MotoGP: Кой какво тества в Катар

Днес започнаха вторите тридневни предсезонни тестове на пистата Лосаил в Катар за пилотите от MotoGP. Имаше много нови неща които се видяха по мотоциклетите. В тези 3 дни със сигурност ще се появят още много новости.

Върху какво са работили инженери и механици на производителите през зимата преди първите изпитания. Новите технологии се въвеждат през цялото време в MotoGP и 2021 г. не прави изключение. Какво е представил всеки производител досега?

Ducati

Ducati са царе на иновациите на MotoGP. През последните години тимът от Болоня пое водеща роля при въвеждането на новости. През 2021 г. разкри още няколко творения, като най-забележителното е новият им преден аеро обтекател. Той има доста значителна промяна и е нещо, което никога не е виждано досега. Изглежда, че е нещо повече от „крило“.

Не ясно, но Ducati евентуално могат да търся подреждане на въздушния поток, за да увеличи максималната скорост и да създаде повече сцепление в завоите. Това е много интересна актуализация. Със сигурност Джиджи Дал’Ина и Ducati продължават да работят здраво в аеро отдела.

Другата новост е в променената форма на известната „кутия за салата“. Друго, което го има при Aprilia, Honda, KTM и Suzuki, в Катар се тества устройство за холшот. Джак Милър вече намекна, че от Ducati имат да показват още неща.

Aprilia

Моторът на тима от Ноале  – RS-GP е напълно нов. Двигателят, шасито, два аеро дизайна, ауспусите и „кутията за салата“ са се променили. Aprilia има и първия си карбонов подвижен механизъм. Засега Suzuki са единственият производител, който няма тази функция.

KTM

Най-голямата визуална промяна на австрийския производител КТМ е новата седалка. Досега Дани Педроса я тества старателно в Катар, докато останалите пилоти изпробват нов обтекател. Отгоре е по-тънък, с издълбани още няколко „зъби на акула“, както се вижда на мотора на Педроса отдолу.

Honda

Японскиsт гигант донесе три различни шасита на теста на Катар. Едно е „стандартно 2020“, едно с карбон, свързан към рамката, и трето изцяло ново. То бе тествано на Херес Щефан Брадъл в началото на 2021 г. Новото аеро , което бе видяно за първи път на теста Мизано миналата година, бе тествано от Брадъл и Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) в първите дни. Пол Еспаргаро (Repsol Honda Team) и Алекс Маркес (LCR Honda Castrol) също ще го проват.

Suzuki

Една от основните теми за разговори в тима от Хамамацу е, че тестовият пилот Силвен Гинтоли, Жоан Мир и Алекс Ринс са карали двигателя на 2022 г. И уинтоли, и Ринс казаха, че това е значително подобрение по мотора. Използва се и ново шаси, както и ново подвижно рамо. Шефа на екипа на Мир – Франки Карчеди  обясни, че са имали много повече нови части, които да опитат.

Yamaha

Пилотите на Yamaha тестваха ново шаси. Франко Морбидели (Petronas Yamaha SRT) каза, че е открил малко повече максимална скорост с изпробваните „много малки части“. Фабио Куартараро (Monster Energy Yamaha MotoGP) и Валентино Роси (Petronas Yamaha SRT) потвърдиха, че са изпробвали ново шаси. Мениджърът на фабричния екип Масимо Мерегали  предполага, че скоро може да дойде ново аеро.

Източник и снимки: motogp.com