Тони Арболино (Elf MarcVDS Racing) взе важна победа в шампионата, докато контролираше състезанието в Moto2 на пистата Льо Ман. Той оказа натиск върху своя съперник в шампионата Педро Акоста (Red Bull KTM Ajo), който катастрофира на 2-ро място, докато се опитваше да изпревари италианеца отпред. Филип Салач (QJMOTOR Gresini Moto2) се озъби на пилота на MarcVDS, малко преди края. Арболино обаче се задържа, принуждавайки чеха да се задоволи с 2-ро място. Алонсо Лопес (Lightec SpeedUp) заеме 3-то място във Франция.
Арболино взе холшота, когато решетката Moto2 навлезе в първите два завоя за първоначалния старт. Лопес се гмурна навътре, за да поведе, изтласквайки Арболино обратно на 2-ро място. Драмата бе една обиколка по-късно, когато Арболино поведе в завой 1, а неговият съотборник Сам Лоус (Elf MarcVDS Racing Team) отпадна от 3-то място на завой 2.
Междувременно излязоха червени знамена за инцидент с участието на Алберт Аренас, Гонсалес и Арон Канет. Тримата катасдтрофираха тежко на завоя Ла Шапел и за това бяха показани червените знамена.
Лоус беше изпратен в медицинския център, докато в бокса на MarcVDS оправяха повредената машина Kalex на британеца в отчаян стремеж да поправи повредата преди рестартирането. Играчът на полето забърза обратно към бокса, като му оставаше по-малко от минута, докато зелената светлина светне за открития пит алей. Публиката гледаше със затаен дъх как Лоус изпусна крайния срок за времето за затваряне на питлейна само с една секунда, принуждавайки британеца да започне отзад на стартовата решетка.
Състезателите се наредиха обратно на решетката за рестартиране. Арболино беше този, който пое холшота, отблъсквайки Лопес на шикана Dunlop. Акоста се залепи за водещото дуо. Арболино, Лопес, Акоста и Салач бяха начело. Лопес и Акоста се бориха, оставяйки Арболино да дръпне напред, а Салач стана 2-и. Към битката за 3-о място се закрепи и Челестино Виети (Fantic Racing), който стана 3-и.
Акоста отговори една обиколка по-късно, записвайки новата най-бърза обиколка, но все още с 0,6 секунди, за да намери, за да хване италианеца. Скоро след това дойде невероятна драма. Главният герой на шампионата Акоста отпадна от състезанието 10 обиколки преди края, докато съперникът му за титлата Арболино се намираше в комфортна битка за победа.
Това ожесточи битката на Салач с Лопес, като първия поведе. Арболино имаше 1.8 сек. аванс, а Салач така и не можа да го приближи за атака на по-малко от 0,5 сек. Арболино спечели, докато Акоста гледаше как той взема преднина от 25 точки в шампионата. Салач остана втори, а Лопес допълни подиума.
Виети изглеждаше силен в началните етапи, но не успя да се справи с невероятното темпо на първите трима топ 3. Италианецът завърши на 0,6 сек. 4-и. Джейк Диксън (Inde GASGAS Aspar M2) завърши в топ 5, след като премина през невероятен рейд, изпреварвайки Сомкиат Чантра (IDEMISTU Honda Team Asia), Бари Балтус (RW Racing GP) и Фермин Алдегер (Ligthtech SpeedUp), които завършиха 6-ти, 7-ми и 8-ми съответно.
Състезанието за Лоус беше драматично, тъй като британецът си пробиваше път от задната част на решетката, изпреварвайки пилот след пилот до 15-о място.