Дъждът повлия на шейкдауна във втория ден, но Yamaha остана най-бързата машина. Кръчлоу се върна на върха късно, а Aprilia дебютира с “иновативен” преден обтекател.
Почти цзелият втори ден от шейкауна на Сепанг беше засегнат от пороен дъжд. Така работата на заводскике тестови пилоти и единственият новак Аугусто Фернандес (GAGSAS Factory Racing Tech3) трябваше да изчакат до последния час, за да нахправят поне няколко обиколки на суха писта. Кал Кръчлоу с Yamaha оглави класирането в края на изпитанията , тъй като пистата изсъхна достатъчно, за да получи възможност за добро време за обиколка със сликове точно преди карирания флаг.
YAMAHA
Плановете за подобряване на времето бяха водещите в Yamaha, както беше и за мнозина. Кал Кръчлоу отново беше единственият пилот, който полагаше каучука по асфалта за фабриката в Ивата. Дъждът означаваше, че техният план за тестване на спецификациите на двигателя за 2022-2023 г. беше „пропилян“. Поне така смята мениджърът на екипа на Monster Energy Yamaha MotoGP Майо Мерегали. Надеждите са утре дъждът да спре…
DUCATI
След като пробва нов аеродинамичен пакет вчера, в неделя, Микеле Пиро от Ducati направи обиколка със стандартната аеродинамична настройка днес. Двата мотоциклета на италианеца наистина имаха различни версии на опашката на ауспуха – голямата и късата. Така че дъждът не направи деня за действащите световни шампиони напълно пропилян.
KTM
След като работи от страната на Джак Милър в гаража на Red Bull KTM Factory Racing по време на деня на откриването на екшъна, Дани Педроса завърши шейкдауна днес с екипа на Брад Байндър. Основният фокус на KTM за шейкдауна сравнява различните спецификации на двигателя. Йонас Фолгер се присъедини към Педроса отново на пистата за втория му тестов ден. Мениджърът на отбора на Red Bull KTM Франческо Гуидоти се оплака, че „планът е бил да се тестват нови аеропакети в края на шейкдана, но поради дъжда изглежда, те ще се пробват преди официалния тест да започне в петък…
GASGAS
Аугусто Фернандес от GASGAS Factory Racing Tech3 продължи да се адаптира към мотоциклета от MotoGP. За разлика от повечето други пилоти, испанецът не се разстрои твърде много, за да получи първата доза мокро време на RC16. Действащият световен шампион в Moto2 постави 2:12.255 при трудните условия, време, което го прати на 2-ро място, преди пистата да започне да изсъхва, преди в крайна сметка да се изкачи на 3-то място със сликове. Фернандес вчера беше втори.
АПРИЛИЯ
„Имаме нещо иновативно в предния обтекател” беше загадъчното съобщение от мениджъра на Aprilia Racing Паоло Бонора. Той обясни как аеродинамиката на на машините от Ноале е била „преработена” след „използване на времето в аеродинамичен тунел през зимата.” В тях са и тези, принадлежащи на Мигел Оливейра и Раул Фернандес в лагера на RNF MotoGP. Aprilia има 10 мотоциклета в Сепанг за шейкдауна и официалния тест. Задачата на Лоренцо Савадори е да подготви всичко за Алейш Еспаргаро и Маверик Винялес, като същевременно „опитва малки неща“. Както всеки заводски екип, тестването на спецификациите на двигателя 2023 е с висок приоритет в контролния списък за Aprilia.
HONDA
Тестовият пилоти Щефан Брадл беше забелязан да тества актуализирано шаси. това бе същото, което германецът караше наскоро на частен тест в Херес. Освен това, точно както беше вчера, новият технически директор на HRC Кен Каваучи беше в бокса, за да се свикне с новата си среда.
Утре е последният ден от шейкдауна. След това започва официалният тест на всички титулярни пилоти от стартовата решетка от 10 до 12 февруари!