MotoGP променя разпределението на двигателите заради увеличаването на календара

Комисията за Гран при на MotoGP обяви промяна в правилата за разпределение на двигатели в отговор на увеличаването на календара до 21 състезания през 2022 г.

Досега правилникът бе, че на производителите без концесия е разрешено да използват седем двигателя през сезона, докато тези с концесия могат да използват девет. Да, но това правило беше приети, когато календарът включваше по-малко от 20 състезания и заради намаляване на разходите. Календарът за 2022 г. включва обаче 21 Гран при.

В резултат на това с незабавен ефект към разпределението на всички производители без концесия е добавен осми двигател, който може да се използва само до 19-ото състезание и след това, докато концесионните марки са получили 10-ти двигател.

Промяната в правилата гласи: „Тъй като календарът за 2022 г. предвижда 21 състезания, беше договорено да се позволи използването на допълнителен двигател, при условие че има 19 или повече състезания.

Допълнителният двигател може да се използва само за 19-то или следващите състезания.“

Правилата са актуализирани, както следва:

По-малко от 21 състезания, публикувани в официалния календар, издаден от FIM преди началото на първото състезание: Производителите ще имат максимално разпределение на двигатели от седем двигателя (девет за производители с концесии) .

„21 или 22 състезания, публикувани в календара, издаден от FIM преди началото на първото състезание: Производителите ще имат максимално разпределение на осем двигателя (10 за производители с концесии).

„Използването на този осми (или десети) двигател ще бъде разрешено само от 19-то събитие.“

От 2023 г. никой производител няма да работи по правилата за концесия, след като Aprilia спечели достатъчно подиуми (б.р. и състезание) през последната година. Така марката загуби предимствата, на които се ползва от 2015 г.

Подготвяйки се за загуба от отстъпките, Aprilia вече използва един двигател по-малко. Така марката ще се подготви по-добре за  надеждността за 2023 г.

Въпреки че официално загуби статут на концесия, Aprilia все още ще има на разположение 10 двигателя за тази година според новата настройка на правилата.

Този сезон има 21 състезания, но Гран при на Финландия през юли остава все още под въпрос. Делегация от Dorna Sports ще пътува до новата писта KymiRing, за да я инспектира следващата седмица. Едва тогава ще бъде издаден лиценз.