MotoGP: Пол Еспаргаро най-бърз във втория ден на Сепанг

Тестовият пилот на Red Bull KTM Factory Racing Пол Еспаргаро завърши втория  ден от шейкдаун теста на пистата Сепанг. Той постигна време 1:58.241, което бе малко под три десети пред Фабио Куартараро (Monster Energy Yamaha MotoGP) и звездата новобранец Педро Акоста (Red Bull GASGAS Tech3).

Поради новите правила за концесии, шестима утвърдени MotoGP състезатели от японските производители започват работа за кампанията 2024 г.

След като останаха настрани за първия ден на шейкдауна, щатните пилоти на Honda и Yamaha се включиха в битката. Лука Марини (Repsol Honda) беше първият пилот на пистата, а съотборникът му Жоан Мир, Жоан Зарко (CASTROL Honda LCR), Такаки Накагами (IDEMITSU Honda LCR) и Алекс Ринс (Monster Energy Yamaha MotoGP) останаха в предсезона тестване, както и споменатия Куартараро.

Това беше още един впечатляващ ден за единствения новобранец в MotoGP за 2024 г. Педро Акоста. Най-доброто време на #31 в ден 2 беше 1:58.531. Това е впечатляващо време за обиколка. Сравнено с най-бързото време на Брад Биндер (Red Bull KTM Factory Racing) на Гран при на Малайзия през 2023 г. беше 1:58.080 (Q2), на Аугусто Фернандес (Red Bull GASGAS Tech3) беше 1:58.107 (Q1), а на Джак Милър (Red Bull KTM Factory Racing ) беше 1:58.232 (състезанието).

Да добавим към това и най-доброто време на Аугусто Фернандес в миналогодишния тест на Сепанг – 1:59.660. Може да се каже, че Акоста се забавлява и вече е с по-малко от половин секунда от квалификационните усилия на Биндер за 2023 г., което е сериозно впечатляващо.

Играта с аеродинамиката продължава

Нова част от предната аеродинамика, по-конкретно крило на предния калник, беше забелязано на машината Red Bull KTM Factory Racing на Дани Педроса във втория ден. Докато Aprilia Racing с Лоренцо Савадори продължиха да тестват  новото задно крило „Batmobile“ на завода в Ноале.  Honda и Щефан Брадъл също бяха заети да тестват модернизирано задно крило тип стегозавър.

В ръцете на Микеле Пиро основната аеро актуализация на Ducati, която сме виждали досега, бе показана от Джиджи Дал’Иня при представянето на екипа през 2024 г. – на страничния обтекател. Добавянето на допълнителен панел с граунд ефект, може да се види до обичайния канал за обдухване на Ducati. Интересни са коментарите на мотоциклетистите за това какъв ефект има това.

Набиране на скорост

За титулярните пилоти по-голямата част от деня беше прекарана, за да се върнат в ритъма на каране на мотоциклет MotoGP след зимната ваканция. Куартараро и Ринс имаха три мотоциклета – два със спецификации ’23 и един със спецификации ’24. Двамата, както и Мир прекарваха много време на мотора, който използваха на теста във Валенсия. Същото може да се каже и за Марини. Италианецът се фокусира до голяма степен върху ергономията и се адаптира към RC213V.

Проливен дъжд прекъсна работата днес, преди последния ден от шейкдаун тестовете утре.

Резултати:

1 Пол Еспаргаро (Red Bull KTM Factory Racing) 1:58.241

2 Фабио Куартараро (Monster Energy Yamaha) + 0,283

3 Педро Акоста (Red Bull GASGAS Tech3) + 0,290

4 Алекс Ринс (Monster Energy Yamaha) + 0.409

5 Дани Педроса (Red Bull KTM Factory Racing) + 0.431

6 Жоан Мир (Repsol Honda) + 0.846

7 Жоан Зарко (CASTROL Honda LCR) + 0.850

8 Лука Марини (Repsol Honda) + 0.971

9 Такаки Накагами (IDEMITSU Honda LCR) + 1,028

10 Стефан Брадл (HRC Test Team) + 1.529