилоти през 2022 г. Лидерът на световното първенство в Moto2 Реми Гарднър и съотборникът му от Red Bull KTM Ajo Раул Фернандес ще направят първите си обиколки с машина MotoGP. Това бе побадък от КТМ преди дебютите им като пилоти на тима.