MotoE: Enel X представи новото зарядно Juiceroll Race Edition

Enel X, официалният партньор за интелигентно зареждане на Световната купа на ФИМ Enel MotoE, представи JuiceRoll Race Edition. Това е новата инфраструктура за зареждане, специално проектирана и разработена за MotoE. Тя ще се използва още от първото състезание на третия сезон на купата. Днес на пистата Херес – Анхел Нието бе използвано новото зарядно.

JuiceRoll Race Edition е изключително иновативно състезателно зарядно устройство с вътрешно устройство за съхранение и два взаимосвързани блока. Това са Полумобилно устройство или Semi-Mobile Unit (SMU) и Мобилно устройство или Mobile Unit (MU). Това устройство може да зареди електрическия мотор за около 40 минути.

SMU е разположен в зоната за зареждане на ePaddock. Това е полумобилен блок с 50 кВт с изход за прав ток, променлив ток от мрежата до 22 кВт и вградена система за съхранение от 51 киловатчаса. Допълнителна енергия може да бъде осигурена чрез 60 двуфазни слънчеви панела 3Sun, с обща инсталирана мощност 21 киловатчаса, монтирани в зоната за зареждане. Благодарение на тази цялостна система, включваща съхранение заедно с фотоволтаици, вложената мощност от мрежата по време на зареждане е ограничена до 4-5 кВт при нормални работни условия.

MU е подвижно зарядно устройство с постоянен ток от 10 кВт, захранвано от SMU и оборудвано с вградена система за съхранение от 6 киловатчаса. То позволява на устройството да допълва машините, докато са в питлейна и на стартовата решетка. По-конкретно, MU позволява седемминутно последно зареждане на стартовата решетка. Така електрическите байкове могат да изминат по-голямо разстояние от предишните сезони.

По време на сесията за зареждане в ePaddock, JuiceRoll Race Edition може да достави на мотоциклетите до 1 мегават разпределение между 20 зарядни устройства, изисквайки само 100 кВт от слънчевите панели и мрежата при нормални работни условия, благодарение на зарядните устройства и вградената система за съхранение. Ако е необходимо, батериите позволяват на зарядните устройства да работят без свързване към мрежата, тъй като те са в състояние да компенсират всяко спадане на мощността или прекъсвания от мрежата и все пак безопасно да зареждат моторите.

Други нови, отличителни черти на JuiceRoll Race Edition включват:

• MU може да захранва електрически нагреватели за гуми (чохли), докато е в ePaddock, пит лейна и на стартовата решетка, както и по време на трансферите между тези зони. Тъй като поддържането на гумите загрети е от ключово значение за оптималните характеристики на машината, това е огромно предимство.

• Цялостната система се наблюдава и контролира дистанционно, управлявайки енергийните натоварвания с цел оптимизиране на електрозахранването от мрежата.

Новият JuiceRoll Race замества JuicePump 50, използван през първия и втория сезон на Световната купа Enel MotoE.

Междувременно Ерик Гранадо спечели първата и втората тренировъчни сесии днес в Enel MotoE. В първата бразилецът постигна 1:48.057, с по-малко от секунда от първата си обиколка на теста на Херес. Той бе с 0,077 сек. по-бърз от Доминик Аегеретер.  Във втората сесия Гранадо даде по-слабо време – 1:48,423, а втори стана Мигел Понс.