MotoGP: Зарко бие Куартараро с 0,011 сек. за първа позиция в Германия

В изключителна квалификационна сесия в MotoGP за Гран при на Германия, в битката за първа позиция Йохан Зарко (Pramac Racing) направи феноменална обиколка. Той постигна време 1:20,236 като победи само с 11 стотни или 0,011сек. Фабио Куартараро (Monster Energy Yamaha MotoGP), две минути преди края на сесията. Така двама французи са на първите две места в MotoGP.

За първи път във висшия Aprilia се нареди на първа редица, тъй като трети стана Алеиш Еспаргаро. За първи път производителя е на челната редица  след Джеръми Макуилямс на Филип Айлънд през 2000 г.

Още в началото на сесията Куартараро напарви силно темпо и даде 1:20,4, докато останалите бяха назад. Марк Маркес (Repsol Honda) първоначално беше втори пред Хорхе Мартин (Pramac Racing). Това бе само намалото за героичния ден за екипировката на Pramac Racing. Стратегията продължи да бъде ключова в битката за първа позиция на пистата Заксенринг, която е най-късата  календара – 3645 км.

Изглеждаше, че Фабио Куатараро е направил достатъчно, за да е на първа позиция. Но не бе така. Йохан Зарко направи обиколката на живота си и зае първа позиция. Тогава двукратният световен шампион в Moto2 продължи да преследва поредната бърза обиколка, но трябваше да си пробие път пред своя сънародник Куартараро на изхода от завой 3. Когато Зарко влезе в завой 5, изпусна предната част на мотора си и се разби. Бяха показани жълтите знамена, като после бе даден и краят на сесията.

Въпреки тази драма, за него бе достатъчно да вземе първа позиция пред Куартараро, която е първата за Ducati на Заксенринг от 2008 г. с Кейси Стоунър. За първи път двама французи са начело – 1 и 2-и от Бърно 2020 г., като подреждането беше същото. Заемането на място на челната редица от Алеиш Еспаргаро му се случва за сефте от Асен през 2015 г. Това е за първи път и за Aprilia от въвеждането на MotoGP през 2002 г. Така денят стана исторически за производителя от Ноале. Еспаргаро е четвъртият различен пилот, който дава на Aprilia първа редица в във висшия клас, след Дориано Ромбони, Тецуя Харада и Джеръми Макуилямс.

На втори ред е Джак Милър. Той многократно се бореше за първа позиция с най-добро време в първите два сектора, но не успя да се пребори в последните два. До милър – 5-и се нареди кралят на Заксенринг Марк Маркес. След като бе на първия ред през по-голямата част от сесията, Маркес падна до средата на втория ред. Това обаче е най-добрата му стартова позиция в класирането след завръщането му. След много пътувания и търсене на идеалната позиция на пистата, Мигел Оливейра (Red Bull KTM Factory Racing) запълни втора редица.

На 7-о място бе Хорхе Мартин, като оглави трети ред и вкара трети мотор на Ducati в топ 7. Осми стана Пол Еспаргаро (Repsol Honda). Той бе пред друг пилот на Honda – Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu), който окомплектова третата редица с 9-о място. Десети стана Франческо Баная (Ducati Lenovo), на малко повече от половин секунда от Зарко.