MotoGP: Баная отвръща на удара на Херес

На по-малко от половин секунда от рекорда за обиколка за всички времена на пистата Херес-Анхел Нието,  Франческо Баная (Ducati Lenovo) сложи край на двудневния официален тест за 2022 в MotoGP. Той оглави класирането от двата дни и показа отново, че е в страхотна форма. Италианеца постигна 1:36.872 и победи Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) с четири десети (0,425 сек.). Японецът бе най-бърз в първия ден. Трети бе световният шампион Фабио Куартараро (Monster Energy Yamaha MotoGP). Но класирането далеч не беше цялата история…

Баная караше прототипа за 2022 г. – с по-новия двигател, преден обтекател, всмукване на въздух и др. Пеко остана само 0,3 сек. от рекорда на Маверик Винялес за всички времена на обиколка. Това беше знак, че Ducati са преминали в тестовете за 2022 г. тестване, носейки инерцията, с която завършиха сезона.

Що се отнася до двигателя, това беше голяма тема за разговор на всички производители за теста на Херес и извън него. Ducati няма да решава за спецификацията си до теста на Мандалика в Индонезия през февруари. Освен предния обтекател и въздухозаборника, следващата най-голяма разлика, наблюдавана при фабричните Ducati е новият, много дълъг ауспух. И Пеко, и съотборникът му Джак Милър (Ducati Lenovo) го използваха в двата дни. Ще бъде интересно ще го видим на тестовете на Сепанг и Мандалика следващата година.

И в края на двата дни, Пеко завърши на 0.4 сек. след 42 обиколки, които добавяйки към своите 68 в четвъртък. Беше много доволен от работата, свършена в Херес. Йохан Зарко (Pramac Racing) се нареди 4-и в комбинираните времена. Той бе с вторият най-бърз Ducati и той завъртя още 65 обиколки във втория ден, след 78 в първия. Зарко беше един от най-натоварените състезатели в теста на Херес по отношение на обиколки.

Милър и Хорхе Мартин (Pramac Racing) бяха заети с тестването на части за 2022 г. Австралиецът беше 9-и днес и 10-и като цяло. Мартин пък бе 18-и. Лука Марини (VR46 Racing) е другият състезател в класацията на Desmosedici, който ще бъде на най-новите технически машини през 2022 г. Италианецът беше 14-и, след като направи 56 обиколки в ден 2. Бившият му съотборник Енеа Бастианини (Gresini Racing MotoGP) приключи 5-и като цяло, докато двукратният покорител на подиума във висшия  клас се справи със своя GP21.

Ducati има двама новобранци в своите редици за 2022 г., и двамата карат GP21. Най-бързият новак през двата дни беше Фабио Ди Джанантонио (Gresini Racing MotoGP). Италианецът беше с впечатляващите 1,6 сек. след Баная,  като завъртя 45 обиколки във втория ден и 93 общо. Марко Безеки (VR46 Racing) финишира на 2.4 сек. от добрия си приятел Баная след два дни на мотора. С ударно усилие италианецът направи 115 обиколки преди тестовете да продължат следващата година.

Както стана известно, Honda има чисто нов мотоциклет за 2022 г. Това е единствената машина на теста, която изглежда напълно нова, като всеки друг производител има вариации и адаптации от това, което видяхме през 2021 г. Двигател, шаси, въздух, въздуховоди за всмукване, изпускане… HRC работи неуморно, за да въведе нов облик на RC213V и на пръв поглед нещата изглежда вървят добре.

Отсъствието на Марк Маркес (Repsol Honda) от теста на Херес беше лоша новина. Но присъствието на Пол Еспаргаро (Repsol Honda) беше много добра. Той се завърна 13-и след като пропусна Валенсия. В първия дан Пол Еспаргаро призна, че е карал с болка в ребрата и китката. Накагами и Алекс Маркес (LCR Honda Castrol) вършеха цялата работа по новия мотор в четвъртък. Шефът на LCR Лучо Чекинело също каза, че на един етап е имало шест мотора в гаража на LCR за Накагами и Маркес.

