MotoGP: Suzuki на първо и второ място в Катар с Ринс и Мир MotoGP: Suzuki на първо и второ място в Катар с Ринс и Мир

В Катар на пистата Лосаил започнаха вторите официални тестове в MotoGP. Голямата сензация стана още в първия ден. Машините на Suzuki окупираха първите две места в класирането. Най-бърз бе Алекс Ринс (Suzuki Ecstar) с 1:54,462, следван от съотборника си Хоан Мир само на две хиляди – 0.002 сек.

След като Yamaha оглави класирането и в трите дни на първите тестове на Сепанг, където най-бърз беше Фабио Куартараро (Petronas Yamaha SRT), сега дойде ред на Suzuki. Трети стана Маверик Винялес (Monster Energy Yamaha MotoGP) който завърши деня само на 0.032 сек.

Мениджърът на Suzuki Ecstar Давиде Бривио каза, че нищо ново не са тествали в Катар. Но след доброто представяне на Сепанг и  1-и и 2-и на Лосаил, машините от Хамамацу стават все по-конкурентни.  Изборът на двигателя също е ясен. Затова от тима наблегнаха на тестовете на задната част на шасито. Ринс каза, че устройството за холшот на Suzuki ще пристигне навреме за Гран При на Катар. Сега не е на теста. Мир продължава да работи върху позицията си на GSX-RR.

В Yamaha двигателят за 2020 г. също изглежда избран. Заводските пилоти Винялес и Валентино Роси разполагат с холшот устройствата.

Така четиримата пилоти на Yamaha потвърдиха, че избраните частите и електрониката работят на различна писта. Най-бързият пилот от Сепанг – Куартараро опита споменатото устройство и бе доста впечатлен. Той продължи да тества YZR-M1 за 2020 г. и стана 8-и с време от 1:55.204. той симулираше състезание. Съотборникът му Франко Морбидели, който отново кара версията A-spec на YZR-M1 за 2020 г. завърши 5-и. Yamaha отново са силни, тъй като и четиримата състезатели завършиха в топ 10.

Големият проблем на Ducati в първия ден бе регулаторът на височината на седалката. Той се пробваше предимно на Pramac Racing GP20 от Джак Милър. Мениджърът на екипа на Ducati Давиде Традоци призна, че имат “нещо” ново, което пробват, но то остава в тайна. Съотборниците Андреа Довициозо и Данило Петручи бяха с различни времена. Петручи бе 4-и на 0,172 сек. от Ринс, докато Дови стана 11-и. Франческо Багная от Pramac Racing беше 9-и с 56 обиколки с машината  GP20. Йохан Зарко (Reale Avinita Racing), бе 12-и, а Милър – 13-и.

 В Honda, след като подписа нов 4-годишен договор с HRC, Марк Маркес направи 42 обиколки.

Той още се възстановява от операцията на рамото и стана 6-и с време 1:54.823. Марк откри подобрения в грейнинга на предното колело в сравнение с 2019 г. Той обаче трябва да прави компромиси в други области. Пистата в Катар е и физически по-трудна за рамото му, и “експлоатира” слабостите на Honda. Съотборникът му Алекс Маркес нямаше най-добри ден. Световния шампион в Moto2 падна два пъти – на 7-и и 10-и завой. Той бе невредим и направи 57 важни обиколки за него като новобранец. Алекс бе  с нов преден обтекател.

Кал Кръчлоу (LCR Honda Castrol) имаше още един натоварен тестов ден. Той направи 50 обиколки и завърши 19-и. Съотборникът му Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) беше 15-и. Той също като Маркес претърпя операция на рамото. Тепърва тренира за издръжливост. Освен това търси лимита на RC213V за 2019 г.

Алекс Еспаргаро и Aprilia Racing Team Gresini имаха основна цел – да продължат с настройките на новия RS-GP.

Испанецът бе подпомогнат от тестовия пилот Брадли Смит. Еспаргаро бе 10-и с време 1:55.268. Смит направи 54 обиколки за Aprilia. Еспаргаро призна, че не се чувства “супер добре”, когато температурата спадна вечерта. Той пробва няколко различи варианта за настройки.

В заводския тим на KTM продължиха сравненията на шасито. Тестваха и новото подвижно рамо,  което пробваха и на Сепанг. Пол Еспаргаро (Red Bull KTM Factory Racing) беше най-бърз с оранжева машина. Той бе 14-и на 0,987 сек. от времето на Ринс. Тадзи писта също е трудна за КТМ. Еспаргаро каза, че новият пакет е цялостно подобрен. Новият му съотборник Брад Биндер беше само няколко десети след Пол. Стана и най-бързият новобранец, като продължи да се адаптира.

Междувременно Мигел Оливейра (Red Bull KTM Tech 3) заяви, че няма задно сцепление, но той и неговият екип имат идеи да го подобрят. Оливейра каза, че чувства се по-добре физически, отколкото в Сепанг по отношение на рамото. Съотборникът му Икер Лекуона беше на няколко десети зад него.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *