MotoGP: Накагами и Honda на върха в първия ден на Херес

Сезон 2022 в MotoGP вече започна с първите предсезонни тестове на пистата Херес. В първия ден на изпитанията, Honda излезе на върха благодарение на 1:37.313, постигнато от Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu). Японецът надви Йохан Зарко от Pramac Racing с половин десета. Енеа Бастианини (Gresini Racing MotoGP), който започна своя втори сезон, завърши в топ 3, като усети качествата на Ducati от 2021 г. и се настани удобно в новия си отбор.

Както видяхме по-рано през годината, Honda имат видимо чисто нов мотоциклет за 2022 г. Вероятно най-важната новина за HRC обаче беше присъствието на Пол Еспаргаро (Repsol Honda) след тежката му катастрофа във Валенсия. Испанецът беше в състояние да кара на теста в Херес. За съжаление Марк Маркес (Repsol Honda) отсъства и не може да работи с радикално новия RC213V, който от HRC пуснаха в действие. Това е единствената машина на теста, която изглежда напълно нова. Всеки друг производител има вариации и адаптации от това, което видяхме през 2021 г. Двигател, шаси, аеродинамика, въздухозаборници… HRC работи неуморно, за да докара нов мотор на купона.

И Накагами, и Алекс Маркес (LCR Honda Castrol) тестваха новия мотор в първия ден. И двамата караха и двете машини за 2021 и 2022 г., като беше важно е да се сравнят как се чувстват двамата и как се чувстват с новите компоненти, като ги сравнят. И двамата също бяха невероятно заети: Маркес завърши 75 обиколки, а най-бързият – Накагами направи 68. Пол Еспаргаро успя да вземе 45 обиколки, като завърши 13-и, а Алекс Маркес завърши деня 16-и.

Междувременно действащите шампиони при конструкторите Ducati вече имат осем Desmosedici в арсенала си в MotoGP. Причината е, че отбора Gresini Racing MotoGP дебютира с Бастианини и новакът Фабио Ди Джанантонио, а VR46 Racing Team започнаха своето участие във висшия клас с Лука Марини и новака Марко Безеки. Марини беше първият състезател, който излезе от питлейна, тъй като и той, и неговият колега италианец Бастианини се справиха с GP21 Ducati. Същото направи и Дига в началото, а после се намеси Безеки с GP19.

Двигателите са голям приоритет за фабриката в Болоня в Херес. Всъщност, това е важно и за всеки производител преди зимата. Фабричното дуо Франческо Баная и съотборникът му от Ducati Lenovo Джак Милър имаха по един нов двигател, който трябваше да изпробват според генералния мениджър на Ducati Corse Джиджи Дал’Игна. В същото време Йохан Зарко от Pramac Racing и Новакът на 2021 година Хорхе Мартин имаха един, като го тестваха отделно – първо единия, а после – другия.

Ducati дебютира с нов, по-дълъг ауспух на заводските машини. Мартин тества някои по-малки, по-сложни части, включително аеро капаци на предната вилка. Бастианини имаше канали за изтегляне въздуха надолу, като имаше и долни входове на страничните обтекатели. На своята машина GP21 съотборникът му Ди Джанантонио караше без тях. Освен това марката от Болоня имаше различно аеро, нов въздухозаборник и ново устройство за холшот. Всъщност имаше много неща в редиците на Ducati.

Зарко, Бастианини и Баная завършиха сред първите четири. Зарко даде втората най-бърза обиколка от всички, като направи 78. Пеко беше доволен от това как е минал денят му. Сребърният медалист от 2021 г. призна, че той и отборът са намерили нещо за да бъдат по-конкурентни с употребявани гуми… Трите М – Милър, Марини и Мартин завършиха на по-малко от секунда от времето на Накагами, но никой не се концентрира върху това по време на теста. Всичко е за изпитване, а за новобранците тези два дни са за свикване с новите си машини MotoGP. Ди Джанантонио завърши с 2.3 сек. след времето на Накагами, докато Марко Безеки беше на 3.4 сек. разлика от първото място.

