MotoGP: Баная надделя над Мартин в първия тест в пустинята

„Нахалниците“  шампиони от Ducati със своите мотоциклети Desmosedicis развалиха партито на Aprilia на пистата Лусаил. Фабриката от Борго Панигале напомни, че няма да си тръгнат от върха през 2024 г.

С началото на теста в Катар през 2024 г., познато лице отново краси горната част на класирането. Франческо Баная (Ducati Lenovo) демонстрира своята мощ с обиколка от 1:52.040, като изпревари съперника си в шампионата през 2023 г. Хорхе Мартин (Prima Pramac Racing), само 0,220 сек. Алейкс Еспаргаро от Aprilia поддържа темпото с GP24 през цялата сесия за 3-о място.

Денят на откриването на тестовете на международната писта Лусаил отне известно време, за да започне. Условията в пустинята не бяха толкова идеални и възпрепятстваха сесията в началото.  Вятърът изигра значителна роля. Отне известно време, за да се постави гума върху прясно обновената писта. Точно когато слънцето започна да залязва, имаше вълна от времеви атаки.

Баная поведе щурма, въпреки че все още има начини да отиде, ако иска да достигне 1:51:762. Рекордът за обиколка е на Лука Марини, поставен по време на квалификацията на GP на Катар през 2023 г. и това постижение бе близо.

Ducati Lenovo Team, Prima Pramac Racing, Pertamina Enduro VR46 Racing Team & Gresini Racing

Инерцията на Ducati от Сепанг изглежда неотслабваща. Тесването е фокусирано върху усъвършенстването на новия двигател, оценката на различни обтекатели и настройки на изпускателната система.

Баная и Енеа Бастианини (Ducati Lenovo) „удариха по масата“, когато излязоха с машината с пълна спецификация за 2024 г. Откриха незабавни подобрения в скоростта си за една обиколка.

Изключително окуражаващата предсезонна подготовка на Фабио Ди Джанантонио (Pertamina Enduro VR46 Racing). Той стана 5-и, за да подкрепи представянето си в Сепанг. Марко Беззеки (Pertamina Enduro VR46 Racing) отново се оказва извън топ 10 на 11-о място.

В Gresini Racing Алекс Маркес стана 7-и, а брат му Марк Маркес се намести на „опашката“ – 16-и. Осемкратният световен шампион записа 58 обиколки, което означава, че вече е направил над 280 обиколки на борда на Desmosedici без катастрофа.

Aprilia Racing & Trackhouse Racing

С елегантната си ливрея за 2024 г., Aprilia със сигурност може да бъде насърчена от представянето си в Ден 1. Маверик Винялес (Aprilia Racing) прекара голяма част от деня на първо място, преди да падне до шесто.  Разлика от него, Алейш Еспаргаро бе най-добре позициониран – 3-и.

На един етап от тестовата сесия трима с RS-GP заеха първите три места в графиките. Раул Фернандес (Trackhouse Racing) положи брилянтни усилия да се присъедини към заводските си колеги в края на работния ден, преди да го приключи 12-ти.

Red Bull KTM Factory Racing & Red Bull GASGAS Tech3

Има много насърчение в RC16  с Биндер на борда, който заема трето място. Джак Милър (Red Bull KTM Factory Racing) и новобранецът Педро Акоста (Red Bull GASGAS Tech3) бяха в границите на 1:52 мин. Последният завъртя най-много обиколки – 73.

Разочарованията преди сезона на Аугусто Фернандес (Red Bull GASGAS Tech3) обаче продължиха. Световният шампион на Moto2 за 2022 г. бе 20-и, като претърпя катастрофа. Имаше и някои технически проблеми по-рано през деня.

Австрийската марка беше доста заета с две нови спецификации на двигателя плюс набор от различни аеро настройки в програмата. Изглежда обаче, новият въздухозаборник не е бил хит сред мотоциклетистите.

Repsol Honda Team & LCR Honda

Има много причини за задоволство в Honda. Там са  открили няколко подобрения на RC213V, които са направили ранно въздействие. Жоан Зарко (Castrol LCR Honda) е техният най-добър пилот – 9-и. Той направи своята атака с новата аеродинамика и крила, които донесоха в Катар. Лука Марини (Repsol Honda) поиска подобрена притискаща сила и екипът отговори бързо.  Изглежда също така, че японската марка се е спряла на новия си двигател. И четиримата пилоти са използвали новото, вътрешно конструирано люлеещо се рамо.

Monster Energy Yamaha MotoGP

След като завоюва топ 10 в деня на откриването, вторник ще бъде интензивен ден според Фабио Куартараро. Звездата на Yamaha търси начин да направи M1 по-гладък и да подобри сцеплението при бързи обиколки. Това е основният проблем, пред който е изправена фабриката в Ивата и световният шампион от 2021 г. вярва, че те все още имат много работа, за да постигнат тази следваща стъпка.