MotoGP: Какви нови части тестваше Honda на Херес?

След Гран при на Испания всички тимове от висшия клас останаха на тестове на пистата Херес-Анхел Нието. Всеки тим извади нещо ново в мотоциклета. Някой гледаха в по-близко бъдеще, други се напъваха за втората половина на сезона, а трети направо работеха за догодина, за сезон 2022.

Там, на Херес Honda извади доста новости. Всички те бяха качени на един черен мотоциклет, каквито сме свикнали да виждаме в началото на сезона, на предсезонните тестове. Оказа се, че на Херес Honda тестваше чисто нов въздухозаборник, шаси, изпускателна система и най-вероятно двигател. Ясно бе, че HRC пуснаха много променен мотоциклет RC213V в Херес.

Мениджърът на екипа на Repsol Honda Алберто Пуч още преди състезателния уикенд каза, че на теста ще има нови и интересни части,  които Honda ще пробва на официалния тест в Херес. Изцяло черната Honda, която Пол Еспаргаро използва в заключителните етапи на сесията, веднага привлече вниманието на експертите. Най-вече впечатли това, че прототипът RC213V изглеждаше много променен. Стана ясно, че този мотоциклет се подготвя за следващата година.

Първо обаче, какви новите части донесе HRC, които може да се видят в уикендите на Гран При много скоро. Това е главно новият аеродинамичен пакет. По време на тестовете бяха забелязани пет различни пакета, тъй като заводският отбор търси незабавни подобрения. Honda разбира се, работеха върху текущия си аеро пакет. Но те тестваха и аеропакет, представен за първи път на теста на Катар по-рано тази година. Имаше две вариации на аерото с „мустаци“, което беше показано за първи път на теста Мизано миналата година. Освен това Алекс Маркес (LCR Honda Castrol) беше видян да кара с аеропакета, който Honda използваше през 2018 г.

Сега върху новия RC213V, който беше забелязан в Херес. Първо, най-голямата промяна бе новия въздухозаборник. Логично е той да бъде пробван на Херес, тъй като вероятно от Honda тестват нови спецификации на двигателя. Когато екипите разработват нов двигател, те често сменят всмукателната система или я преработват напълно. Точно това се видя при Honda. Промяната почти отразява това, което се видя на въздухозаборника на Yamaha M1, когато преминаха от своите двигатели от 2019 на 2020 г.

След това е изключително различното шаси. Първият белег, че това шаси е ново, е липсата на карбон под предния обтекател, там където на обикновен мотоциклет са дългите светлини. Сегашното шаси на Honda има карбонови връзки. Шасито от 2021 г. е свързано с карбон към мястото, където са коленете на мотоциклетистите. Там при шасито от 2020 г. има карбон, свързан към него към върха, около зоната на цилиндровата глава. В горната част на обтекателя, точно отдолу, където е емблемата на Honda е на капака на резервоара, се вижда, че има две заварки. Заваръчният шев, който сочи диагонално надолу вляво, е нов, нещо, което не се вижда от HRC преди.

Другото доказателство, че това е нов прототип RC213V, е местоположението на болтовете за монтиране на двигателя, които се намират над и под шарнира на подвижното рамо. Този над шарнира седи в средата на напречното сечение на рамката, но този отдолу, точно в долната част на рамката, изпъква малко напред и е много близо до корпуса на съединителя. Разположението на тези болтове за монтиране на двигателя е различно в сравнение както с шасито от 2021 г., така и с шасито за 2020 г.

Всичко това показва, че Honda тества нов двигател в Херес, точно като Suzuki. Този нов мотор, който има нови точки за монтиране на двигателя, без съмнение това ще промени баланса на мотора.

Така може ли да се решат всички проблеми на Honda? Е, само от тима ще има отговор на това, когато започнат да събират данните, да ги анализират и да вземат решение дали това е пътят напред за нов мотор.

Изцяло черният мотоциклет, който бе показан на Херес, има по-големи накрайници за отработените газове от тези, които се виждат на сегашния RC213V. Това е много интересно, тъй като Honda премина от този голям изпускателен тип към такъв с малък диаметър по средата през сезон 2020. Така че връщането към изпускателен отвор с по-голям диаметър е “кръгом” към това, което са имали преди.

Що се отнася до аеро модернизациите, на Honda е разрешен такъв през годината, тъй като в момента ползват това, което са имали през 2020 г. Правилата повеляват тази промяна да е за пилота, а не за отбора. Така теоретично може да се види, четиримата пилоти на Honda да използват различен аеро пакет на даден етап през годината.

Причината обаче да споменем другите нови елементи като част от нов RC213V, е, че настоящите правила гласят, че Honda, както и всички други производители в MotoGP, са останали със своя двигател за 2020 г. през останалата част от сезона. Всички горепосочени промени се въртят около новия двигател, който имаха на тестовете в Херес. Това означава, че той няма да бъде видян по време на уикенд на Гран при този сезон, а най-рано на старта в Катар през 2022 г.