MotoGP: Маркес се върна на пистата, Баная най-бърз на тестовете на Мизано

Марк Маркес (Repsol Honda Team) направи дългоочакваното си завръщане на пистата на тестовете в Мизано вчера. Целта беше да направи 40 обиколки и да кара само по време на сутрешната сесия. Тази мисия беше изпълнена за осемкратния световен шампион.

Най-бърз в тестовия ден на MotoGP в Мизано беше победителят от GP на Сан Марино Франческо Баная (Ducati Lenovo) с 1:31.292. Освен връщането на Маркес, другото значимо събитие бе, че Yamaha пусна двигател 2023 г.

HONDA

Несъмнено най-голямата новина за деня беше завръщането на Марк Маркес. След завършване на 39 обиколки преди обед, осемкратният световен шампион и неговият екип решиха да почиват след обед, за да бъдат готови за втория ден. Това значи, че завръщането на Маркес е успешно. Пилотът с №93 започна да тества нови части за HRC, тъй като японският гигант продължава да се фокусира върху пакета за 2023 г.

Марк Маркес, който финишира с 1,1 секунда от най-бързото време, караше черна Repsol Honda с нов въздухозаборник, въздуховоди и канали за спускане надолу на страничния обтекател. Подобно нещо използват Ducati през последните няколко сезона. Смята се, че каналите създават някакъв граунд ефект, когато моторът е наклонен на една страна в завоя. Така се дава повече стабилност и повече сцепление. Сега изглежда, че Honda си играят с тази идея. В допълнение, Honda имат още един набор от нови странични обтекатели. Точно такива имат и Aprilia. Той е голям, изпъкнал страничен обтекател, който изглежда има за цел да създаде някакъв граундефект, подобен на този, който постига пода на колите във Формула 1.

Друго много забележително нещо беше, че тестовият пилот на HRC Стефан Брадл  изпробва алуминиево подвижно рамо, изработено от Kalex. Това е огромна промяна за Honda, тъй като те използват свое собствено карбоново рамо от няколко години.

Освен това Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) караше чисто нов, никога не показван досега въздухозаборник на един от мотоциклетите си. Той е малко по-широк и не толкова висок като стандартния въздухозаборник и се различава от този, който Марк Маркес също използваше. Както се очакваше, при HRC имаше много неща.

YAMAHA

Още преди теста стана ясно, че фабриката в Ивата има нов двигател, който да опита в Мизано. Фабио Куартараро (Monster Energy Yamaha MotoGP), който направи 80 обиколки, го използва и потвърди, че това е положителна стъпка. Лидерът в класирането беше шестият най-бърз в първия ден, малко под три десети от главния съперник Bagnaia.

Ново шаси също беше подложено на тестове, докато един от YZR-M1 на Франко Морбидели (Monster Energy Yamaha MotoGP) беше с нов въздухозаборник. Възможно е това да бъде част от двигателния пакет за 2023 г. Освен това бяха тествани нови крила, които изглеждаха по-големи от тези, които имат на мотора за 2022 г. в момента.

APRILIA

Тестовият пилот на Aprilia Racing Лоренцо Савадори имаше два мотоциклета за тестване в първия ден. Фабриката от Ноале тества нови крила. Като стана дума за крила, Aprilia върна задното крило, което вече използва няколко пъти.

И Алейш Еспаргаро, и съотборникът му Маверик Винялес се редуваха да оглавяват времената в следобедната сесия. Накрая испанците окупираха съответно 3-о и 5-о място. Еспаргаро катастрофира на завой 14, но е невредим.

DUCATI

Колкото и странно да звучи, по мотора нямаше много за какво да се говори. Нямаше видимо нещо по актуализираните части в „конюшниата“ в Болоня. Баная намекна през уикенда, че не смята, че ще тества твърде много нови неща. Но това не означава, че те не тестват нищо.

Беше обаче беше забелязано странично крило, простиращо се малко по-надолу от стандартното, което Ducati използват от известно време.

Шест мотора на Ducati завършиха в топ 10. Лука Марини (Mooney VR46 Racing) беше втори, на 0,181 секунди от колегата си Баная. Хорхе Мартин (Prima Pramac Racing) беше третият най-бърз ездач на Desmosedici – на 4-а позиция. Той катастрофира на завой 15 без последствия.

KTM

Трикратният световен шампион и легенда на MotoGP Дани Педроса се върна на теста за Red Bull KTM Factory Racing. Испанецът пробва обновена седалка и опашка.

Брад Биндер (Red Bull KTM Factory Racing) беше най-бързият пилот на RC16 на пистата. Южноафриканецът завърши 11-и, на 0,624 сек. от Баная. След впечатляващо каране, Раул Фернандес (Tech3 KTM Factory Racing) беше само на 0,059 сек. от Мигел Оливейра (Red Bull KTM Factory Racing) – 1:32.336. Испанецът беше леко помрачен от катастрофа на завой 14.

SUZUKI

С Жоан Мир (Suzuki Ecstar) не кара поради контузия. Победителят от Световната купа FIM Enel MotoE за 2022 г. Доминик Агертер получи възможността да яхне  GSX-RR. Швейцарският пилот завърши деня само на 2,6 секунди от Пеко – много впечатляващо каране. Алекс Ринс (Suzuki Ecstar) опитваше някои охлаждащи части за задната част на мотора. Завърши на 12-и, на 0,6 секунди от първото място.