Четиримата пилоти на Aprilia – Алейш Еспаргаро, Маверик Винялес, Мигел Оливейра и Раул Фернандес бяха заети да работят върху аеродинамиката на мотоциклета преди зимната ваканция.
След като се насладиха на най-успешния си сезон в MotoGP, от Aprilia Racing се стремят към по-големи височини през 2023 г. Те вече започнаха работата в аеродинамичния тунел за четиримата състезатели, които се състезават на RS-GP през следващия сезон.
Победителят в състезанието в Аржентина през 2022 г. Алейш Еспаргаро и съотборникът му в Aprilia Racing Маверик Винялес наскоро бяха в Кьолн, докато фабриката в Ноале търси допълнителни аеродинамични иновации. Испанското дуо работи върху първия прототип RS-GP за 2023 г. в аеродинамичния тунел. Резултатите и констатациите от теста трябва да оформят как изглежда мотоциклетът, когато бъде пуснат на теста в Сепанг в началото на февруари следващата година.
В допълнение, двамата новобранци на Aprilia също вършеха важна работа в аеродинамичния тунел. Мигел Оливейра и Раул Фернандес – и двамата част от новия екип на марката – CryptoDATA Aprilia RNF MotoGP, посветиха времето си на аеродинамичните настройки на новия мотоциклет. Оливейра беше най-бързият дебютант на нов мотоциклет на теста във Валенсия. Фернандес също беше доволен от това как премина първото му излизане на RS-GP.
От своя страна тест пилотът на Aprilia Лоренцо Савадори беше зает на пистата Херес Анхел Нието. Италианецът завърши двудневни частни тестове на 15 и 16 ноември. Той записа общо 134 обиколки, за да събере ценни данни за развитието на машината за 2023 г.
След като направи огромен скок през 2022 г., Aprilia ще се надява 2023 г. да е още една стъпка напред в развитието и в резултатите. Тестът на Сепанг ще даде ясна индикация къде е италианската марка с актуализирания RS-GP.