MotoGP: Мартин доминира в първия ден от тестовете на Сепанг

Хорхе Мартин от Prima Pramac Racing оглави класирането в първия официален тестов ден на пистата Сепанг в Малайзия. Испанецът постигна впечатляващите 1:57.951 след само два часа в първата сесия. Това бе само половин секунда изоставане от най-бързата обиколка на Сепанг. Това постижение остана недосегаемо до края на деня.

Ед него се нареди пилотът, който не слиза заглавията в последните дни- Педро Акоста от Red Bull GASGAS Tech3. Новобранецът направи най-добрата си обиколка, за да заеме второ място. Той продължа да впечатлява. Само на 0,008 от секундата зад Акоста е шампионът от 2021 г. Фабио Куартараро (Monster Energy Yamaha MotoGP) – 3-и.  Той бе само на 3 десети от най-добрата си обиколка от Гран при на Малайзия през 2023 г. С това се очаква Yamaha да направи скок напред през 2024 г.

Беше по-труден ден за двама пилоти, които вероятно ще бъдат ключови съперници за титлата през 2024 г. Това са  действащият световен шампион Франческо Баная (Ducati Lenovo) и осемкратният световен шампион Марк Маркес (Gresini Racing MotoGP). Пеко катастрофира на завой 11 в първата си обиколка за деня, докато Маркес трябваше да се бори с някои малки технически проблеми. №1 завърши 16-ти, а №93 – 9-и. Все пак това е Ден 1 и техният фокус остава далеч от атаките във времето досега…

Ducati Lenovo, Prima Pramac, Pertamina Enduro VR46 и Gresini

Седем от осемте постоянни пилоти на Ducati излязоха на пистата в първия ден.  Франко Морбидели (Prima Pramac Racing) продължава възстановяването си от тренировъчна катастрофа в Портимао. Той ще отсъства до първия състезателен уикенд за годината като предпазна мярка и бе заменен от Микеле Пиро.

Ducati зае седем места в топ 10 и денят бе положителен за фабриката в Болоня. За Мартин, Баная и Енеа Бастианини (Ducati Lenovo) работата продължи по двигателя за 2024, който получи положителни отзиви на теста във Валенсия в края на ноември. Не беше пробван новия аеродинамичен пакет, който Джиджи Дал’Иня шумно рекламира при тяхното официално представяне. Бяха само актуализираните странични обтекатели, видяни на шейкдауна.

Фабио Ди Джанатонио от Pertamina Enduro VR46 Racing бе 4-и, а сегашният му съотборник Марко Безеки – 8-и. Той катастрофира на завой 4 половин час преди края на сесията.  Алекс Маркес от Gresini Racing изостана на малко повече от половин секунда 7-и. Всички те са фокусирани върху адаптирането към новата за тях машина от 2023 г.

Red Bull KTM и Red Bull GASGAS Tech3

Докато Акоста продължаваше да бъде в челото на класациите, Брад Биндер и Джак Милър работиха за отбора на Red Bull KTM Factory Racing.ова стана, след като Дани Педроса направи първо каране, за да отсее най-добрите нови части в шейкдауна. Аугусто Фернандес (Red Bull GASGAS Tech3) също излезе на пистата за първи път през 2024 г.

Никой не направи повече обиколки от Милър – 69. Тимът от Матигхофен съсредоточи вниманието си върху електрониката и новата изпускателна система, както и някои аеродинамични и двигателни актуализации. Австрийците се стремят да намалят тази разлика с Ducati – задача и за всеки друг тим  към края на 2023 г.

Aprilia и Trackhouse Racing

След като не донесоха много външно нови неща в теста във Валенсия, отборът на Ноале беше зает през зимата с нова аеро система, двигател, люлеещи се рамена и шаси, които бяха показани във вторник. Маверик Винялес беше най-бърз от групата с 1:58.470, за да остане шести, Алейкш Еспаргаро  – 13-и и Мигел Оливейра (Trackhouse Racing) -15-и.

Раул Фернандес (Trackhouse Racing) успя да направи само 21 обиколки с последвал хайсайд в първите 15 минути на деня. Той се върна на пистата, но след това отиде на допълнителен преглед в местната болница.

Monster Energy Yamaha

Имаше няколко актуализации от Yamaha на шейкдауна и те се отразиха на 3-ото място на Куартараро. Новакът в тима Алекс Ринс бе на 11-о място. Основният фокус на фабриката от Ивата беше аеродинамиката, както и фината настройка на техния нов и подобрен двигател. Имаше и нова опашка. От марката накараха Кал Кръчлоу отново да се присъедини към тестовете.

Repsol Honda и CASTROL/IDEMITSU Honda LCR

В HRC имаше много нови неща. Съвсем новите люлеещи се рамена, аеродинамиката, двигателите и шасито са само началото на напълно обновения RC213V. И ранните признаци са положителни с Йохан Зарко (CSATROL Honda LCR) стана 10-и. За напълно нов мотоциклет, Жоан Мир (Repsol Honda), бе положителен първи ден. Той потвърди, че дори не са донесли машината от 2023 г. в Малайзия. Мир беше 14-и, новият му съотборник Лука Марини 17-и и Такаки Накагами (IDEMITSU Honda LCR) – 20-и.