Въпреки това, във втория ден, Пол Еспаргаро се сдоби с прототипа от 2022 г. Испанецът вече има по-добро задно сцепление, а също опита различни аеро пакети с новия мотор. Накагами беше втори най-бърз като цяло и седми в днес. Пол Еспаргаро определи най-доброто си време на теста на новия мотор, за да стане 4-и днес и 7-и като цяло. Алекс Маркес също беше по-бърз през втория ден. Тримата пилоти на Honda се ще прекарат зимата с много добра представа за това какъв мотор трябва да бъде по-бърз за 2022 г. Като цяло изглежда, че текстът беше положителен за HRC.
Новото шаси на Yamaha от вчера, имаше някои модификации в днес. За тестовете имаше и нов обтекател. Продължиха и тестовете на двигателя. Куартараро каза, че се бори да намери някаква ясна положителна стъпка напред. Времето за обиколка с мотора беше твърде сходно към по-старата спецификация. Той търси по-добра мощност, по-малко уили (вдигане на предното колело) и повече задно сцепление за следващата година. Той беше втори в днес и трети като цяло, а Накагами се класира на второ място в комбинираните времена.

Съотборникът на Куартараро – Франко Морбидели също имаше нов преден обтекател, със същите „крила“, но различен, по-плавно заоблен обтекател. Страничният обтекател също беше различен, вероятно да подпомогне охлаждането. Същата цел, беше подобна и на Suzuki.

Андреа Довициозо (WithU RNF Yamaha MotoGP) вече е на Yamaha за 2022 г., но не е съвсем същото като състава на Monster Energy Yamaha MotoGP. Италианецът беше с положително мнение за карането си следобед, въпреки че каза, че все още не е инстинктивно. Той обаве, че новият мотор има по-добро спиране, което позволява на пилотите да спират по-силно и имат малко повече мощност, но същата ДНК.

Съотборникът му Дарин Биндер, като изключим катастрофата, която донякъде му забави напредъка, също беше положителен. Южноафриканският новак започна да работи върху различни гуми, електроника и контрол на сцеплението, докато се установява.

Думата от Suzuki беше почти единствена положителна сред всички по питлейна. Според съобщенията техният двигател за 2022 г. е решен, въпреки че Жоан Мир (Suzuki Ecstar) беше по-скромен в своя доклад. Шампионът за 2020 г. каза, че огромен фокус е съсредоточен върху електрониката с този нов двигател. Работата продължи и по отношение на шасито.

Във втория ден имаше и някои аеро актуализации, както беше обещано, с различни странични обтекатели. Те разбиваха прикритието за Алекс Ринс (Suzuki Ecstar), въпреки че Мир каза, че също ги е пробвал в първия ден. Беше поставено ново подвижно рамо.  Ринс завърши деня на 3-и след 59 обиколки и общо 6-и. Мир беше 6-и днес след 73 обиколки и общо 9-и. Тестовият пилот Силвен Гинтоли добави още 56 към броя на обиколките на машините от Хамамацу във втория ден.

Маверик Винялес (Aprilia Racing) отново беше най-бързата с Aprilia, като се класира на 5- място за деня и 8-о като цяло. Той опитваше нов капак на резервоара за гориво и работеше върху позицията на тялото, за да бъде по-удобна. За 82 обиколки опитаха и ново шаси, различно от това на Валенсия. Винялес каза, че новият ауспух на Aprilia, е бил също нещо положително, след като е тестван едновременно с предишната версия.

Съотборникът на Винялес Алейш Еспаргаро направи още 55 обиколки днес, а новото аеро остана на Aprilia като цяло. Тестовият пилот ездач Лоренцо Савадори имаше още един нов вид „крила“, които отново бяха различни, което прави три аеропакета на екипа от Ноале. Съобщава се, че цялостният им пакет за 2022 г. ще бъде финализиран само на теста на Мандалика.


И Брад Биндер от Red Bull KTM Factory Racing, и Мигел Оливейра се върнаха с нов аеропакет, но малко по-различен от този от вчера. И двамата прекараха много време с него, както и MotoGP легендата и тестов пилот на KTM Дани Педроса. Той също използва ново аеро.

Австрийците бяха най-скромните от всички. „Положителни и отрицателни страни“ бяха докладвани както от Брад Биндер, така и от Оливейра. Те очакват още тестове в Сепанг. Биндер беше 11-и в петък и 13-ти като цяло, с Оливейра 14-и в петък и 16-и като цяло.

Новобранецът в Tech3 KTM Factory Racing, Раул Фернандес запази надмощието над новокоронясания световен шампион в Moto2 Реми Гарднър… само с 0,037. Дига бе по-бърз и от двамата новаци на теста – с 0,163 сек. от Фернандес. Италианецаът завърши теста на 20-то място, а Гарднър бе 22-и.