MotoGP: Бастианини прави рекорд на Сепанг във втория тест

Енеа Бастианини от екипа на Ducati Lenovo беше блестящ във втория ден от тестовете на Сепанг. Той зае първото място с нов, неофициален рекорд за обиколка. Петима пилоти подобриха времето за първа позиция на Пеко Баная от края на миналата година. Бастиани, или Звярът, както го наричат постигна исторически резултат от 1:57.134. Той доказа още веднъж, че Малайзия до голяма степен е негова територия напоследък.

Хорхе Мартин от Prima Pramac Racing трябваше да се задоволи с второ място, след като водеше в класирането през по-голямата част от деня. Испанецът финишира на 0,139 секунди от победителя в Гран при на Малайзия през 2023 г. KTM и Aprilia бяха по петите на дуото на Ducati, като Брад Биндер и Алейш Еспаргаро завършиха втория ден на трето и четвърто място.

След незабележим ден на откриване в Сепанг, световният шампион се присъедини към купона днес. Баная спечели последното място в топ 5 с 1:57.469, като остана на малко над три десети зад своя съотборник.

Ducati Lenovo Team, Prima Pramac Racing, Pertamina Enduro VR46 и Gresini Racing

И тримата постоянни пилоти на Ducati се оказаха под рекорда за обиколка в сряда. И трите обиколки бяха направени с много подобрения нов двигател на фабриката в Болоня. Вместо това по-голямата част от работата им беше фокусирана върху аеродинамиката, като единен консенсус все още не е постигнат.

Още един късен срив за Марко Безеки сложи край на това, което иначе беше още един положителен ден за отбора на Доктора – Валентино Роси. #72 завърши втория ден на девето място, докато Фабио ди Джанантонио продължи да впечатлява. Италианецът беше един от най-добрите през втората половина на 2023 г. и пренесе този импулс през 2024 г. въпреки смяната на отбора.

Никой не направи повече обиколки от Марк Маркес от Gresini Racing, тъй като той се опита да навакса загубеното време вчера. Осемкратният световен шампион завъртя общо 72, 10 от които бяха впечатляваща симулация на спринтово състезание заедно с брат му. #93 беше с малко над 2 секунди по-бърз от времето за победа в спринта, докато Алекс Маркес отново беше с още две секунди по-бърз.

Red Bull KTM Factory Racing и Red Bull GASGAS Tech3

Педро Акоста направи още една крачка напред днес, записвайки 1:57.726. Това е обиколка, достатъчна за средата на втория ред на стартовата решетка през 2023 г. Големи усмивки от неговата страна, но не и от другата страна на бокса. Аугусто Фернандес беше разочарован от липсата на напредък. Пилотът от Майорка завърши на 1,7 секунди изоставане на 20-о място.

От оранжевата страна, Джак Милър се присъедини към Брад Биндер в работата си по различните аеродинамични подобрения на KTM. Австралиецът завърши 15-и.

Aprilia & Trackhouse Racing

Контрастиращи емоции във фабричния тим на Aprilia. Еспаргаро взе впечатляващото трето място. Маверик Винялес се бореше със сцеплението на мотора си отзад и в резултат на това не се чувстваше достатъчно комфортно. Испанецът беше 18-и днес, едно място и една десета пред също толкова разочарования Мигел Оливейра.

Триото опита да намери някои отговори на проблемите с топлината, които измъчваха Aprilia през втората половина на 2023 г.

Monster Energy Yamaha

Електрониката беше ключовият фокус за Yamaha, но Фабио Куартараро остана разочарован. Французинът успя да подобри най-добрата си обиколка от миналогодишната Гран при на Малайзия. Той обаче все още беше с три четвърти от секундата изоставане от първото място и се оплакваше от липсата на скорост по време на атаките си. Световният шампион от 2021 г. успя да се нареди само 11-и днес. Новият му съотборник Алекс Ринс е четвърт секунда по-назад, 13-и.

Repsol Honda и LCR Honda

Лука Марини от Repsol Honda и Такаки Накагами от Idemitsu LCR Honda събраха най-дългите стинтове от всички – по 13 последователни обиколки всеки. 10 от обиколките на Марини бяха за 1:59 секунди, в сравнение със само две за 1:59 секунди между четиримата пилоти на Honda в миналогодишния спринт и Гран При.

Жоан Мир успя да направи обиколка, с която зае последното място в челната десетка. Световният шампион за 2020 г. беше с шест десети по-бърз от представянето си през първото тримесечие миналата година. Той заяви, че предстои още много работа и че Honda не е близо до  върха в момента.