След като Джак Милър подписа с КТМ за 2023 г., още едно парче от пъзела в подредбата на пилотите се подрежда. Все още обаче има празни места, а и слуховете в падока на MotoGP не спират. Пазарлъците също са в пълен ход.
Преминаването на Джак Милър от заводския тим на Ducati към KTM през 2023 г. и само поредната крачка съм пилотите, които са си осигурили бъдещето. Очаква се в следващите седмици да има и други състезатели.
Ето какво е ясно при дуетите в тимовете до момента:
Monster Energy Yamaha MotoGP: Фабио Куартараро и Франко Морбидели
Monster Energy Yamaha MotoGP осигури състава си за 2023 г. Миналогодишният световен шампион и настоящ лидер в шампионата Фабио Куартараро подписа за още два сезона. Сделката поддържа Куартараро и Франко Морбидели заедно като съотборници поне още една година. Това е благодарение на договора, който италианецът подписа, когато се присъедини към заводския отбор миналата година.
Aprilia Racing: Алейш Еспаргаро и Маверик Винялес
След най-големите подобрения и успехи през 2022 г., Aprilia Racing обяви нови договори с Алеиш Еспаргаро и Маверик Винялес в Гран при на Италия.
Red Bull KTM Factory Racing: Брад Биндер и Джак Милър
Австрийският производител се превърна в ключова част от разпределението на пилотите. След като Брад Биндер вече беше с договори, КТМ ече потвърди и присъединяването на Джак Милър на второто място в заводския тим. Това означава, че Мигел Оливейра се оглежда за нов договор. Бъдещето на португалския ездач изглежда е далеч от KTM, след като той отхвърли преминаването към сателитния тим Tech3. Възможната дестинация за Оливейра и Gresini Racing. Португалецът дори потвърди, че наскоро е имало разговори.
Има отбори само с по един потвърден пилот:
Repsol Honda: Марк Маркес и….
Макар че Марк Маркес все още не е на половината от сегашния си четиригодишен договор, има много интриги за това кой ще му партнира в Repsol Honda през 2023 г. Жоан Мир е фаворит за другото седло на RC213V. В момента то се заема от Пол Еспаргаро. За него се говори, че може да се върне към машините на KTM RC16.
Ducati Lenovo: Франческо Баная и…
Договорът със Пеко Баная е ясен. Джак Милър вече си осигури работа в КТМ и освободи място. Въпросът е кой ще го заеме. Хорхе Мартин (Prima Pramac Racing) чака „повишение“ в заводския тим. Още по-силни козове държи Енеа Бастианини (Gresini Racing MotoGP). Все пак той има три победи през 2022 г. и „се зъби“ на Куартараро. Съдбата му ще бъде голямото решение за Ducati.
Отбори без потвърдени състави до момента за сезон 2023.
Prima Pramac Racing: Няма потвърдени състезатели
Настоящи: Хорхе Мартин и Йохан Зарко
Шефът на тима Паоло Кампиноти твърди, че ще направи всичко възможно за запази Зарко.
LCR Honda Castrol/Idemitsu: Няма потвърдени състезатели
Настоящи: Алекс Маркес и Такаки Накагами
Говори се, че Ай Огура, който проби за първата си победа в Moto2 в Гран при на Испания, ще направи крачка към висшия клас. Тъй като в момента е пилот на Idemitsu Honda Team Asia, той може да бъде издигнат в LCR в горната категория през 2023 г. Името на Оливейра също се свързва с преминаване към отбора. Доброто представяне на Алекс Маркес в Каталуня, едва ли ще омилостиви Лучо Чекинело да го остави в тима. От Honda също не стоят зад него.
Gresini Racing MotoGP: Няма потвърдени състезатели
Настоящи: Енеа Бастианини и Фабио Ди Джанантонио
Какво ще се случи в Gresini Racing ще зависи от това, което се случва в Ducati Lenovo и Prima Pramac Racing. И тук се спряга името на Оливейра. Той също е свързан с този отбор. Но кой ще му партнира?
Mooney VR46 Racing: Няма потвърдени състезатели
Настоящи: Лука Марини и Марко Безеки
Засега има трима кандидати. Тим мениджъра Пабло Нието предлага избор измежду трима за 2023 г. Това са Лука Марини, Марко Безеки и лидера в класирането в Moto2 Челестино Виети.
WithU RNF MotoGP Team: Няма потвърдени състезатели
Настоящи: Андреа Довициозо и Дарин Биндер
Алекс Ринс и Раул Фернандес са свързани с RNF Racing, който става сателитен екип на Aprilia следващата година. Така че и двамата сегашни състезатели не са сигурни за местата си.
Tech3 KTM Factory Racing: Няма потвърдени състезатели
Настоящи: Реми Гарднър и Раул Фернандес
Говори се, че поне единият от двамата новаци в тима ще остане. Засега обаче всичко зависи от вижданията на спортният директор на КТМ Пит Бейрер и от шефа на тима Ерве Поншарал.
Снимки: Dorna