MotoGP: Куартараро се върна отново на лидерската позиция MotoGP: Куартараро се върна отново на лидерската позиция

Във втория ден на официалните тестове на MotoGP  в Катар, всичко си дойде на мястото. Фабио Куартараро (Petronas Yamaha SRT) направи най-бързата обиколка на пистата Лосаил. Французинът постигна 1:54.038 и изпревари победителя от първия ден Алекс Ринс (Suzuki Ecstar) с 0.162 сек. Yamaha и Suzuki продължават да бъдат много силни. Трети стана Маверик Винялес (Monster Energy Yamaha MotoGP) на 0.226 сек.

В боксовете на Yamaha нещата изглеждат много добре. Куартараро бе най-бързият и в трите тестове дни на Сепанг, а сега отново зае първото място. Той се изстреля на върха малко повече от час и половина преди края на деня. Съотборникът му Франко Морбидели стана 4-и, а Валентино Роси (Monster Energy Yamaha MotoGP) бе 9-и. Куартараро коментира, че днес има по-добър ден отколкото вчера.

Машините от Ивата имат проблеми със спирането с двигателя, но нещата не изглеждат твърде зле. Всички мотори на Yamaha са в топ 10. Устройството за холшот или  за стартиране изглежда вече е в окончателната си версия.

Suzuki Ecstar обаче няма да се възползват от това устройство в първата Гран При за сезона.

Алекс Ринс и Хоан Мир бяха най-бързи вчера. Днес обаче нямаха късмет. Двамата катастрофираха – единият на завой 1, а другият – на 6-и. Двамата испанци обаче пак бяха в добра форма и продължиха да тестват новото шаси на GSX-RR. Пробваха електроника, задния амортисьор и новите гуми Michelin. Ринс каза, че са готови за старта в Катар.

Ducati отново използваха революционния си регулатор на височината на езда. Джак Милър (Pramac Racing) призна, че е използвал устройството на редица състезания. От него имало голяма полза. Струва си да се отбележи превъзходната максимална скорост на GP20, който Милър описва като „ракета“.

От гледна точка на времената, Франческо Багная (Pramac Racing) беше водещият плот на Desmosedici. Той дори за известно време бе на първо място.  В крайна сметка той завърши 5-и. Пеко обаче каза, че му трябват пет десети, за да бъде сред водещите по отношение на темпото на състезанието. Багная търси повече сцепление на излизането от завоя.

Йохан Зарко (Reale Avintia Racing) впечатли отново, като бе вторият най-бърз пилот на Ducati и стана 6-и.

Данило Петручи от Ducati Team заяви, че е доста доволен от темпото си. Италианецът направи 11 обиколки с използвана гума и влезе под 1:55 мин. за обиколка. Петручи завърши 12-и, с съотборникът му Андреа Довициозо бе 8-и. Дови каза, че е доста доволен от скоростта си на състезателна дистанция. Признава обаче,  че трябва още, за да са конкурентни на Yamaha и Suzuki.

В Honda световният шампион  Марк Маркес (Repsol Honda Team) катастрофира на завой 9. Той не се контузи, но страда от болки в оперираното рамо и то повече, отколкото на Сепанг. Като цяло Honda се мъчи в Катар. Кал Кръчлоу (LCR Honda Castrol) също падна на завой 2 и бе закаран в медицинския център. Кръчлоу получи травма – подуване на предмишницата, от което не може да движи пръстите си. Затова той спря да кара.

Контролът на предницата  за двамата опитни ездачи е основният проблем, а  новобранецът Алекс Маркес (Repsol Honda) също изпитва някои трудности.

Шампионът в Moto2 се чувстваше по добре във втория ден в Катар. Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) завърши втория ден като най-бързият пилот на Honda – 10-и. Японецът продължава да се възстановява от операция на рамото, като се чувства по-добре, отколкото в първия ден.

Днес имаше големи новини от Aprilia. Те потвърдиха Лоренцо Савадори като новия си тестов пилот за MotoGP. Алеиш Еспаргаро (Aprilia Racing Team Gresini) работи по настройките и електрониката на двигателя. Те се опитаха да разберат защо новият RS-GP има проблем от по-ниските температури. Това е жизненоважно за състезателния ден в Катар. Той е вечерта, когато температурите падат. Еспаргаро откри нещо в звука на мотора. Той катастрофира на завой 4.

Брадли Смит се съсредоточи върху издръжливостта на RS-GP, като го пробва на състезателна дистанция. Той направи 52 обиколки и даде важна информация на инженерите от Ноале.

При KTM четиримата пилоти са добре настроени към новия обтекател, който биха използвали. Пол Еспаргаро (Red Bull KTM Factory Racing) призна, че досега не достигнал обичайното си време за обиколка в Катар. Испанецът стана 13-и, на 0.852 сек. разлика от Куартараро. Работата по новата задна гума на Michelin беше задължителна за четиримата с австрийски мотори. Новобранецът от Red Bull KTM Tech 3 Икер Лекуона призна, че е наистина доволен. Той направи симулация на състезание, но машината трябва да се подобри още.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *