Moto3: Гевара превърна господството си на Заксенринг в първа позиция и рекорд

Изан Гевара (GASGAS Aspar) продължи господството си на Заксенринг с Първа позиция Moto3 за Гран при на Германия. Освен това, испанецът счупи рекорда за всички времена в класа си първо в FP3, а след това отново в Q2. Той постигна 1:25,869, с 0,295 секунди по-добро време от всички. Денис Фоджа (Leopard Racing) бе най-бързият от останалите и зае второ място. Трети беше Даниел Холгадо (Red Bull KTM Ajo), който се нареди трети на първа редица.

Двете най-бързи обиколки в клас Moto3 в историята на пистата Заксенринг принадлежаха на Гевара в FP3 по-рано през деня. Сега направи трето подобрение на рекорда в квалификацията. Гевара първо даде 1:26.580 през Q2. Това постижение обаче беше отменено поради жълт флаг. Пилотът на Аспар обаче явно изобщо не му пукаше, защото закова 1:25.869 точно преди да се развее карирания флаг.

Последва обиколка през чакъла за завой 1, но Гевара отново показа страхотната си форма. Той спечели Гран при на Каталуния преди две седмици и може би ще обърка сметките при лидерството на своя съотборник Серхио Гарсия утре в Германия.

Фоджа успя дръпне напред, макар да не можа да изтегли напред съотборника си Тацуки Сузуки. Той обаче даде 1:26.252 преди карирания флаг и 1:26.164 след него, за да се увери, че е втория на решетката. Холгадо беше най-бърз и близо до обиколката на Гевара. Испанецът достигна 1:26.189.

Холгадо беше пилотът, който развали временния изцяло японски първи ред, само пет минути преди края на сесията. Затова пък въпросното трио блокира втора редица. Аюму Сасаки (Sterilgarda Husqvarna Max), в първия си уикенд, след като се завърна от зверска катастрофа на свободните тренировки в Муджело, стана 4-и с 1:26.299. След него бе Сасаки на 1:26.325 и Рюсей Яманака (MT Helmets – MSI) на 1:26,467. Последният обаче ще има наказание за дълга обиколка по време на състезанието утре, като наказание за причиняването на катастрофа в Каталуня.

Лидерът на шампионата на Moto3 – Серхио Гарсия (GASGAS Aspar) се намърда в средата на ред 3. Той е между седмия Давид Муньоз (BOE Motorsports) и деветия Матео Бертел (QJMotor Avintia Racing, докато Скот Огдън (VisionTrack Racing) се закотви на 10-о място.