MotoGP: Безеки е на върха в първия ден от тестовете на Сепанг

Пилотът на VR46 Ducati Марко Беззеки, който започва втория си сезон във висшия клас, оглави класирането в първия ден на предсезонните тестове за сезон 2023 MotoGP. Въпреки че той катастрофира, успя да победи Маверик Винялес с Aprilia с 0,130 секунди.

За първи път от ноември цялата решетка на MotoGP се събра за първия  тестов ден на пистата Сепанг, където по традиция започва тестовата програма. На трасето вече имаше три дена шейкдаун само за тестови пилоти и новаци. Ще има пет дни тестове преди началото на сезон 2023. Първият старт е на 26 март в Портимао. Той ще бъде предхождан он два дни изпитания в Португалия точно след месец.

Ducati водеше през целия ден на Сепанг. Интересното е, че италианските машини – Ducati и Aprilia са на първите 9 места в класирането. Едва на 10-о място е Франко Морбидели с Yamaha.

Безеки караше своя VR46 Desmosedici, койте бе със специалната си ливрея за зимни тестове. Той даде най-доброто време на сесията –  1:58.470 в обиколка 54 от общо 55 в неговата програма. Всички пилоти бяха излезли на пистата в края на последния час на теста.

В началото на изпитанията сутринта, действащият световен шампион Франческо Баная беше лидер със своя заводски Ducati и време 2:00.177. После начело излезе Хорхе Мартин от Pramac Racing Ducati с 1:58.737. Той се задържа на върха не само в сутрешната сесия, а и в по-голямата част на деня.

Чак следобед времето на Мартин бе подобрено от Енеа Бастианини. Пилотът премина от Gresini Racing във фабричния отбор на Ducati и сега е съотборник на Баная. Той даде 1:58.732. Това не бе достатъчно той да се задържи на върха.

Безеки, който направи леко падане по-рано през деня със своя Ducati със спецификации за 2022 г., постигна 1:58.470. това стана 10 минути преди края на сесията.

VR46, както и Gresini Racing, ще се състезават с мотоциклети, версия 2022 през новия сезон. Заводският екип на Ducati и Pramac ще получат пълните работни спецификации на новите машини.

Винялес с Aprilia направи няколко последователни сравнения между своя мотоциклет от 2022 г. и новия, който е актуализиран. Той завърши деня на 0.130 секунди зад Безеки. Винялес каза, че е доволен от подобрените мощност и ускорение на своя RS-GP.

Бастианини беше трети пред Мартин, а Баная завърши топ 5. Другият пилот на Aprilia Алейш Еспаргаро подкрепи мнението на  Винялес. Той обаче призна, че е очаквал малко повече мощност от новия двигател от тази, която той доставя.

Йохан Зарко беше седми на втория Pramac Ducati пред дуото на Gresini Racing. Фабио Ди Джанантонио стартира втория си сезон в MotoGP, а съотборникът му Алекс Маркес прави дебют за тима.

Най-бърз за Yamaha беше Франко Морбидели, който изпревари съотборника си Фабио Куартараро – 11-ти място с 0,082 секунди. Двамата ще са единствените с M1 на стартовата решетка за 2023 г. и караха новите си мотоциклети.

Марк Маркес беше 12-ти и първи от пилотите на Honda, с 0,954 секунди по-малко от темпото на лидера. Той започна да работи върху четирите версии на RC213V, които има на свое разположение за теста. Сред тях бе и най-новата версия на мотоциклета.

Той беше пред Лука Марини от VR46 и дуото на RNF Aprilia – Мигел Оливейра, който катастрофира и Раул Фернандес. Джак Милър, водещият KTM бе на 16-о място след Жоан Мир от Honda.