Австралиецът Джак Милър (Red Bull KTM Factory Racing) доминира в тренировките в първия ден от Гран при на Франция на пистата Льо Ман – №1000 в историята на шампионата. Той оглави и двете тренировки, за да продължи силната си серия с новия си отбор KTM. Алейш Еспаргаро (Aprilia Racing) показа завръщане към върха на борда на своята Aprilia. Италианското чудо Марко Безеки (Mooney VR46 Racing) показа защо никога не може да бъде пренебрегван, заемайки 3-то място
Както винаги във втората тренировка, битката за позиции в Q2 не се разгоря, докато сесията не се приближи към края си. Това трябваше да бъде всичко или нищо за Фабио Куартараро (Monster Energy Yamaha MotoGP), който беше наясно колко е важно да спечели Q2 място на домашното си Гран При. Французинът започна да прави бързи обиколки в последните двадесет минути. Карайки на ръба, първата, направена от Куартараро завърши рано на върха.
Брад Биндер (Red Bull KTM Factory Racing) беше първият, който промени реда, тъй като южноафриканецът достигна върха, за да победи съотборниците си от P1 време, за да направи първо и второ място за KTM.
Дойдоха последните 10 минути и Милър си върна първото място от своя съотборник, за да го загуби отново веднага след това от Марко Беззеки (Mooney VR46 Racing). Австралиецът изглеждаше така, сякаш щеше да отвърне на човека от VR46, но силен последен сектор от Безеки задържа Милър на дистанция.
Междувременно Алейш Еспаргаро (Aprilia Racing) беше в бърза обиколка. Испанецът редеше червени сектори, за да хване второ място. Останаха две минути. Само една преди края, класирането беше Еспаргаро, Безеки, Мартин. Феновете бяха на крака, когато техният домашен герой Йохан Зарко започна да слага червени сектори, докато преследваше летящия Джак Милър. Милър обаче отиде на върха, за да постави първото и единствено време 1:30 – 1:30,950. Зарко отиде 5-и, изпратен там от Безеки. Той обаче извади Баная от Q2.
Еспаргаро на 0,119 сек. и Безеки на 0,200 сек. се наредиха на 2-ро и 3-то място. Хорхе Мартин (Prima Pramac Racing) бе 4-и, точно пред своя съотборник Зарко. Маверик Винялес от Aprilia Racing спечели 6-а позиция, а Биндер остана 7-и.
Световен шампион срещу световен шампион или Баная срещу Маркес. Беше позната гледка за Франческо Баная (Ducati Lenovo). Той погледна назад 11 минути преди края, за да види Марк Маркес (Repsol Honda) точно на задното си колело. Маркес искаше да използва световния шампион, за да го издърпа в Q2. Баная не се поддаде на играта и време в питлейн, за да се отърси от испанеца.
После Баная излезе обратно на пистата за последен шанс, тъй като пилотът на Ducati беше извън Q2 – 12-и. Куп пилоти последваха световния шампион само шест минути до края. Злият демон Марк Маркес се нареди зад Хорхе Мартин (Prima Pramac Racing), който беше в сянката на Баная. Така шампионът дръпна пилота на Repsol Honda до 5-о място. Шампионът се яви на “поправителен” и все пак се намърда в Q2 с 9-о място.
Марк Маркес се отъркаля още веднъж в чакъла, но се намърда 8-и пред Баная. Осемкратният световен шампион остана невредим при голямото падане и остана в топ 10 във Франция. Фаворитът на домакините Куартараро обаче претърпя катастрофа на родна земя. Той не успя да си осигури място в Q2. Човекът на Yamaha ще трябва да се бори утре на Q1, след като завърши 12-и и пропусна последното място в Q2 място с 0,139 сек.