MotoGP: Предимство на Лоренсо за предизвикателството в Аржентина

След като мина изпитанието в Катар, пилотите от MotoGP се отправят към Аржентина за втория кърг от шампионата. Под светлините на пистата Лосаил световният шампион Хорхе Лоренсо (Movistar Yamaha MotoGP) направи отлична заявка за защита на титлата си с хеттрик – първа позиция, победа и най-бърза обиколка. Но в битката за короната той не е сам. Срещу него са Андреа Довицозо (Ducati Team), Марк Маркес (Repsol Honda Team), Валентино Роси (Movistar Yamaha MotoGP) и други пилоти.
Вече зпочнаха и подписванията на договорите. В Катар първият, който си осигури работа и за 2017 г. е Роси, който подписа 2-годишен договор с Yamaha. Другият, който няма да е безработен е Брадли Смит, който ще кара за проекта KTM MotoGP през 2017 и 2018 г. Сега се очакват реакциите от другите пилоти, тъй като на повечето догонворите изтичат в края на този сезон.
Докато в Катар пилотите имаха по-дълго време за свободни тренировки, тъй като се кара на осветление, за Аржентина нещата са различни. Първо, защото те не знаят как ще се държат на тази писта новите гуми и електрониката на пистата Термас де Рио Ондо. Лоренсо има само един подиум в Аржентина – 3-и през 2014 г. От всички писти, тук той има най-слабо представяне, но новите гуми на Michelin, с които той се чувства много удобно, могат да променят съдбата му.
Сезон 2016 е почти точно копие на 2015 г. за Андреа Довициозо. Поне досега. През 2015 г. той се бори с Yamaha за победа в Катар и не успя. Сега в Аржентина той отново може да е втори, както миналата година. Още повече, че в Катар машините на Ducati показаха изключителна бързина на правите, а новият двигател и страхотен. Като говорим за максимална скорост, то Андреа Яноне – вторият пилот на Ducati Team, достигна зшеметяващите 351.2 км/ч., което е нов рекорд за скорост. Ако не бе катастрофирал, той можеше спокойно да се бори с Лоренсо и Довициозо. И тъй като италианците наистина имат един от най-бързите мотори в MotoGP, то те ще имат предимство и на Термас де Рио Ондо която е с дължина 4806 м, а най-дългата права и 1076 м или ¼ от трасето. Във всичките си стартове в Аржентина Яноне е в топ 10, а миналата година изгуби победата на последния завой.
Миналата година първи стана Роси, а на подиума стъпи с флнелката на Диего Марадона с №10. Тази десетка още е вжна за него, защото той гони 10-атата си корона и през този сезон. Само една десета – 0,1 сек. го раздели от подиума в Катар, но без да използва мека гума отзад. И в Аржентина гумите ще играят основна роля. Тук пистата и доста „зелена“, защото не се използва често. Затова е важно каква стратегия ще избере Доктора.
В Аржентина Марк Маркес ще пробва отново да си върне славата от преди години. В Катар испанецът обърна нещата в своя полза, защото отборът му върна няколко от настройките, които имаше по време на теста. В Аржентина пистата е подобна на тази в Катар, което не дава предимство на неговата Honda. Все пак той не губи надежда да се бори за победа в състезанието. Марк вече е печелил в Аржентина през 2014 г. и не завърши през 2015 г.. Съотборникът му Дани Педроса не направи много добър старт за сезона, но в Аржентина се надява на нещо повече. Сега, при втората си визита на пистата, той няма контузии, но пък има проблеми с електрониката като Маркес.
Кал Кръчлоу (LCR Honda) също ще се състезава в Аржентина едва за втори път. През 2014 г. британецът изпусна състезанието поради контузия, но стъпи на подиума през миналата година. И за него сезон 2016 започна трудно, тъй като катастрофира в Катар. Маверик Винялес (Team Suzuki Ecstar) и Скот Рединг (Octo Pramac Yakhnich) показаха на тестовете, че са много бързи, но в състезанието бяха далече от подиума. Поне в Катар, а сега нещата може да се обърнат в тяхна полза.