MotoGP: Акоста бе най-бърз в шейкдаун теста на Сепанг

Новакът сензация Педро Акоста прикова погледите с 1:58.189 в 3-ия ден в Сепанг, където модата е настройки на аеропакетите.

Завърши шейкдаун теста на MotoGP на пистата Сепанг. За трите дни в Малайзия най-бърз бе новакът в класа – Педро Акоста (Red Bull GASGAS Tech3). Испанецът постави страхотно време с 1:58.189 в последния ден. Така той бе пред Пол Еспаргаро (Red Bull KTM Factory Racing) с 0.066 сек. Трети стана новото попълнение на CASTROL Honda LCR Жоан Зарко.

Въпреки двете леки катастрофи в последния ден – една на сухо на завой 11 и една на мокро на завой 15, Акоста, Red Bull GASGAS Tech3 и KTM, тръгват към официалния тест в Сепанг другата седмица, с оптимизъм. Постижението му би го пратило на 5-то място в класирането на теста на тази писта миналата година.

В последния ден Акоста караше с карбоново шаси на KTM и на двата си мотоциклета GASGAS. Това показва посоката, в която ще се движи тимът в началото на сезона. Ще бъде интересно да видим какви нови части ще тества Акоста във вторник, сряда и четвъртък другата седмица в Малайзия. Към него се присъединиха съотборникът му Аугусто Фернандес и двамата пилоти на Red Bull KTM Factory Racing Брад Биндер и Джак Милър.

И като говорим за оранжевия отбор, Пол Еспаргаро от Red Bull KTM Factory Racing каза, се чувства „много добре“ на мотора след зимата на тренировки. Тестовият пилот влиза през 2024 г. в много по-добро физическо състояние. Той заяви, че Акоста се адаптира към мотора, тъй като австрийската фабрика е в добра позиция преди теста на Сепанг.

Както бе споменато в предишните два дни от екшъна, производителите са засилили аеродинамичната игра през 2024 г. Може да се види крилото на предния калник на KTM, задното крило на Aprilia – ‘Batmobile’, модернизираното задно крило на Honda ‘stegosaurus’ и допълнителната страна с граунд ефект на Ducati.

В третия ден Такаки Накагами (IDEMITSU Honda LCR) пробваше различно люлеещо се рамо. Тестовият състезател на Yamaha Кал Кръчлоу излезе с нов, по-дълъг ауспух и обновена аеродинамика на корпуса. Освен това Жоан Мир (Repsol Honda) потвърди, че мотоциклетът на Honda за 2023 г. не е в Сепанг. Honda се фокусира върху пакета, който имаха на теста във Валенсия и върху новия си прототип.

Фабио Куартараро (Monster Energy Yamaha MotoGP) завърши шейкдауна 4-и,  а Жоан Мир (Repsol Honda) беше вторият най-бърз пилот на HRC – 6-и         , точно след тестера на Red Bull KTM Factory Racing Дани Педроса.

След като шейкдауна завърши, всички се стягат за официалния тест. Там ще карат всички пилоти от висшия клас.

Топ 10 на шейкдауна:

1 Педро Акоста (Red Bull GASGAS Tech3) 1:58.189

2 Пол Еспаргаро (Red Bull KTM Factory Racing) + 0,066

3 Йохан Зарко (CASTROL Honda LCR) + 0,211

4 Фабио Куартараро (Monster Energy Yamaha) + 0,249

5 Дани Педроса (Red Bull KTM Factory Racing) + 0.289

6 Жоан Мир (Repsol Honda) + 0.328

7 Алекс Ринс (Monster Energy Yamaha MotoGP) + 0,354

8 Лука Марини (Repsol Honda) + 0.746

9 Кал Кръчлоу (Yamaha Factory Racing) + 0.794

10 Такаки Накагами (IDEMITSU Honda LCR) + 0,883