MotoGP: Винялес по-бърз с 0,7 сек. от Куартараро в първи тестов ден на Херес MotoGP: Винялес по-бърз с 0,7 сек. от Куартараро в първи тестов ден на Херес

Пилотът на Monster Energy Yamaha MotoGP Маверик Винялес даде най-добро време в първия тестов ден на пистата Херес. Той постигна 1:37.131 и бе по-бърз от Фабио Куартараро (Petronas Yamaha SRT) с 0.754 сек. Трети стана Хоан Мир (Suzuki Ecstar). Марк Маркес (Repsol Honda) катастрофира на завой 13.

Червените флагове и дъждът нарушиха работата на тимовете в първия ден на тестовете в Андалусия. Те са последните тази година, преди отборите за излязат в зимна ваканция.

В Yamaha, Винялес изглеждаше доволен от използването на новото алуминиево подвижно рамо. Още сутринта той слезе до 1:38 мин. за обиколка, а следобед даде и 1:37 мин. Той и съотборникът му Валентино Роси имаха по един мотор за 2020 и за 2019 в бокса. Деветкратният шампион пробва новия мотор с карбоново подвижно рамо. Роси даде позитивна оценка за първия ден, но призна, че Yamaha има области, по които още трябва да се работи.

В Petronas Yamaha SRT нито Куартараро, нито Морбидели разполагат с карбоново подвижно рамо. Те обаче потвърдиха, че са пробвали двигателя на прототипа Yamaha през 2020 г. в първия ден. Французинът излезе извън пистата сутринта.

Денят бе полезен за Suzuki. Мир и Алекс Ринс завършиха в челната четворка, докато работата продължи върху двигателя GSX-RR 2020. Тестовият пилот Силвен Гинтоли също кара на Херес, за да помогне на Мир и Ринс. Французинът завъртя 63 обиколки. Мениджърът на екипа Давиде Бривио потвърди, че има по-положителни резултати за двигателя. Бривио каза, че в тима тестват стари и нови части.

Световният шампион Маркес беше късметлия, че се отърва без контузии след катастрофата на завой 13.

Той продължи тестовете след като прекара известно време в медицинския център за основен преглед. Испанецът имаше три мотора в бокса. От другата страна, неговият брат Алекс Маркес имаше два мотора. Тестът на Херес дава шанс на световния шампион в Moto2 за 2019 г. да кара повече време, приспособявайки се към машината във висшия клас.

Един от мотоциклетите Honda на Алекс Маркес има въглеродна армировка около предната част на седалката. Новакът в MotoGP продължи да работи с 2019 RC213V. Той  завърши 17-и. По-големият брат Марк се зае с тестовете на мотора за 2020 г., за да завърши деня 6-и. Части за 2020 г. на мотора си Honda тестваше и пилотът на LCR Honda Castrol Кал Кръчлоу и стана 7-и.

Андреа Довициозо (Ducati Team) на Херес пробва това, което са опитвали във Валенсия и дали то работи на друга писта.

Една от машините Desmosedici имаше нова, по-голяма „кутия за салата“ отзад. Довициозо продължи да работи върху новото шаси на Ducati, сравнявайки го със старото. Според самия пилот усещането е добро, но са необходими повече анализи и настройки, за да се направи по-голяма стъпка в бъдеще.

Тестовият пилот Микеле Пиро се присъедини към Довициозо и Данило Петручи в Херес, точно както го направи и във Валенсия. Италианецът караше с някакъв датчик отгоре на опашката. Пиро катастрофира на завой 6, но е ОК. Момчетата от Ducati не можаха да тестват всичко планирано. За Петручи беше  важно да направи 48-те  обиколки, след като трябваше да пропусне по-голямата част от теста във Валенсия заради контузия.

В Pramac Racing не е сигурно дали Джак Милър е тествал новото шаси на Ducati в Херес. Австралиецът завърши зад Петручи и Довициозо в първия ден. Ducati заеха съответно 9-о, 10-о и 11-о място. За Ducati тестваше и Ерик Гранадо, но Reale Avinita Racing. Победителят в състезания от Световната купа на ФИМ Enel MotoE се отказа бързо. Той остана на 6 секунди от Винялес.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *