MotoGP: LCR Honda показа мотоциклетите си за 2024 г. преди теста в Катар

Team LCR официално показа своите сателитни мотоциклети Honda за сезон 2024 в MotoGP. Това стана в присъствието на новака в екипа Йохан Зарко и Такаки Накагами.

Както беше в предишните години, LCR Honda избра разделен подход с ливреите си за MotoGP през 2024 г. Единият от двата му Honda R213V носи цветовете на Castrol, а другият мотоциклет носи подкрепата на японската петролна компания Idemitsu.

LCR разкри първия от двата си мотоциклета, носещ познатия зелен, бял и червен трикольор на Castrol. Зарко също се появи официално в екипировката на отбора за 2024 г. Вторият мотоциклет, поддържан от Idemitsu, който отново ще бъде управляван от Накагами, беше разкрит по-късно следобед в онлайн презентация.

И двете ливреи са леко променени в сравнение с предишни години, като моторът на Зарко вече включва шарка на ивици. LCR постигна единствената победа на Honda за сезон 2023 в MotoGP на Circuit of the Americas в Остин. Това стана след зашеметяващо представяне на Алекс Ринс. Сега той се премести във фабричния отбор на Yamaha на мястото на Франко Морбидели.

Мястото на Ринс в LCR беше поето от Зарко, който се присъедини към Honda тази година след тригодишен престой в Ducati. Французинът най-накрая спечели първата си победа в MotoGP на Филип Айлънд през 2023 г. след 19 подиума. Опитът му ще бъде полезен, за да помогне на Honda да се насочи към челните редици на шампионата след продължителен период на спад.

33-годишният Зарко, преди това се е състезавал за Tech3 Yamaha, Red Bull KTM, Avintia и след това Pramac Ducati, участва в три състезания за LCR Honda след раздялата си с KTM по средата на сезона през 2019 г. Той се завръща, за да поеме мотора Castrol на LCR в екипа на Лучо Чекинело. Зарко има двугодишен договор с HRC, което означава, че той е един от малкото състезатели, които вече имат контакт за 2025 г., заедно с Лука Марини (Repsol Honda) и Брад Биндер (Red Bull KTM). Зарко беше 16-ти най-бърз, но на 1,3 секунди от върха по време на теста Сепанг.

Накагами, междувременно, осигурява приемственост в единствения сателитен отбор на японския производител, докато навлиза в своята седма година на състезанията. Японският ездач беше вторият най-добре представящ се ездач на Honda в класирането за 2023 г., само зад шесткратния шампион Марк Маркес на фабрично подготвения RC213V, с 56 точки от 20 състезателни уикенда.

32-годишният японец е с HRC от неговия рекорден сезон 2019 г. с Марк Маркес до сегашното дъно на таблицата на конструкторите, включително сезони без победи през 2020 г. и 2022 г. Собствената кариера на Накагами напредна до общо десето място и две четвърти места през 2020 г., преди да се върне обратно на 15-то и след това на 18-о място за последните два сезона. Накагами обаче е единственият постоянен състезател на Honda, останал неконтузен през миналия сезон.

И Зарко, и Накагами ще участват в последния предсезонен тест следващата седмица в Катар, преди първия старт на същото място на 10 март.

№ 5 Жоан Зарко

Роден на 16 юли 1990 г. в Кан, Франция. Висок 171 см, тежи 68 кг.

Стартове в Гран при – 261, от тях 49 в 125 куб. см, 88 в Moto2 и 124 в MotoGP.

Първи позиции – 27, от тях 4 в 125 куб. см, 15 в Moto2, 8 в MotoGP.

Подиуми – 62, от тях 11 в 125 куб. см, 30 в Moto2 и 21 в MotoGP.

Победи – 17, от тях 1 в 125 куб. см, 15 в Moto2 и 1 в MotoGP.

Световни титли – две в Moto2 за 2015 и 2016 г.

Жоан Зарко: „Honda направи много промени и аз съм готов да се насладя на този сезон. Искам да имам шанса да се боря за подиума и с новия мотоциклет за 2024 г. Чувствам, че това е възможно. Също така се надявам да вкарам Honda в топ 10 в световния шампионат.“

№ 30 Такаки Нагами

Роден на 9 февруари 1992 г. в Чиба, Япония. Висок 175 см, тежи 70 кг.

Стартове в Гран при – 242, от тях 34 в 125 куб. см, 105 в Moto2 и 103 в MotoGP.

Първи позиции – 6, от тях 5 в Moto2, 1 в MotoGP.

Подиуми – 14, от тях 14 в Moto2, в MotoGP – няма.

Победи – 2, само в Moto2.

Световни титли – няма.

Такаки Накагами: „Смятам, че HRC най-накрая постига напредък със своя RC213V. Най-новият двигател е добър в квалификационното си представяне. Задното сцепление остава ключова слабост. Но много съм развълнуван да започна още един шампионат с Idemitsu и LCR. Това е моят седми сезон, имам много опит с мотоциклета на Honda и LCR. Познаваме се добре. Мисля, че силната ми страна е, че мога да помогна на HRC.“