MotoGP: Четири от четири – Заксенринг пренаписа историята

Уикендът за Гран при на Германия, беше много емоционална. Не само защото Марк Маркес (Repsol Honda) се върна на върха след 581-дни отсъствие. Победата на осемкратния световен шампион е 11-а поредна на Заксенринг. Фактът, че Маркес спечели с HRC, означава, че този успех има допълнително значение.

Honda не е печелила състезание след приключване на сезон 2019. Победата в Германия в неделя означава, че четири различни производители застанаха на върха в четири последователни състезания. Това се случва за първи път в MotoGP. Не е било от 1975 г., когато британецът Фил Рийд печели за MV Augusta в клас 500 куб. см.

По това време Рийд беше в разгара на битката в шампионата с легендата на мотоциклетизма  Джакомо Агостини. И въпреки че спечели битката в Белгия, именно италианецът спечели войната. Шампионската титла през 1975 г. е 15-ата и последна за Агостини в супер успешната му кариера.  Именно той със своята Yamaha стартират последователността преди 46 години с победа на Националната Гран при на Имола.

Междувременно Мик Грант взе победа в ТТ на остров Ман със своя Kawasaki, единствената му за сезона и първа във висшия клас. Бъдещият двукратен световен шампион Бари Шийн взе първата си победа в ТТ на Нидерландия ​със Suzuki .

Този път Джак Милър и неговият заводски Ducati започнаха поредицата, след австралиецът спечели в Льо Ман за Гран при на Франция, като отмъкна домашния успех на лидера в шампионата Фабио Куатараро (Monster Energy Yamaha MotoGP). Французинът си отмъсти две седмици по-късно, като спечели победата на домашната писта на Ducati и крепостта на Болоня в Муджело за Гран при на Италия. Куартараро пристигна в Барселона седмица по-късно с намерение да победи на любимата си писта. През 2021 г. той е в страхотна форма и е част от най-новата история на Монтмело, след като три пъти е на подиума от три участия.

Въпреки това, Гран при на Каталуня спечели Мигел Оливейра (Red Bull KTM Factory Racing). Голямата изненада бе, че португалецът внезапно стана основен играч в шампионата. Това беше втори пореден подиум за Оливейра. Той запази тази форма в Гран при на Германия от миналия уикенд, но пилотът и неговият RC-16 бяха безсилни да устоят на неумолимия King of the Ring Марк Маркес.

След почти две години осемкратният световен шампион имаше своя момент. Емоционалното му завръщане на подиума означаваше, че той е с мотоциклет на четвърти различен производител, който стъпва на най-високото стъпало в четири последователни състезания.

Това е първото за ерата MotoGP и едва за втори път се случва в състезания от пвисшия клас. Този уикенд и ТТ на Ассен, на Катедралата на мотоспорта. В този старт трябва да приковем внимание към двамата пилоти на Suzuki или към Алеиш Еспаргаро от Aprilia. Никога досега не е имало пет различни конструктори на най-високото стъпало в пет поредни състезание. Можем би ще се случи тази неделя?