MotoE: Гранадо бие Аегеретер с 0,041 сек. на Херес

Вторият и последен тест за класа на пилотите от Световната купа на ФИМ Enel MotoE завърши на пистата Херес – Анхел Нието. Начело в класирането има ново име: Ерик Гранадо (One Energy Racing). След като два от трите дни на изпитания властва Доминик Аегертер (Dynavolt Intact GP), бразилецът направи 1: 47.065 – най-бързата обиколка на MotoE на Херес. Той изпревари швейцарския пилот само с 0,041 сек.

Зад двамата, първите три в комбинираните разписания се попълва от Хавиер Карделус (Avintia Esponsorama Racing). Пилотът от Андора продължава напредъка си през този сезон, въпреки че остана на близо половин секунда от Аегеретер.

Трите дни на изпитания в Андалусия бяха много важни за решетката на MotoE.

След симулацията на състезание във втория ден, състезателите отново се върнаха към стандартните сесии вчера. Все пак не бе толкова стандартно изпитание, тъй като стана луда надпревара за най-бързи обиколки.

Гранадо удари първи, приближавайки се до новия рекорд на Аегеретер. Швейцарският ездач отвърна на удара и го подобри. Но бразилецът беше непримирим и закова 1: 47.065. Така стана най-бързият за деня, на теста, а сега най-бързият с електрически мотоциклет в историята на Херес. След тази своеобразна луда надпревара, следобед излезе вятър и никой не  можа да изпревари Гранадо.

Междувременно Карделус също имаше близка компания. Алесандро Законе (Octo Pramac MotoE) остана на по-малко от една десета зад пилота от Андора и се класира на четвърто място. Фермин Алдегер (Openbank Aspar) в крайна сметка спечели битката на новаците, като завърши в топ 5.

Действащият носител на Купата Жорди Торес (Pons Racing 40) беше шести.

Той бе от пилотите, които бяха събрани много нагъсто в класирането с малки разлики. Заедно с втория новобранец Мигел Понс (LCR E-Team), станал 7-и, двамата бяха последните, с време 1:47 мин.

Лукас Тулович (Tech 3 E-Racing) бе 8-и на по-малко от една десета. Около него се формира друга група. Новакът в MotoE, но ветеран от Гран при Йони Ернандес (Octo Pramac MotoE) продължи своя солиден напредък и адаптация. Колумбиецът се изкачи на осмо място и взе 6-о в последната сесия. Той се пребори с колегата електрически дебютант Хикари Окубо (Avant Ajo MotoE) само с 0,009 сек. Японецът попълва десетката като цяло.