MotoGP: Винялес и Ринс доминират на тестовете на Херес

Вчера на пистата Херес-Анхел Нието пилотите направиха тестове след състезанието в неделя. Най-бърз бе Маверик Винялес (Monster Energy Yamaha MotoGP), който постигна 1:36.879. Пилотът имаше доста натоварен ден, тъй като направи101 обиколки. Само на 0,034 сек. след него бе Алекс Ринс (Suzuki Ecstar). Съотборникът му и световен шампион Жоан Мир стана 3-и, на 4 десети  и така две машини на Suzuki влязоха в топ 3.

Само три машини на Yamaha бяха на пистата.

Караха ги Винялес, а също и съотборниците от Petronas Yamaha SRT Франко Морбидели и Валентино Роси. Фабио Куартараро  (Monster Energy Yamaha MotoGP) бе освободен от тестовете, тъй като имаше контузия.  Най-трудолюбив бе Винялес, който оглави и класирането. Морбидели направи 67 обиколки и стана 9-и, а Доктора бе 12-и със 73 обиколки.

Морбидели работеше по спирането, което би му помогнало на състезанието в Льо Ман след две седмици. Роси пробваше няколко нови части на Yamaha, включително преден амортисьор и подвижно рамо.

Ринс поработи добре за Suzuki,  въпреки че завърши теста непосредствено след обяд.

Испанецът направи 59 обиколки, като за пореден път тестваше „възможния“ двигател от 2022 г., който той, съотборникът Мир и тестовия пилот Силвен Гинтоли пробваха в Катар. Ринс също така работи върху карането с употребявани гуми. Той бе впечатлен от темпото, тъй като това беше стъпка нагоре след състезателния уикенд. Следобед замина за Барселона за контролен преглед на рамото му. Мир направи 64 обиколки.

Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) беше с най-бързия мотор на Honda в теста, както беше и в деня на състезанието.

И двата пъти японецът бе на четвърто място. Той направи 71 обиколки. Той, осемкратния световен шампион Марк Маркес (Repsol Honda), съотборникът му Пол Еспаргаро и Алекс Маркес (LCR Honda Castrol) тестваха пет различни аеро пакета на своите машини Honda.

Накагами опита аеропакета, но след това се фокусира основно върху настройките. Той каза, че очаква с нетърпение Льо Ман и че шасито от 2020 г. работи добре. Японецът обаче предупреди да не се възприема тази промяна като задължителна. Новото шаси също има добро поведение. Съотборникът му Алекс Маркес направи доста подобрения в завъртените 75 обиколки. Той стана 15-и и беше малко по-напред от брат си Марк Маркес. Осемкратният шампион направи само седем обиколки, усещайки последиците от катастрофите си през уикенда.

Пол Еспаргаро се фокусира върху аеро, електрониката и ергономията. Тези неща изглеждат доста незначителни, но когато ездачът се адаптира към мотоциклета, имат голямо значение. Той казва, че ще остане със същото шаси, тъй като смята, че има добър напредък. Пол кара поне три различни HRC мотоциклети по време на теста – неговият стандартен, един с различен аеропакет и изцяло трети с изцяло корбоново шаси.

При Ducati победител в състезанието Джак Милър (Ducati Lenovo) веднага се върна на работа.

Той и лидера в шампионата негов съотборник Франческо Баняя направиха общо 84 обиколки. Това бе само ден след като постигнаха двойна победа – първи и втори – първата за тима от Болоня от Бърно 2018. Баная бе 10-и, а Милър – 18-и.

Йохан Зарко беше с  най-бързата машина от Борго Панигале и направи  75 обиколки. Французинът заяви, че се фокусира много върху окачването, а не върху новите части, като търсеше начин да използва пълния потенциал на новия мотор. Съотборникът му Тито Рабат също тества, като стана 20-и след 65 обиколки. Новобранецът Лука Марини (Sky VR46 Avintia) се изкачи на 8-о място след 66 обиколки, а Енеа Бастианини (Avintia Esponsorama) бе 13-и след 54 обиколки.

КТМ извадиха ново шаси, което тестваха съотборниците от на Red Bull KTM Factory Racing Мигел Оливейра и Брад Биндер.

Двамата заявиха, че основният фокус е върху гумите. Оливейра каза, че се опитва да направи промени, за да накара мотоциклета да работи по-добре с по-меката предна гума, без да компрометира съществуващите им позитиви. Той откри подобрение в темпото и беше доста положително настроен. Над същото работеше и Биндер – да накара по-меката гума да работи по-добре. Той целенасочено се пази от използването на по-твърдата предна гума, която обикновено приляга по-добре на моторите на КТМ. Биндер каза, че са намерили нещо, което изглежда улеснява малко нещата. Приключи деня 11-и след 66 обиколки. Оливейра беше най-бързият с KTM – 7-и след 72 обиколки.

Данило Петручи от Tech3 KTM Factory Racing беше забелязан да използва различни зони на разположение на резервоара и седалката. Италианецът сякаш опитваше някаква ергономия, за да подобри усещането си за RC16. Той беше 19-и след 63 обиколки, а съотборникът му Икер Лекуона 16-и след 64 тура.

Алеиш Еспаргаро (Aprilia Racing Team Gresini) имаше по-тежък ден.

Той катастрофира в началото на теста и затова приключи рано. Чувстваше се зле след инцидента, въпреки че нямаше травми и наранявания. Той направи 12 обиколки и беше 14-и. Лоренцо Савадори обаче направи 54 обиколки.