Веднага след състезанието на Херес, последваха тестове на най-бързите пилоти. С най-добро време отново се изяви Марко Безеки (Mooney VR46 Racing). повечето отбори показаха много новости по мотоциклетите си на официалния еднодневен тест.
Както може да се очаква, нямаше нищо ново за машините Ducati за 2022 г. Това обаче не попречи на Mooney VR46 Racing да направи 1-2 в края на теста. Лука Марини беше само на една десета (0,104 сек.) от Безеки, който от своя страна беше с около четири десети от рекорда за обиколка за всички времена от миналия сезон. Трети стана Фабио Куартараро на 0,151 сек.
Mooney VR46, Gresini, Ducati Lenovo & Prima Pramac
Фабио Ди Джанантонио (Gresini Racing MotoGP) имаше добър ден и даде 4-о време. Действащият шампион и победител в GP на Испания Франческо Баная (Ducati Lenovo) беше шести. Хорхе Мартин (Prima Pramac Racing) стана 9-и, Алекс Маркес (Gresini Racing MotoGP) – 10-и и Йохан Зарко (Prima Pramac Racing) 13-ти. Наричат Ducati – Домът на новостите, но сега моторите са заплашени от KTM. Единствената новост в Ducati, домът на новостите – прозвище, което сега изглежда е заплашено от KTM – беше нов входен отвор на дъното на мотора Prima Pramac на Зарко.
Monster Energy Yamaha
В Monster Energy Yamaha MotoGP имаше две различни шасита за Фабио Куартараро и Франко Морбидели. И двата мотора са тествани преди, но след това изпитанията им са отложени. Куартараро също кара през уикенда с по-новото люлеещо се рамо. То бе на теста и на двете машини, макар че преди това бе използвана предишна версия.
Някои интересни крила също поникнаха на машината на Морбидели. Сайдподите бяха по-големи. Междувременно Куартараро тества новия ауспух следобед, като го извади на няколко проби. El Diablo беше трети в общото класиране на 0,151 сек. и първи до последните етапи. Морбидели стана 16-и.
Aprilia & CryptoData RNF
В Aprilia Racing изглеждаше, че фокусът е повече върху фината настройка на това, което вече имат. Затова работиха предимно по настройките. Също така изглеждаше, че и двете страни на бокса са повече заети с тренировъчни стартове. Особено Маверик Винялес използваше всяка възможност да опита старт, а съотборникът му Алейш Еспаргаро вложи доста, след като той също загуби на Завой 1 четири пъти поред този уикенд. Винялес остана 5-и, а Еспаргаро – 7-и.
В CryptoData RNF MotoGP Лоренцо Савадори се намеси на мястото на отстранения Мигел Оливейра. За съжаление беше един от малкото катастрофирали през деня. Все пак той направи близо 50 обиколки за малко повече информация. Раул Фернандес, междувременно, направи над 70 и завърши деня на 11-о място.
Red Bull KTM & GAS GAS Tech3
Данните, събрани по време на състезателния уикенд не бяха достатъчни за австрийската фабрика, така че те решиха да направят още няколко в понеделник. Някои от новите мотори, видяни за първи път в ръцете на Дани Педроса (Red Bull KTM Factory Racing) през уикенда, бяха тествани от Брад Биндер и Джак Милър. Нова беше една странична стойка, която е по-скоро допълнителен, вертикален панел, път до дъното на обтекателя. Педроса беше и с ново шаси. Имаше и хора от Red Bull Advanced Technologies.
Биндер завърши деня на 8-и, Милър – 14-и и Педроса близо до дъното на класирането. Той направи героизъм с тайм атаки, като доказа още веднъж, че си го бива.
Аугусто Фернандес от GASGAS Factory Racing Tech3 се възползва от възможността да направи 69 обиколки, докато продължава да се адаптира към MotoGP. Той имаше новата аеро система, без странично допълнение, с която се състезаваше Педроса. Неговият временен съотборник, тест пилотът Йонас Фолгер, направи 63 тура.
Repsol Honda & LCR Honda Castrol/Idemitsu
От Honda повдигнаха завесата, когато показаха дългоочакваното шаси на Kalex, забелязано в ръцете на тест пилота на HRC Щефан Брадъл. Мениджърът на екипа на Repsol Honda Алберто Пуч каза, че първоначалните признаци са добри.
Лош късмет сполетя Жоан Мир (Repsol Honda). Той се опитваше да излезе начело с технически проблем. Световният шампион за 2020 г. успя да мине само пет завоя от първата си обиколка. Мир катастрофира по-рано в сесията преди това. Пилотът е добре, но завърши 15-и с 67 обиколки.
Номер 36 имаше две от нормалните си шасита тази сутрин. След това имаше едно шаси, което съотборникът му Марк Маркес използваше. Мир също изпробва малката актуализация на аеропакета, която Брадъл имаше през целия състезателен уикенд, както и нови канали за въздух.
Алекс Ринс (LCR Honda Castrol) излезе с шаси, използвано преди това от Мир. Както и въздушните канали. Honda също имаше ново “крило” на люлеещото се рамо. Ринс направи 82 обиколки и беше 17-и. Претърпя катастрофа в края, но беше добре. Такааки Накагами (LCR Honda Castrol) беше начело на Honda на 12-о място след 70 обиколки.