MotoGP: Екипът на Repsol Honda разкри новата ливрея за 2024 г.

С много новости започва сезона за екипа на Repsol Honda. Той бе представен днес, отбелязвайки 30 години сътрудничество и партньорство между Honda HRC и Repsol. Двамата пилоти – Жоан Мир и новият Лука Марини представиха своите машини Repsol Honda RC213V от 2024 г. в Warner Music Station в Мадрид. Презентацията беше непосредствено след първия тест за годината в Сепанг.

На вдигането на покривалото на машините присъстваха Жоан Мир, Лука Марини и членовете на отбора. Към тях се присъединиха приятели, семейство, журналисти и повече от 600 гости. Те яха премиера на Honda RC213V 2024 за Световния шампионат в MotoGP.

Впечатляваща е новата ливрея мотоциклета. Тя се допълва от младата и талантлива двойка пилоти Мир и Марини. Отборът на Repsol Honda се отправя към новия сезон в MotoGP, решен да продължи напредъка, който вече е постигнат вече.

2024 г. бележи 30-ия сезон на сътрудничество между Repsol и Honda HRC, най-дългогодишното партньорство от този вид в двуколесните моторни спортове. Връзката е довела до 15 световни титли, шест различни световни шампиона, 183 победи във висш клас, 455 подиума и девет тройни корони.

Наред с новата ливрея, през 2024 г. партньорството навлиза в нова ера, тъй като възобновяемите горива са въведени в световния шампионат MotoGP. Продължаващото сътрудничество между Honda HRC и Repsol гарантира поддържането на максимално ниво на производителност.

Жоан Мир навлиза във втория си сезон с екипа на Repsol Honda, като сега работи заедно със Санти Ернандес. Един сезон на сработване през 2023 г. за световния шампион на MotoGP за 2020 г. завърши. Той има  значителни подобрения през 2024 г., а амбицията му за по-силни резултати е подсилена от впечатляващото ниво на работа и развитие от страна на инженерите на HRC.  Към днешна дата 26-годишният пилот има 13 подиума във висшия клас и една победа, заедно с доминиращата си кампания за спечелване на Световния шампионат Moto3 през 2017 г. Представянето на Мир в Сепанг демонстрира подобренията, които той и Honda RC213V направиха по време на подготовката извън сезона.

От другата страна на бокса ще бъде Лука Марини. 26-годишният италианец от Урбино ще стане 20-ият състезател на пълен сезон, който ще носи цветовете на Repsol Honda Team. Присъединявайки се към висшия клас през 2021 г., след като спечели шест победи и 15 подиума в Световния шампионат Moto2, Марини демонстрира ясен напредък в развитието си като състезател от Гран При. В предишните си три сезона в MotoGP Марини взе два подиума на Гран при, две първи позиции и четири подиума в спринта. 2024 ще бъде първият сезон от двугодишния договор за италианеца.

Honda RC213V от 2024 г. не само се отличава с нова ливрея, но и с редица подобрения в цялата машина. От преработена аеродинамика до подобрения на двигателя и шасито. Извън сезона на интензивни изследвания и разработки се роди мотоциклет, който е първата стъпка в затварянето на разликата и битката за позиции в челните позиции.

Тецухиро Кувата, Генерален мениджър на HRC и Алберто Пуч, Мениджър на отбора на Repsol Honda, подчертаха значението, което този сезон ще играе за отбора и шампионата. Отборът на Repsol Honda сега ще се отправи към пистата Лусаил в Катар за последния предсезонен тест на MotoGP на 19 до 20 февруари. Шампионатът  започва на същата писта само две седмици по-късно от 8 до 10 март. Това ще бъде първият старт в календар от 21 състезания, който ще обхване целия свят, преди да приключи във Валенсия на 17 ноември.

№ 36 Жоан Мир

Роден на 1 септември 1997 г. в Палма да Майорка, Испания. Висок 181 см, тежи 69 кг.

Стартове в Гран при – 135, от тях 37 в Moto3, 18 в Moto2 и 80 в MotoGP.

Първи позиции – 2, всички в Moto3.

Подиуми – 33, от тях 16 в Moto3, 4 в Moto2 и 13 в MotoGP.

Победи – 12, от тях 11 в Moto3 и 1 в MotoGP.

Световни титли – 2, една в Moto3 за 2017 г. и една в MotoGP за 202 г.

Жоан Мир: „Удивително е да бъда част от отбор с такава история и успехи в MotoGP. Развълнуван съм да започна този сезон с отбора на Repsol Honda така, както и предишния. Тези екипни стартирания винаги са много хубави, за да видите какво мислят всички за новия дизайн. Мисля, че цветовете за тази година са наистина различни и много смели, със сигурност нещо уникално от екипа. Имахме положителен първи опит с мотора и пет продуктивни дни в Сепанг. Сега трябва да гледаме напред към теста в Катар и състезанието. Миналата година ме научи на много и се стремя да приложа всичко на практика тази, за да помогна на отбора на Repsol Honda да се върне там, където знам, че могат да бъдат. Нека се насладим на този момент и бързо да се подготвим за сезона, който предстои.”

№ 10 Лука Марини

Роден на 10 август 1997 г. в Урбино, Италия. Висок 184 см, тежи 69 кг.

Стартове в Гран при – 144, от тях 1 в Moto3, 87 в Moto2 и 56 в MotoGP.

Първи позиции – 7, от тях 5 в Moto2 и 2 в MotoGP.

Подиуми – 17, от тях 15 в Moto2 и 2 в MotoGP.

Победи – 6, всички в Moto2.

Световни титли – няма.

Лука Марини: „За мен е чест да се присъединя към екипа на Repsol Honda. Когато бях малко дете, вече имах кожен екип в техните цветове за състезателните минибайкове. Сега да бъда тук, на старта, в екипа от кожа и с мотора. Това е сбъдната мечта, нещо дадено от съдбата. Този мотор изглежда наистина красив, цветовете са нещо много ново и аз съм горд да ги представя. Ние сме едва в началото на нашия съвместен път, но вече се чувствам част от екипа и добре подкрепян от инженерите. Карах само шест дни с мотора, така че се стремим да се възползваме максимално от последния тест и да започнем годината по възможно най-добрия начин.“

Тецухиро Кувата Генерален мениджър на HRC: „2024 г. е специална година, тъй като празнуваме 30 години сътрудничество с Repsol. И навлизаме в нова ера с възобновяемите горива. Вътре в Honda HRC работихме много усилено, за да доставим пакет както на Жоан Мир, така и на Лука Марини, с който да могат да бъдат конкурентни. И двамата ездачи са млади, амбицирани и вече предоставят ясна обратна връзка за по-нататъшни подобрения. Това ще бъде още един сезон на развитие, на съвместна работа с нашите състезатели, партньори, спонсори, инженери и членове на екипа, докато се стремим да се подобряваме.”

Снимки Honda