MotoGP: Големите съперничества между съотборниците новата ерата

През 2023 г. има някои фантастични дуети във висшия класа. Очакват се сериозни двубои вътре в отборите. Не е за първи път, защото историята помни някои от най-ожесточените съперничества между съотборници през последните години.

Както се казва в мотоциклетния спорт, твоят съотборник е първият ти съперник. През повечето време двамата имат едни и същи машини, оборудване, настройки… Това значи, че пилотът от другата страна на бокса, се състезава на равни условия.

През 2023 г. имам мега дуети. Към действащия световен шампион Франческо Баная се присъединява Енеа Бастианини в изцяло италиански екип на Ducati Lenovo. Жоан Мир е заедно с осемкратния световен шампион Марк Маркес в Repsol Honda. Ще преоткрие ли Франко Морбидели своята форма, в която печели състезания, за да предизвика съотборника си в Monster Energy Yamaha MotoGP Фабио Куартараро всяка седмица. Има сериозен дует – Брад Байндър и Джак Милър в Red Bull KTM Factory Racing.

Така 2023 г. се очертава да бъде невероятен сезон в Гран При. Но ще видим ли още съперничества между съотборници. През последните години имаше някои велики битки в отборите.

Ники Хейдън и Дани Педроса – Repsol Honda, 2006-2008

През 2006 г. Repsol Honda приветства трикратния световен шампион Дани Педроса в своя отбор, за да партнира на Ники Хейдън. Педроса излизаше от три поредни кампании, спечелени титли и стигна до MotoGP. Малкият самурай спечели три подиума в първите си пет състезания, включително дебютна победа в Китай.

Междувременно супер последователният Хейдън преследваше титла. В първите 11 състезания покойният велик американец завърши на подиума само два пъти. Това се превърна в страхотно партньорство през тази година, но Педроса беше постоянна заплаха за по-опитните си конкуренти, включително и за Хейдън. Двамата се бориха в скандален инцидент в Ещорил, когато Педроса победи Хейдън в катастрофа. Тя можеше да коства титлата на неговия колега, легенда на MotoGP. В крайна сметка Хейдън спечели титлата във Валенсия, докато Педроса показа на света, че е сила, с която трябва да се съобразяват във висшия клас. И че е новата надежда на Honda.

Валентино Роси и Хорхе Лоренцо –Yamaha, 2007-2010 и 2013-2016

Едно незабравимо съперничество между съотборниците. И отново, подобно на Хейдън и Педроса, това беше млад, предстоящ световен шампион срещу опитна звезда от висшия клас. Известната стена бе в бокса на пистата Мотеги на пистата. И двамата спечелиха по една титла като съотборници. В съперничеството – Роси срещу Лоренцо имаше всичко.

След двугодишния престой на Роси с Ducati, двамата се събраха отново през 2013 г., когато деветкратният световен шампион се завърна в Yamaha. Нещата не бяха толкова студени между испанеца и италианеца, както бяха преди. Но след това дойде 2015 г. Роси срещу Лоренцо за титлата в MotoGP. Шампионско преследване, съперничество между съотборниците, което ще остане в историята.

Марк Маркес срещу Дани Педроса – Repsol Honda, 2013-2018

Марк Маркес със свежи сили влезе в MotoGP като двоен световен шампион и репутацията един от най-големите таланти в Гран При. Педроса все още търсеше тази дебютна корона във висшия клас. Точно както направи през 2006 г., Маркес бързо финишира на подиума и спечели състезанието.

След като успя да победи известния си съотборник Педроса и Лоренцо за титлата през 2013 г., като  разби и двамата, Маркес се втурна към втора титла в MotoGP през 2014 г. Световните първенства през 2016, 2017 и 2018 г. дойдоха до номер 93, преди Педроса да се оттегли от MotoGP в края на 2018 г. без тази желана титла от висшия клас.

Андреа Довициозо и Андреа Яноне – Ducati, 2015-2016

Партньорството на Довициозо и Яноне е по-малко обсъждано съперничество между съотборниците, но трябва да се спомене. През 2015 г. Ducati, под ръководството на Джиджи Дал’Ина, започна редовно да взема подиуми и победи. Довициозо беше във фабричните редици на Ducati през сезоните 2013 и 2014, преди Яноне да бъде повишен от Pramac през 2015 г.

Двама италианци, пилоти на италиански производител! И двамата се борят да станат първият победител в състезанието Ducati MotoGP след Кейси Стоунър. През 2015 г. Яноне завърши пред Довициозо в шампионата и именно бе първият, имал честта да спечели първата победа на Ducati след Стоунър в Гран при на Австрия през 2016 г. Това обаче дойде, след като победи Довициозо в последната обиколка в Аржентина. Ducati избра Довициозо за техен пилот през 2017 г., като в крайна сметка Яноне напусна италианската марка за да иде в Suzuki.

Андреа Довициозо и Хорхе Лоренцо – Ducati, 2017-2018

В техните стартове в 125 и 250 куб. см, Довициозо и Лоренцо бяха големи съперници. Ето защо, когато Лоренцо премина към Ducati през 2017 г., нещата се усложниха. Това беше огромно предизвикателство за Лоренцо, който по същество идваше в къщата на Довициозо, за да се опита да наруши реда.

Това не се случи през 2017 г., когато Довициозо пое битката за титлата до финалната надпревара срещу Марк Маркес. Можеше ли Лоренцо да се премести от пътя на Довициозо по-рано в този финал? През 2018 г. Лоренцо в крайна сметка намери пътя си в Desmosedici и спечели три състезания, за да се класира пред Довициозо в надпреварата за титлата след 11 състезания. После втората му половина от сезона бе възпрепятствана от контузии. Това щеше да е завладяваща битка, ако Лоренцо беше останал във форма.

Ще видим ли нещо подобно през 2023 г.? Да се ​​надяваме, че е така. Имаме някои вълшебно изглеждащи дуети, които се насочват към новия сезон. Решетката е препълнена с таланти, които искат да застанат на подиума и да печелят.