MotoGP: Куартараро и Yamaha най-бързи на тестовете в Мизано, Маркес води за Honda

Завърши двудневния официален тест на MotoGP на пистата в Мизано. Отборът на Monster Energy Yamaha MotoGP бе на върха в класирането. Фабио Куартараро завърши втория ден с 1:31.054, най-доброто време в теста като цяло. Звездата на Repsol Honda Марк Маркес продължи да трупа обиколки при завръщането си след операция.

YAMAHA

Голяма част от клюките преди тестовете бяха около новия двигател на Yamaha. Максималната скорост даде наистина много окуражаващо четене. Куартараро записа 298,3 км/ч в бягането преди обяд в сряда. Той беше трети, с по-малко от 2 км/ч по-бавен от Хорхе Мартин (Prima Pramac Racing). Този пилот е записан на един от болонските куршуми Ducati. „El Diablo“ призна, че е използвал плъзгане, за да постигне тази скорост. Той е доста доволен от това, което производителят от е представил.

Мартин беше най-бърз в сутрешната сесия с 1:31.116. Той имаше нужда от малко повече време, за да консолидира мястото си на върха на графика.

Yamaha работи и върху ново шаси. Както и върху нови аеродинамични части, с различни версии, наблюдавани на Морбидели. Куартараро и Морбидели завършиха теста. Въпреки че на Мизано много се занимават с разработването на мотоциклет за следващия сезон, това може също така да даде голям тласък на надеждите на Куартараро за поредни титли от шампионата. Мениджърът на отбора Масимо Мерегали каза, че новото шаси може да се появи веднага след предстоящата Гран при на Арагон.

Мерегали съобщи, че Yamaha може да са намерили начин да постигнат повече мощност тази година. Това говори за развитие някъде другаде, освен двигателя.

HONDA

Феновете на Марк Маркес ликуват! Осемкратният световен шампион направи още 61 обиколки във втория  ден в Мизано. Това със сигурност не беше най-големият пробег, но той записа солиден резултат и в двете сесии днес. Изключително положителен знак за фитнеса на пилота на Honda след операцията на ръката му през юни. Това е и положителен знак за Honda като цяло.

В Honda също имаше много нови неща. Подвижното рамо Kalex, което тестовият пилот на HRC Щефан Брадъл изпробва вчера, се появи отново и днес. Този път беше на един от мотоциклетите на Марк Маркес. Той  имаше три различни машини RC213V на свое разположение. От тях две версии от 2022 г. и един модел, повече повече приличащ на този от 2023 г. Honda тества три различни въздухозаборника в своя флот. Брадъл също изпробва различен ауспух и дори направи няколко бягания с мотоциклета от 2021 г.

В графика Марк Маркес беше най-добрият на Honda на 13-то място за теста за комбинирани времена, след като стигна до 1:31.642 в сутрешната сесия днес. По-важното обаче е, че има много коментари за техническите новости на японската марка, които ще се видят през следващите седмици и месеци, докато подготовката за следващия сезон се увеличава.

DUCATI

Победителят от Гран при на Сан Марино Франческо Баная (Ducati Lenovo) завърши теста като втори най-бърз благодарение на 1:31.172. Пилотът, който беше подгласник в неделя – Енеа Бастианини (Gresini Racing MotoGP), зае четвърто място в теста с 1:31.260. Нито един от пилотите на Ducati не се осмели да излезе на пистата следобед, докато Mooney VR46 Racing вече беше приключил тестовете си.

Като цяло марката от Болоня работи върху шасито и новата аеродинамика, но само с Баная и Бастианини. Междувременно, Джак Милър (Ducati Lenovo) падна на завой 4.

APRILIA

И двамата състезатели на Aprilia Racing – Маверик Винялес и Алейш Еспаргаро, завършиха в топ 5. Първият стана 3-и с 1:31.189, а вторият – 5-и с 1:31.333.

Особено важно е обаче, че катастрофата на Еспаргаро в тази сесия го остави със счупен малък пръст на лявата му ръка. За щастие, той няма да има нужда от операция и въпреки че победителят от Гран При на Аржентина призна, че изпитва болки. Той очаква да бъде добре, за да кара в Арагон.

Производителят от Ноале тества различни шасита и, подобно на Yamaha, може да пусне нова спецификация веднага след Арагон. Имаше и нова аеродинамика за изпробване, с по-големи крила и разширена повърхност на страничните обтекатели. Търсеше се и повече сцепление в средата на ъгъла.

KTM

Въпреки слуховете в падока, мениджърът на Red Bull KTM Factory Racing Франческо Гуидоти каза, че австрийският производител не е имал прототип за 2023 г. в Мизано. Но е тествал 2023 части. Мигел Оливейра беше най-бърз от своите състезатели с 1:31.585. Въпреки че голяма част от работата по разработката беше извършена от Брад Биндер и тест състезателя Дани Педроса. Брад положи големи усилия от 46 обиколки в сряда следобед.

SUZUKI

Отборът Suzuki Ecstar завърши програмата си в първия ден и не участва във втория.