MotoGP: Как бе създаден Trackhouse Racing

Не всеки сезон се случва в MotoGP да се появи нов отбор. Сега обаче сензацията е Trackhouse Racing – американски тим, който ще се появи на пистите през юбилейния 75-и шампионат на мотоциклетната Гран при.

Собственикът на Trackhouse Entertainment Group Джъстин Маркс обяви още през декември 2023 г., че неговата организация ще пусне отбор в MotoGP през 2024 г. С това той разширява обхвата си в глобалния свят на моторните спортове и надгражда успеха си в серията NASCAR.

Отборът идва на мястото на RNF Aprilia Racing. След края на шампионата, шефът на тима Разлан Разали обяви, че RNF е фалирал. В края на ноември MotoGP отне лиценза на отбора, заради нарушения, свързани със „Споразумението за участие“.  Мажоритарният акционер на RNF Racing и титулярен партньор CryptoDATA не бе платил дължимите пари за спонсорството от Гран при на Австрия до края на сезона. Много доставчици на отбора също са имали неизплатени задължения от компанията, занимаваща се с търговия на криптовалути. Така на сцената излезе Trackhouse Racing.

Trackhouse Entertainment Group е собственик на NASCAR отбора на Trackhouse Racing, който оперира от Конкорд, Северна Каролина. След пилотска кариера в спортните автомобили и NASCAR, Джъстин Маркс основа Trackhouse Racing през 2020 г. и започна да представя Chevrolet в NASCAR Cup Series през 2021 г.

Новият отбор се радва на успех. Даниел Суарес стана първият мексикански пилот, спечелил състезание от сериите през 2022 г. Новозеландецът и трикратен шампион на Суперкар Шейн ван Гисберген спечели в Чикаго в дебютното си състезание за Купата на 2 юли, а американецът Рос Частейн завърши втори в класирането през 2022 г. и постигна четири победи, включително финала на сезона на Купата през 2023 г.

Маркс доведе шампиона от Формула 1 за 2007 г. Кими Райконен в NASCAR и Trackhouse Racing през 2022 г. и 2023 г. като част от програмата PROJECT91 на отбора, създадена, за да осигури международни звезди в шампионата.  Това беше същата програма, която доведе до победата на Ван Гисберген в Чикаго.

Извън пистата Trackhouse Racing като марка се е доказала като прогресивен, маркетингово ориентиран отбор. Той  преосмисля начина, по който спортът е представен на своите фенове, медийни партньори и спонсори. Марката привлече международната развлекателна суперзвезда Pitbull като екипен партньор, създаде нов стил на екипно облекло, увеличи дигиталното присъствие на феновете и създаде забавление на живо на състезателните писти през целия сезон.

Джъстин Маркс казва за проекта в MotoGP: „Стартът ни е невероятен момент. Това е комбинацията от огромно количество работа, която всички в Trackhouse, MotoGP и Aprilia са положили заедно за много кратък период от време, за да се случи тази магия. Това е основното! В рамките на два или три месеца, ние създадохме отбор в MotoGP, готов да се състезава и да може да направи нещо страхотно на пистата. Имаме група от хора, които са много, много талантливи и страстни за сезона пред нас. Освен това е специално, защото сме американски отбор. Ние сме глобална марка, но американска компания и да можем да отпразнуваме формирането на този екип и да направим дебют на тези невероятни мотоциклети в емблематичен американски град като Холивуд е наистина специално, специално нещо. Очаквам с нетърпение сезона.

Всъщност не знаем какво да очакваме, що се отнася до представянето на пистата. Всичко, което знам е, че имаме страхотно оборудване с Aprilia, страхотни хора и много, много мотивирани, здрави и щастливи пилоти. Обикновено това се равнява на скорост в този спорт. Така че това ще бъде голям опит за обучение за мен и Trackhouse Racing, които са свикнали да работят в NASCAR. Но имаме група от хора, които са много опитни в MotoGP, двама страхотни ездачи, куп страхотни механици и невероятни партньори в Aprilia. Така че наистина мисля, че небето е границата за този отбор.”