MotoGP: Suzuki Ecstar прави дебют с Monster в цветовата схема за 2021 г.

Suzuki Motor Corporation официално представи днес заводския тим Suzuki Ecstar, заедно с пилотите за 2021.  Това е последният тим, който прави презентацията си преди началото на официалните тестове в Катар. Там бе представен и екипът.

От 2019 г. за трета поредна година състезателите в тима остават същите – световния шампион за 2020 г. Жоан Мир и Алекс Ринс. Испанският дует има богат опит с машината GSX-RR на екипа на Suzuki Ecstar. И двамата се оказаха сред най-добрите пилоти.

Мир завърши сезон 2020 сензационно – като световен шампион след поредица от впечатляващи класирания. Ринс завърши плътно зад него – на трето място като цяло, след като не можа да бъде пълноценен по време на сезона, тъй като получи от контузия.

Екипът Suzuki Ecstar ще излезе на пистата с машината GSX-RR в най-новата си цветова схема, която вече включва ново спонсорство от глобалния гигант за енергийни напитки Monster Energy. Машината се е развила и е станала по-силна през последните години благодарение на упоритата работа и опит зад кулисите в Suzuki Motor Corporation в Хамамацу, Япония.

Въпреки замразяването на разработките за всички производители през 2021 г., екипът на Suzuki Ecstar са уверени във всичко, свършено по мотора. Те са сигурни в способността му да се представя на пистата и да бъде подобрен. Целта ще бъде да се надгради успехът, постигнат през 2020 г., където Suzuki Ecstar извоюва титлата при пилотите и при тимовете. Екипът ще се стреми да се представи забележително,  като се  фокусира върху, победите, местата на подиума, да защити титлата и през тази 2021 година.

Сезонът 2021  е 7-ият след връщането на Suzuki във висшия клас MotoGP. Те се надяват дза се изпълнят всички планирани 19 кръга от календара.

Шиничи Сахара – ръководител на проекта и директор на екипа каза: „2020 г. беше фантастичен сезон за нас, като спечелихме световните титли при пилотите и отборите. Този сезон 2021 ще бъде предизвикателен за нас, тъй като се стремим да постигнем още по-добър резултат от миналата година. Уверен съм, че ще можем да поемем тази важна роля и да се борим за постигане на страхотни резултати.

Поради ограниченията на Covid-19 ще бъде поредният много странен сезон и замразяването на разработката на двигателя ни оставя по-малко области за настройка и работа. Така че нивото на конкуренция ще бъде също толкова високо, колкото миналата година. Със сигурност сме изправени пред нова ера в нашия отбор, с новата организация, която трябваше да създадем. Така че, аз ще присъствам повече на състезанията и ще подкрепям всички членове на екипа в техните отговорности. Изградихме зрял и солиден екип. Напълно съм уверен, че заедно ще намерим най-добрия начин да бъдем ефективни.

И Жоан Мир, и Алекс Ринс са направили много добра зимна подготовка, пристигнали са мотивирани и решителни преди новия сезон. Така че ще дадем 100% от себе си, за да им осигурим най-добрите условия и инструменти, за да се представят добре и да се борят за челни позиции .“

№36 Жоан Мир (Испания)

Роден в Палма де Майорка на 1 септември 1997 г., тежи 69 кг, висок 181 см. Първа GP – Австралия 2015 г.  Стартове 87 – 31 в MotoGP, 18 в Moto2, 37 в Moto3. Победи 12 – 1 в MotoGP, 11 в Moto3, първа 2016 в Австрия. Подиуми 27 – 7 в MotoGP, 4 в Moto2, 16 в Moto3, първи 2016 в Австрия, Moto3. Първи позиции – 2 в Moto3, първа  2016 в Австрия. Най-бързи обиколки 6 – 1 в Moto2, 5 в Moto3, първа 2016 в Аржентина. Световни титли 2 – в MotoGP за 2020 г., в Moto3 за 2017 г.

Жоан Мир казва: „Новият сезон изглежда много вълнуващ с много бързи конкуренти. Въпреки победата миналата година, не се считам за „фаворит“ за този сезон. Защото вярвам, че има още много работа за вършене и големи резултати за постигане. Въпреки това влизам в 2021 г. като „човекът, който трябва да бие“. Но със сигурност има някакъв натиск около това. Честно казано, нямам нищо против това. Виждам го като положително нещо, защото натискът винаги ми е давал допълнителен тласък, вместо да ме възпира.

Отново ще бъде странен сезон с тази пандемия на Covid-19 и всички ограничения за пътуване, но се надявам, че нещата ще вървят все по-добре и по-добре не само за нас, семейството на MotoGP, но и за всички наши фенове по света. Оставих своя GSX-RR миналата година с много добри чувства. Ограниченията върху развитието му предотвратиха големи стъпки за подобрение. Но съм уверен, че отделът за научноизследователска и развойна дейност в Suzuki, както нашите инженери и механици на пистите са направили някои стъпки за подобряване.“

№42 Алекс Ринс (Испания)

Роден е в Барселона на 8 декември 1995 г., тежи 72 кг, висок 176 см. Първа GP – Катар 2012 г. Стартове 151 – 63 в MotoGP, 35 в Moto2, 52 в Moto3. Победи 15 – 3 в MotoGP, 4 в Moto2, 8 в Moto3, първа 2013 в Moto3. Подиуми 52 – 12 в MotoGP, 17 в Moto2, 23 в Moto3, първи 2012 във Франция, Moto3. Първи позиции 17 – 4 в Moto2, 13 в Moto3, първа 2012 Испания. Най-бързи обиколки 16 – 4 в MotoGP, 7 в Moto2, 5 в Moto3, първа 2012 в Сан Марино. Няма титли.

Алекс Ринс коментира: „Цяла зима с нетърпение очаквах да се върна на пистата! Направих много тренировки, особено с пистовия си мотор, но всъщност нищо не може да надмине карането на моя GSX-RR. Мисля, че тази година може да бъде страхотна за нас. Имаме силен отбор и силен мотор. Ние сме по-мотивирани от всякога и знаем, че моторът ни е в състояние да спечели, така че сме готови да се бием. Календарът е доста сериозен, въпреки всичко. Има много бързи пилоти. Така че изграждането на последователна и успешна кампания ще бъде от ключово значение, както винаги.“