Контингентът на Aprilia беше воден от Маверик Винялес (Aprilia Racing). Производителят на Ноале започва нова ера като заводски отбор за 2022 г. Испанецът направи 72 обиколки, като също вече беше тествал в Херес тази седмица благодарение на отстъпките на Aprilia. Той работеше с мотора от Гран при на Валенсия в началото на деня. Настройката беше ключов фокус, включително смяна на пружините на вилката. Винялес продължава да свиква с мотора.

Съотборникът му Алейш Еспаргаро също започна с мотора от Гран при на Валенсия. Когато се качи на новия мотоциклет по-късно през деня, той катастрофира на завой 3. Бяха извадени червени флагове, но състезателят е добре. Тестовият пилот на Aprilia Лоренцо Савадори имаше в бокса новия мотор от Ноале. Италианецът направи 34 обиколки въпреки катастрофата на завой 1. Всички ездачи тестваха по-малките крила, които Савадори използва, и Винялес, и Алейш Еспаргаро опитаха в Мизано. Имаше и нов ауспух, въпреки че според съобщенията никой от ездачите все още не е пробвал двигателя от 2022 г.

В Suzuki Алекс Ринс от Suzuki Ecstar беше водещата машина от Хамамацу. След 76 обиколки, завърши деня 6-и, а съотборникът му и шампион от 2020 г. Жоан Мир постави завъртя 71 тура и стана 14-и.  Тестовите пилоти Силвен Гинтоли и Такуя Цуда също бяха на трасето, докато заводския тим се подготвяше за 2022 г.

Гинтоли направи 49 обиколки и тестваше нов капак на резервоара за гориво, но не беше много видим. Усилията им са по-концентрирани върху пускането на техния двигател за 2022 г., който върви с ново шаси. Имаше и ново подвижно рамо за мотора от Хамамацу. Очасва се днес да има някакво ново аеро, което ще тества ринс.

За Yamaha Франко Морбидели (Monster Energy Yamaha MotoGP) беше водещата машина на марката от Ивата. Той стана 7-и, а съотборникът му и действащ шампион Фабио Куартараро остана 9-и. Италианецът направи 56 обиколки, а французинът – 73. Куартараро каза, че са тествали същия мотор, с който бяха и на теста в Мизано, но с нова люлка и нова електроника. Направиха някои последователни тестове и с мотора от 2021 г. Представено беше и ново шаси.

Андреа Довициозо (WithU Yamaha RNF MotoGP) направи още 50 обиколки, докато свиква с Yamaha от 2021 г., след като досега беше на машината от 2019 г. Междувременно новият съотборник Дарин Биндер се концентрира върху свикването с мотора, след като вече официално направи преминаване от Moto3 към MotoGP. Новакът от Южна Африка направи 49 обиколки и целта му беше да се справи с огромната стъпка нагоре от малкия клас.

Основната работа за KTM по отношение на развитието се свежда до по-опитното дуо на Red Bull KTM Factory Racing – Брад Биндер и Мигел Оливейра. От друга страна Tech 3 приветства в състава новаците от Moto2 – световния шампион Реми Гарднър и Новакът на годината Раул Фернандес. Биндер беше най-бързата австрийска машина на 10-о място, като направи 56 обиколки, а Оливейра остана 17-и след 74 обиколки. Тестовият ездач Мика Калио също караше, след като легендата на MotoGP  Дани Педроса свърши огромна работа преди официалният тест да започне.

Аеропакетът, който дебютира на теста в Мизано, този път беше на път за много по-дълго на мотора. С него караха както Брад Биндер, така и Оливейра.

Като новак, Раул Фернандес беше най-бързият от дуото Tech3 и новобранците като цяло след 57 обиколки. Той завърши деня само на 1,7 сек. от върха. Съотборникът Реми Гарднър направи 52 обиколки и беше на 2,8 сек. от челото, но австралиецът продължава да понася болката, след като си спука ребрата в катастрофата на Гран при на Алгарве в петък.