MotoGP: Aprilia Racing с четири машини, готови за сезон 2023 при кралете

За първи път четири мотоциклета RS-GP и четирима топ пилоти ще бъдат на пистата за фабриката от Ноале.

От изненада до потвърждение! Това ще бъде целта за сезон 2023 в MotoGP на Aprilia Racing. Тимът бе последният от всички във висшия клас, който бе представени преди тестовете в Портимао.  Това стана със забавно и увлекателно видео, като екипът и пилотите, бяха потопени в атмосферата на един от най-известните телевизионни сериали.

През миналия сезон Aprilia отбеляза впечатляващ растеж по отношение на резултатите. Тимът постигна първата им победа в MotoGP, още осем класирания на подиума и две първи позиции. Това постави италианския отбор сред главните герои в шампионата, в битката до края на сезона беше за най-престижните цели във всяка категория.

Резултатите вече бяха предизвестени в началото на 2021 г., когато, заедно със серия от изключителни класирания, тимът постигна първия си подиум в MotoGP. Така стана ясно, че резултати, вкоренени в години на предприемане на стъпки в правилната посока.

Сега Aprilia Racing е изправена пред двойно предизвикателство. Трябва да потвърди потенциала си в битката за шампионата и продължи с растежа си към успехите.

Сега има още няколко оръжия в техния арсенал, започвайки със сателитния отбор и неговите пилоти Мигел Оливейра и Раул Фернандес, както и допълнителен поток от информация, която ще бъде полезна при разработването на RS-GP.

Но светлината на прожекторите със сигурност ще бъде върху бокс с № 41, където Алейш Еспаргаро отново ще се бори за шампионата след четвъртото си място през миналия сезон. Той е ветеран в отбора по статистика и „капитан“ по единодушно одобрение. Алейш ще може да разчита както на перфектната симбиоза с екипа, който го следва от 2017 г., така и на опита и зрелостта, които е изградил в повече от 200 мотоциклетни старта.

За Маверик Винялес положителното напрежение е също толкова ясно. Талантът на пилота от Розес ще може да се развие в пълна хармония със структурата на отбора и характеристиките на RS-GP. Ако 2022 г. беше година на растеж с някои впечатляващи високи точки, то 2023-а обещава да бъде годината, в която той ще постигне високо ниво на последователност и постоянство.

Тестерът Лоренцо Савадори потвърди повече от това. Неговата работа е един от стълбовете, върху които е изграден огромният растеж на Aprilia през последните сезони и той също ще участва в три старта с уайлд кард. Все още предстои да бъдат решени кои ще са тези състезания.

На техническия фронт, еволюцията на Aprilia RS-GP включва всеки един аспект. Двигателят V4, който не може да се развие през сезона след загуба на концесии, увеличи мощността и максималните си обороти, като същевременно запази изключителната си управляемост. Архитектурата на шасито разчита на рамка, която е преразгледана въз основа на исканията на водачите, стремейки се към сцепление и стабилност.

Аеродинамиката поддържа въведените през 2022 г. концепции като извит страничен панел или характерната конфигурация на предното крило. Те са развити, потвърждавайки технологичното лидерство на Aprilia Racing в сектора. Електрониката се възползва от въвеждането на нов Magneti Marelli ECU и усъвършенствана стратегия за управление, обект на постоянна работа, която ще продължи състезание след състезание.

Растежът на Aprilia Racing от структурна гледна точка също продължава. Новите постъпления в заводския екип и новата организация за следване на клиентите на екипа са най-очевидните резултати от това. По този начин състезателният отдел от Ноале затвърждава своя ангажимент за подобряване от организационна гледна точка, както и в технологията, която RS-GP внася в състезанието.

Масимо Ривола – Главен изпълнителен директор на Aprilia Racing: „Нашият растеж е неоспорим, както и колко бързо се подобрихме. Това е път, който не дойде случайно. Ние сме по-добра компания от всяка гледна точка, така че очаквам тази тенденция да продължи Нашето предизвикателство сега ще се увеличи с по-нататъшната отговорност на сателитен екип. От една страна това ще ни позволи да разполагаме с много повече информация. Също ще бъде и важен тестов стенд за нашите организационни и аналитични способности. Всъщност, един от най-трудоемките интензивни периоди, беше положителен. Както и първите тестове. Но едва в състезанието ще можем да оценим нивото си спрямо нашите съперници. Новият формат предполага нови предизвикателства за отбори и състезатели. Ние сме се подготвили добре и вярвам че ще започнем шампионския сезон с изключително висока мотивация. Целите? Да се ​​справим по-добре от миналата година.“

Романо Албесиано, технически директор на Aprilia Racing: „По-скоро сме убедени, че работихме добре през зимната пауза. Първите тестове вече предоставиха известно потвърждение за това. Техническата ситуация ще бъде нова за нас. Също така ще имаме втори екип, който да подкрепяме и от които да можем да черпим важна информация. Състезателните уикенди също ще донесат някои промени, с въвеждането на Спринтовото състезание, което ще изисква специфичен подход. Всеки детайл на новия RS-GP е еволюция на концепцията от 2022 г., с числено подобрение на всички основни аспекти. Програмата за развитие предвижда по-нататъшни подобрения през сезона.“

Алейш Еспаргаро: „Да бъда с Aprilia толкова дълго време ме подлага на известен натиск, защото знам колко важни са резултатите за тази компания. В същото време зрелостта и фактът, че познавам добре хората, с които работя, дават спокойствие. Шампионският сезон 2023 ще започне с много неизвестни. Новият формат със спринтовото състезание в събота ще изисква още повече подготовка от нас, състезателите. Но все още никой не може да оцени действителното въздействие на тази промяна. Подготвих се по най-добрия начин и съм убеден, че ще се забавляваме отново тази година.“

Маверик Винялес: „Научих много през 2022 г. за Aprilia и моя екип, но също и за себе си. През новия сезон ще можем да приложим всичко научено по време на това чиракуване на практика. Веднага харесах новия RS-GP Подобрен е в аспекти, като например управлението на ранното отваряне на газта, които са фундаментални за стила ми на каране. Харесвам новия формат за уикенда. Ще бъде интересно както за феновете, така и за отборите, които ще имат шанс да се подготвят за неделя с помощта на Спринта. Нямам търпение да започна. Паузата беше освежаваща, но сега просто искам да се върна на пистата!“