Сезон 2023 Moto3 наближава бързо и очакванията се засилват. Феновете се подготвят за още една вълнуваща състезателна година в лекия клас. В него има много талантливи млади пилоти, които ще направят своя дебют на решетката. Има и редица промени в отборите. Така че, този сезон обещава да бъде един от най-вълнуващите досега.
Редица талантливи млади състезатели са готови да направят своя дебют на решетката. Сред тях е Николо Фариоли, който показа впечатляващ потенциал в шампионата в Red Bull Rookies Cup. Той се присъедини към отбора на Red Bull KTM Tech3. Давид Салвадор, който за съжаление трябваше да отпадне от сезон 2022, също ще направи своя дебют в пълен шампионат, като идва в екипа на CIP Green Power.
Романо Фенати, който държи рекорда за най-много победи в класа, се пуска отново в Moto3, след като си осигури участие в Rivacold Snipers Team. Сярифудин Азман, който завърши четвърти в световния шампионат на FIM JuniorGP 2022, ще се присъедини към екипа на MT Helmets – MSI. Колумбийският пилот Давид Алонсо, който направи еднократни участия през 2021 и 2022 г., ще направи своя пълен дебют в клас Moto3 с екипа на GASGAS Aspar.
Колин Вейджър, вторият в шампионата на Red Bull Rookies Cup за 2022 г., е в отбора на Liqui Moly Husqvarna Intact GP. Докато действащият шампион на същите серии – Хосе Антонио Руеда ще бъде пилот на тбора на Red Bull KTM на Аки Айо. Тези млади таланти носят потенциал и обещание за клас Moto3. Ще бъде вълнуващо да се види как се справят срещу по-опитните пилоти на решетката.
Както винаги, през зимната ваканция имаше много смени, тъй като утвърдени имена търсеха промяна на обстановката. Една от по-големите смени извън сезона бе на турския пилот Дениз Ончу. Той дойде в Red Bull KTM Ajo след три години с екипа на Red Bull KTM Tech3. От своя страна, Дани Холгадо се премества в обратната посока. Хауме Масия също напуска отбора на Аки Айо, като избра да се върне в Leopard Racing след два сезона.
Рюсеи Яманака ще се надява да замести достойно миналогодишния шампион Изан гевара в GASGAS Aspar. Матео Бертеле преминава към екипа на Rivacold Snipers, докато Лоренцо Фелон и Каито Тоба си разменят местата съответно в CIP Green Power и SIC58 Squadra Corse. Джоел Келсо също се оттегля от CIP Green Power след своя дебютен сезон. Австралиецът ще работи с Хави Артигас в CFMoto Racing Pruestel.
Друга забележителна промяна в решетката е, че претендентът за титлата Аюму Сасаки вече ще кара под знамето на Liqui Moly Husqvarna Intact GP. Таози промяна е резултат от напускането на екипа на Макс Биаджи от Moto3.
Тези промени внасят нова динамика в решетката и ще направят интригуващи стартове, за да види как тези ездачи се адаптират към новата си среда. Предстоящата кампания се очертава да бъде една от най-вълнуващите досега. Много талантливи ездачи искат да оставят своя отпечатък на решетката, а конкуренцията със сигурност ще бъде ожесточена.
Завръщането на Хауме Масия в Leopard Racing е с цел пилотът да спечели титлата. Диого Морейра, който направи огромно впечатление като новак, ще се стреми да надгради успеха си и може да се бори за шампионата. Тацуки Сузуки ще използва опита си да се брои и да се утвърди като топ претендент в лекия клас.
Друг пилот, който трябва да се следи, е Давид Муньос, който ще направи своя дебют за цялсезон, след като разтърси пистата през 2022 г. Дениз Ончу, който е познат у нас от хлапе, вече е топ звезда. Той ще търси първа победа в отбора на Аки Айо и ще води битка за титлата. Романо Фенати се надява да преоткрие своето печелившо докосване. Завършилият на четвърто място миналата година Аюму Сасаки, ще се стреми да надгради едно окуражаващо предизвикателство за слава в шампионата.
Както винаги, клас Moto3 е известен с неизвестностите. Той създава условия за прогрес на новаци и тази година не може да бъде по-различно. С талантливо поле от ездачи се очертава да бъде незабравим сезон, изпълнен със зашеметяващи битки и потенциални нови звезди, появяващи се в леката категория.