Moto3: 16-годишният Акоста с нова победа, пренаписва историята на Гран при

Новата суперзвезда в най-малкия клас е 16-годишният Педро Акоста. Той отново спечели вълнуваща победа в последната обиколка на Херес и постави името си сред легендите в този спорт. Тийнейджърът на Red Bull KTM Ajo направи поредното зашеметяващо каране, за да се превърне в най-младия пилот, който някога е правил хеттрик на победител. Той е и единственият пилот в 72-годишната история на мотоциклетни състезания от Гран При, който взе четири подиума в първите си четири състезания.

Младият испанец показа умение, далеч отвъд годините си, за да отвърне на удара и да вземе вълнуваща победа в последната обиколка пред Романо Фенати (Sterilgarda Max Racing) и Жереми Алкоба (Indonesian Racing Gresini Moto3).

На старта Тацуки Сузуки (SIC58 Squadra Corse) взе холшота, а Андреа Миньо ((Rivacold Snipers) зае второ място. Кошмарът на Джон Макфий продължи. Пилотът на Petronas Sprinta Racing направи в първата обиколка в страховита катастрофа на изхода на завой 7. Това е четвърти провал за шотландския ветеран.

Междувременно Габриел Родриго (Indonesian Racing Gresini Moto3) успя да пробие пътя си отпред, когато водеща група от седем души започна да се освобождава. Същото може да се каже за Дениз Ончу (Red Bull KTM Tech3) и Карлос Татай (Avintia Esponsorama Moto). Акоста вече се бе настанил във водещата група.

Поредната, но не футболна, а мотоциклетна драма бе в петата обиколка. Родриго водеше, когато направи чудовищен хайсайд на завой 7. Аржентинецът падна и това позволи на Ончу, изведнъж изскочил от никъде, да поведе.  На деветата обиколка Акоста отново контролираше колоната като лидер.

Пилотите на Red Bull KTM бяха първи, втори и трети, след като Ончу отново се пребори за първото място. Зад младият турчин беше дуото на Red Bull KTM Ajo на Акоста и Хауме Масия. Сузуки катастрофира на Завой 2, което е шесто незавършено състезание от последните му осем.

Оставаха още осем обиколки и темпото на Ончу беше страхотно. Водеща група от седем пилоти вече се откъсна. За победата се бореха Ончу, Акоста, Масия, Фенати, Дарин Биндър (Petronas Sprinta Racing), Аюми Сасаки (Red Bull KTM Ajo) и Миньо. Дарин Биндер се опита да задмине Ончу в бързия завой 5, но не успя заради късното спиране, в който се включи. Отзад пък връхлетя на завоя „Педроса“ Фенати,  който спря късно. Контактът между Миньо и Сасаки в задната част на водещата група, намали водещия пакет.

Завой след завой Ончу, Акоста и Фенати си разменяха местата. Това бе перфектно за пилотите отзад. Челната група стана от 11 състезатели. Водещото трио обаче продължаваше своята „война“.

Само две обиколки останаха в спиращата дъха гонитба на Херес. Акоста изостана на завой 6. Лидерът в световното първенство започна финалната обиколка на трето място, зад Масия и Ончу. Те се спуснаха надолу по хълма към завой 6 за последен път. Акоста някак успя да спре мотоциклета по-късно и мина и пред двамата.  Те се насочиха зад Акоста към последния завой. Ончу и Масия спряха толкова късно, че турчина изпусна предницата и помете Масия и Биндер.

Акоста излезе невредим и тийнейджърът отново спечели. Фенати избегна хаоса на завой 13, за да заеме второто място, точно преди блестящия Жереми Алкоба. Въпреки двете наказания от дълги обиколки, пилотът на човекът от Gresini  взе втори подиум в кариерата си.Миньо и Сасаки завършиха 4-и и 5-и, а наказанието за късна дълга обиколка на Татай със сигурност му отне шанса за завършване в топ3. Той стана 6-и.

Джейсън Дюпаске (CarXpert PruestelGP) стана 7-и пред Николо Антонели (Avintia Esponsorama Moto3). Топ 10 бяха само на 1,5 сек., а последните двама бяха Хави Артигас от Leopard Racing и Рюсеи Яманака от CarXpert PruestelGP.