Три успешни тестови дни на Херес за електрическите мотоциклети от сериите MotoE . Така Ducati започва новото си приключение със стил и с някои сериозни постижения в топ 10.
Все по-близо е първият старт от световния шампионат на FIM Enel MotoE. Първото действие – тестовете на писта за класа, вече приключи на Херес – Анхел Нието. От понеделник до вчера, сряда пилотите от шампионата имаха четири 15-минутни сесии за действие на трасето всеки ден. Започва новата ера и пилотите имаха възможност и време да се запознаят с новите си машини и да се подготвят за най-големия сезон досега!
В понеделник пилотите бяха посрещнати от дъжд. Имаше и няколко, които липсваха, тъй като се връщаха от състезанието на WorldSBK в Индонезия. Сред тях бе и претендентът Ерик Гранадо (LCR E-Team). Първи беше Кевин Занони (Ongetta SIC58 Squadra Corse), но това не беше критерий. Всички бяха нетърпеливи да опитат за първи път новото Ducati. Във втората сесия времето се подобри малко, преди още веднъж да завали дъжд в края на деня.
Вторник започна с малко дъжд и облачно небе, но времето най-накрая започна да се подобрява и всички излязоха със сликове. Бариерата от 1:54 мин. първо беше преодоляна от Матиа Касадей (Pons Racing 40) във вторник сутринта, преди италианецът да се присъедини там от своя сънародник и новобранец – Лука Салвадори (Prettl Pramac MotoE), както и двукратният носител на купата Жорди Торес (Екипът на Openbank Aspar).
До последната сесия за деня, това беше рекордно време за обиколка, тъй като времето най-накрая беше достатъчно сухо. Това позволи на състезателите наистина да се представят добре. Гранадо направи най-бързата обиколка на теста и имаше десет пилота под бариерата от 1:48 до края на деня. Гранадо, Матео Ферари (Felo Gresini MotoE), Николас Спинели (Pons Racing 40), Касадей, новобранецът Ранди Круменахер (Dynavolt Intact GP MotoE), Хикари Окубо (Tech 3 E-Racing), Торес, Кевин Манфреди (Ongetta SIC58 Squadra Corse), Хектор Гарзо (Dynavolt Intact GP MotoE) и Мигел Понс (LCR E-Team).
В сряда дъждът валеше на първата сесия, а втората беше предвидена за дълги стинтове. До третата сесия за деня времето отново се подобряваше. Пилотите започнаха сериозна работа, когато слънцето изгря. Последната сесия беше добра и за сликове, с няколко промени на амортисьорите. Пилотите успяха да използват пълните 15 минути за събиране на малко повече информация.
И все пак, никой не подобри новия рекорд за обиколка на Гранадо от вторник. В комбинираните времена, най-добрите са почти само за вторник. Гранадо води, тъй като новият му рекорд от 1:47.053, го поставя на върха на класацията. Втори в общото класиране е носителят на Купата за 2019 г. Ферари на 0,257 сек.. Трети бе новакът Спинели на 0,425 сек., който зае и челна позиция на най-добрия новобранец.
От третото място на Спинели до Гарзо на деветото, разликата не е по-голяма от една десета. Касадей е с 0,026 сек. зад Спинели, Круменахер с 0,020 от Касадей, Окубо с 0,002 от Круменахер, Торес с 0,022 от Окубо, Манфреди с 0,090 от Торес и Гарзо с 0,057 от Манфреди. Понс е 10-и, на 0,115 сек., точно пред Тито Рабат (Prettl Pramac MotoE).
С напредването на новата ера, стартът е все по-близо. Ще има още един тридневен тест. На него пилотите се надяват на по-добро време. Тестът е на пистата Каталуня край Барселона от 3 до 5и април.