Moto3: Акоста печели зашеметяваща победа на Заксенринг

Още едно класическо състезания в Moto3. Този път на Заксенринг. Обичайните изпреварвания и смяна на лидерите бяха през всичките 27 обиколки. След хаотично състезание, изпълнено с драматизъм, четвърта победа в сезон 2021 спечели Педро Акоста (Red Bull KTM Ajo).

Той показа още веднъж изключителното си майсторство и тактическо превъзходство. Особено в последната част, където задържа след себе си Кайто Тоба (CIP Green Power) и Денис Фоджиа (Leopard Racing).Кайто Тоба взе холшота но отвори широко първия завой, което позволи на Тацуки Сузуки (SIC58 Squadra Corse) да го изпревари. Фоджия и Джон Макфий (Petronas Sprinta Racing) ги преследваха отзад. В обичайния си стил, стартирайки на 13-то място, началото бе чудесно за лидера в шампионата Педро Акоста, който вече беше в десетката.

Състезанието се успокои, като Дарин Биндер (Petronas Sprinta Racing) изтърпя наказанието си в края на 3-та обиколка. Скоро Фоджия поведе,  но Акоста идваше отзад и в началото на 6-ата обиколка, той излезе начело на завой 1. Опита се да отвори аванс веднага, но отвори широко завой 1 обиколка по-късно и Фоджиа си върна преднината.

Имаше драма на пистата. Юки Куний (Honda Team Asia) беше изхвърлен след сблъсък с Хауме Масия (Red Bull KTM Ajo). Японецът отпадна, а Масия получи наказание за дълги обиколки.

Започна поредица от сривове. От водещата група Габриел Родриго (Indonesian Racing Gresini Moto3) направи хайсайд на завой 5. Това беше поредната разочароваща неделя за аржентинеца. На 13-ата обиколка Романо Фенати (Sterilgarda Max Racing) се сблъска с Дениз Ончу (Red Bull KTM Tech 3), в резултат на което турският ездач падна, а Джон Макфий, който трябваше да бяга от ситуацията. В отделен инцидент Лоренцо Фелон (SIC58 Squadra Corse) изпусна предната част на мотора на същия завой. На 15-ата обиколка имаше още два инцидента от завой 1.

Хауме Масия, след като изтърпя наказанието за дълга обиколка, бе ударен отзад от Денис Фоджиа. Испанецът падна, а Фоджиа успя да продължи. Имаше драма за Рюсеи Яманака (CarXpert PruestelGP), докато влизаше в завой 1. Там се сбори с Рикар Роси (BOE Owlride). Съотборникът му Стефано Непа също пострада на завой 3.

Отпред на обиколка 22 Педро Акоста излезе начело на завой 12, а Фоджиа се прокрадна до водещата група. В нея се намести Серхио Гарсия (Gaviota GASGAS Aspar Team) и започна да влиза в играта. По същия начин напред си проби път и Андреа Миньо (Rivacold Snipers). След четири обиколки в челото останаха Фоджиа, Акоста, Гарсия, Миньо, Сузуки и Жереми Алкоба (Indonesian Racing Gresini Moto3), преследван от Тоба.

С една героична финална обиколка и половина Жереми Алкоба нахлу във водещите позиции, но излезе извън той лимитите на пистата и затова му бе наложено наказание с една позиция назад в последната обиколка. През цялото време, Акоста сдържаше нервите си срещу Фоджиа, който се опита да вземе преднина на Ззвой 7. Отвори го обаче широко, а Алкоба се промъкна напред, последван от Кайто Тоба със своя KTM. Тоба предизвикваше Алкоба за втори път и го накара да сгреши на завой 12. Не можа да стори същото обаче с Акоста.

Въпреки късното спиране на Тоба и битката за върха, Педро Акоста се противопостави на натиска, за да вземе четвъртата си победа в шампионата като новобранец. Той увеличи аванса си на 55 т., като донесе първата победа на KTM в Moto3 на Заксенринг от 2014 г., когато това направи Джак Милър. Втори стана Кайто Тоба. Това е първият му подиум след Гран при на Теруел през 2020 г. Пресичайки финала 3-и, Жереми Алкоба бе свален с едно място назад. Така преотстъпи подиума на Фоджиа. Алкоба взе четвърто, докато Андреа Миньо пето.

Николо Антонели (Avintia Esponsorama Moto3) имаше кротко състезание, но с наказание. Затова се радваше на 6-ото място, пред Серхио Гарсия и Тацуки Сузуки. И двамата минаха с едно място назад за излизане от пистата, както беше при Алкоба. Хавиер Артигас (Leopard Racing) и Изан Гевара (Gaviota GASGAS Aspar Team) допълниха първите десет.