MotoGP: Колко двигателя са използвали пилотите през 2022 г.?

В Гран При на Португалия още шестима състезатели, включително победителят Фабио Куартараро с Yamaha, разпечатаха своят трети двигател за шампионата тази година. Затова пилотите напредват в лимитите си, а са минали само 5 кръг.

Разбира се, но двигателите са важна част от състезанията в MotoGP. Използването на V4 или на четирицилиндрови редови имат различни предимства, както и недостатъци, в зависимост от изискванията на пистата. Може много да се говори колко важна роля може да играе поддръжката на двигателите през целия сезон.

Възможността да се поддържа работата на двигателя на мотора на по-високо ниво за по-дълго време, може да окаже огромно влияние за класирането в шампионата. През 2022 г. на състезателите бяха разпределени седем двигателя за целия сезон. Девет се полагат на Aprilia, тъй като досега те не бяха печелили състезание.

Вече са минали пет кръга от шампионата и вече голям брой състезатели са сложили или са готови да поставят третия си двигател за годината. И така, кой на какъв двигател кара сега?

Всички ездачи преминават между първия и втория си двигател от началото на кампанията. В Португалия дуото на Repsol Honda Марк Маркес и Пол Еспаргаро избраха да използват първия двигател. Същото важи и за заводския пилот на KTM Мигел Оливейра (Red Bull KTM Factory Racing), както и за и неговите колеги новаци, Раул Фернандес и Реми Гарднър от Tech 3.

Още няколко състезатели вече отвориха третия двигател, наличен за тях. Някои го избраха, други бяха принудени. Брад Биндер (Red Bull KTM Factory Racing) и Алекс Маркес (LCR Honda Castrol) са сред тези, чиито първи двигатели вече не са годни за експлоатация.

Новобранецът на Gresini Racing Фабио Ди Джанантонио беше първият състезател от висшия клас, който използва третия си двигател в Аржентина. Редица други състезатели на Ducati последваха примера една седмица по-късно в Остин. Енеа Бастианини (Gresini Racing MotoGP) се присъедини към GP22, Джак Милър, Франческо Баная, двамата от Ducati Lenovo, Хорхе Мартин, Йохан Зарко – двамата от Pramac Racing и Лука Марини (Mooney VR46 Racing), взеха третите агрегати в Америка.

Съвсем наскоро в Португалия още шестима ездачи разпечатаха двигател номер три. Те бяха победителят в състезанието Фабио Куартараро, съотборникът от завода на Yamaha Франко Морбидели, двойката на Suzuki Жоан Мир и Алекс Ринс, завършилият на подиума Алейш Еспаргаро (Aprilia Racing) и новобранецът Марко Беззеки (Mooney VR46 Racing).

Така остават осем състезатели, които все още не са докоснали третия си двигател. Това вероятно ще се промени през следващите няколко кръга в Херес и Льо Ман.

Все още е рано, но предстоят 16 кръга. В тях пилотите  и отборите ще се грижат за разпределението на двигателите си.

По каквато и да е причина, ако те надвишават определеното им количество през целия сезон, те подлежат на наказание. Маверик Винялес (Aprilia Racing) установи това по трудния начин през 2020 г., когато бе пратен на старт от питлейна, за разпечатване на шести двигател, с един повече, отколкото беше отпуснато по време на съкратения шампионат.